Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Avstängd

@jemtegrannen: I aluminium antar jag?

Jag köpte en Apple Watch, iofs series 3 men för 3999kr i 42mm med stålboetten och 4G. Nu kostar den 7000kr på sidan. Det köpet gick igenom, både hämta i butik och så åkte jag dit direkt för att jag inte ville missa det.

Visa signatur

NUC med Hackintosh • ThinkPad Bärbar

Permalänk
Skrivet av gdmllj:

@jemtegrannen: I aluminium antar jag?

Jag köpte en Apple Watch, iofs series 3 men för 3999kr i 42mm med stålboetten och 4G. Nu kostar den 7000kr på sidan. Det köpet gick igenom, både hämta i butik och så åkte jag dit direkt för att jag inte ville missa det.

I aluminium ja.

Grymt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av gdmllj:

@jemtegrannen: I aluminium antar jag?

Jag köpte en Apple Watch, iofs series 3 men för 3999kr i 42mm med stålboetten och 4G. Nu kostar den 7000kr på sidan. Det köpet gick igenom, både hämta i butik och så åkte jag dit direkt för att jag inte ville missa det.

Har du varit i butik och hämtat ut klockan?

Visa signatur

ASUS ROG Strix 550-I | Ryzen 5 5600x | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | WD m.2 1tb | Samsung M.2 500GB | Corsair SF750 750W | 2x16GB Corsair Vengeance LPX | EVGA Supernova G2 750W | Predator Ultrawide 34" 1440p | Coolermaster NR200P White

Permalänk
Skrivet av jemtegrannen:

Beställde Apple Watch 20:38 och har fått en bekräftelse på mailen, återstår att se om det kommer något ursäkta-fel-prissättning-Mail imorgon

Skickades från m.sweclockers.com

Fick mailat nu, ganska väntat.
Ordern annulerad, fick 200kr i rabattkod som kompensation.

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem

Nu kom det mail från MediaMarkt gällande Samsung Galaxy Watch som var prissatt fel. De ursäktar sig för misstaget men vill samtidigt "tacka dig som hjälpte oss att konstatera och rätta till vårt systemfel" 200kr rabattkod för framtida köp

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av jemtegrannen:

Fick mailat nu, ganska väntat.
Ordern annulerad, fick 200kr i rabattkod som kompensation.

Samma här!
Var väntat dock så hänger inte läpp

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem

Blah. Blir till att hitta något för 200 kr då för några pengar lär de inte få.

Permalänk
Avstängd

Faen. Ville ha klockan badly..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Självklart att dom inte kan skicka ut så många klockor i goodwill, enorm förlust.
Kompensationen är mer än vad dom hade behövt göra, men jag tackar för det ändå

Permalänk
Medlem

Om det är för bra för att vara sant...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Schysst med 200 kronor

Om det varit cdon hade det väl varit inget alls eller i bästa fall 50 kr vid köp för över 500 kr 😅

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@PlogarN97: Detta måste jag hålla med om. 200 kr är väldigt bra för att vara ett sådant här fel. Fri frakt / 50kr har jag sett tidigare. Annars inget alls vissa gånger.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

HyperX Alloy Core RGB gaming keyboard för 499 kr. Alla andra återförsäljare tar 649 kr.

https://www.teknikmagasinet.se/produkter/gaming-data/gamingti...

Skickades från m.sweclockers.com

Observera att detta är ett membran tangentbord, och INTE ett mekaniskt!

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4976552

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Observera att detta är ett membran tangentbord, och INTE ett mekaniskt!

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4976552

Jag har lagt till den infon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jemtegrannen:

Fick mailat nu, ganska väntat.
Ordern annulerad, fick 200kr i rabattkod som kompensation.

FYFAN va dum jag var som inte köpte den där klockan när jag hade chansen :((

Hade ju ändå varit gratis 200 kronor i rabatt, inte illa.

Win win i vilket fall som.

Men dumsnål som man var...

Permalänk
Medlem

Jag som beställde en av varje klocka fick 200kr rabattkod per annullerad order! Med lite tur går dem att kombinera för en fin tröst-present till mig själv

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av miizoo:

Och typ ETT av spelen fanns 2016? Väldigt konstigt att det blivit skillnad i NYA spel med en drivrutin från 2016 kontra en ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Och typ ETT av spelen fanns 2016? Väldigt konstigt att det blivit skillnad i NYA spel med en drivrutin från 2016 kontra en ny.

DX11 är inte maskinnära och det finns säkert massor med optimeringar som kan göras mot viss HW.
DX12 ställer högre krav på utvecklaren att kunna hårdvaran och vad som är optimerat, men Nvidia kan säkert göra spel- eller modul (eller hur det nu fungerar)-specifika patchar för att optimera även här

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Och typ ETT av spelen fanns 2016? Väldigt konstigt att det blivit skillnad i NYA spel med en drivrutin från 2016 kontra en ny.

1080Ti mot 2080. Inte ett 1080, men rimligt att anta principen som den samma - drivrutiner/spel anpassas och utvecklas bättre mot nya produkter med tiden.

https://youtu.be/Qr-j0DlvbVc

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av miizoo:

1080Ti mot 2080. Inte ett 1080, men rimligt att anta principen som den samma - drivrutiner/spel anpassas och utvecklas bättre mot nya produkter med tiden.

https://youtu.be/Qr-j0DlvbVc

Skickades från m.sweclockers.com

Det var lite bättre.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vispsleven:

Lenovo IdeaCentre 510S för 4444 kr, i5 8400, 8 GB DDR4 RAM, 256 GB SSD.

Kändes som ett rimligt pris för en 6-kärnig dator med SSD.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar...

Fint pris. Hittade mer detaljerade specifikationer för intresserade:
https://psref.lenovo.com/syspool/Sys/PDF/Lenovo%20Desktops/id...

Tyvärr ligger nätagget på 180 eller 210W(antagligen 210 i den versionen med i5 8400) så det klarar inte att driva ett GTX 1050 Ti. Synd, för ett kortare LP-kort hade fått plats och gjort datorn betydligt mer intressant. Ett GT 1030 drar bara drygt 30W men det är för riskabelt även det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

200 kr för en volymlicens av Windows 10 som finns att köpa på Ebay för 20 kr är så långt ifrån fynd man kan komma.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

200 kr för en volymlicens av Windows 10 som finns att köpa på Ebay för 20 kr är så långt ifrån fynd man kan komma.

Absolut, och med samma "scetchy"-ursprung dessutom.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem
Permalänk
Mattecoach
Skrivet av blind_lie_:

MSI GV62 8RE-017NE 15.6" bärbar gamingdator för 10 990kr

Nvidia GeForce GTX 1060, 3 GB
Intel® Core™ i7-8750H hexa-core processor
Full HD 1080p screen, 120 Hz/3 ms
8 gb RAM
256gb SSD
1tb 5400 RPM HDD

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...

Mycket laptop för pengarna i Sverige.

Vet inte om detta är ett fynd. Är 3 GB-versionen av 1060 alltid MaxQ? Jag köpte en bärbar med 1060 där det inte stod MaxQ men visade sig vara det ändå.
Billigaste med 1060 med 8e generationen i7 är det hur som helst.

Permalänk
Medlem

@PuMaH:

Nej det är inte alltid Max-Q.
Om det är det så brukar det stå. Tror Max-Q endast används till bärbara.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Mattecoach

@Nzt:

Tipset handlar om en bärbar, och som sagt köpte jag en bärbar där det inte stod i infon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon195163:

Fint pris. Hittade mer detaljerade specifikationer för intresserade:
https://psref.lenovo.com/syspool/Sys/PDF/Lenovo%20Desktops/id...

Tyvärr ligger nätagget på 180 eller 210W(antagligen 210 i den versionen med i5 8400) så det klarar inte att driva ett GTX 1050 Ti. Synd, för ett kortare LP-kort hade fått plats och gjort datorn betydligt mer intressant. Ett GT 1030 drar bara drygt 30W men det är för riskabelt även det.

Skickades från m.sweclockers.com

Köpte en liknande HP med 180W nätdel där
Det satt ett 1050 (dock inte TI) som standard.

Jag slog till på en, värt att testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

@PuMaH:

Nej det är inte alltid Max-Q.
Om det är det så brukar det stå. Tror Max-Q endast används till bärbara.

Har själv märkt att butiker inte/missar att skriva att vissa bärbara kör med Max-Q kort så jag brukar alltid googla på namnet för säkerhetsskull. Max-Q kortet används bara till tunna bärbara-datorer där man vill ha prestanda men inte vill påverka vikten eller tjockleken då sätter man in *bantade* kort i dem.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fredl:

Köpte en liknande HP med 180W nätdel där
Det satt ett 1050 (dock inte TI) som standard.

Jag slog till på en, värt att testa.

Nice. Tack för den infon. Skriv gärna en rad när du testat, bra priser dyker ju upp titt som tätt på liknande modeller. Priserna på budgetkorten borde ju gå ner snart så då kan det bli mycket prisvärt med ett sådant system.
Finns plats för extra SSD också. Blir helt klart sugen.
Skickades från m.sweclockers.com