Permalänk
Medlem

Vilka Sveklockare planerar att åka på F1 lopp i år?

Permalänk
Medlem

@Zipparn: Jag var på mitt första race förra säsongen och funderar helt klart på att se ett även i år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edvinnn:

@Zipparn: Jag var på mitt första race förra säsongen och funderar helt klart på att se ett även i år!

Kul! Vilket race såg du och vart funderar du på att åka i år?

Permalänk
Medlem

Det är lustigt. När sista loppet av förra säsongen körts bestämde jag mig för att nu var det nog. Problemen jag upplever med sporten är så påtagliga att det kändes meningslöst att fortsätta titta.

Men ändå sitter jag nu och tittar på sändningen från testerna! Som sagt, det är lustigt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Vilka Sveklockare planerar att åka på F1 lopp i år?

Lutar åt Monaco och SPA för min del.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om F1 TV pro kommer fungera i sverige i år eller är det vara viasat/viaplay som gäller?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@SuperNova: Det ska den göra, ca 110 euro kostar den dock för säsongen. Jag har inte själv provat dock.
http://f1blogg.teknikensvarld.se/2019/02/18/f1-sasongen-nu-of...

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Tjugosex blandade bilder från första träningen idag.
https://www.formula1.com/en/latest/article.testing-day-1-nine...

Så här ser Haas ut till exempel

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Får se om Mercedes vill sätta ett snabbt varv idag på dag 3 av testerna. Även om Ferrarin ser bra ut tror jag Mercedes kan vara något snabbare. Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

@Kenneth: På youtube beskrev någon Vettels varv tillsammans med hyllandet av laget och bilen som att han, så att säga, visar sin hand. Det ligger något i detta. Men sannerligen måste ju även Mercedes sätta in några snabba varv under försäsongen! Jag tror de kommer.

En av de sakerna jag hoppas på denna säsong är en ny Bottas som utmanar Hamilton till 100% och inte tolererar några order om att vika ner sig. Jag vill se Bottas bli en ny Nico Rosberg 2016. Bottas har inga ursäkter och han har blivit en rutinerad förare. Det är dags att leverera!

Hur tror ni det går för Williams? Det verkar bli en total katastrof för dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Någon som vet om F1 TV pro kommer fungera i sverige i år eller är det vara viasat/viaplay som gäller?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag såg häromdagen att det ska fungera i Sverige. Sen letar jag nån bra lösning att få in det till TVn. Androidappen verkar inte vara så optimerad.

Jag vill till varje pris slippa de rätt värdelösa svenska kommentatorerna Så 110 eur känns överkomligt för att få tillgång till allt

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Zipparn:

@Kenneth: På youtube beskrev någon Vettels varv tillsammans med hyllandet av laget och bilen som att han, så att säga, visar sin hand. Det ligger något i detta. Men sannerligen måste ju även Mercedes sätta in några snabba varv under försäsongen! Jag tror de kommer.

En av de sakerna jag hoppas på denna säsong är en ny Bottas som utmanar Hamilton till 100% och inte tolererar några order om att vika ner sig. Jag vill se Bottas bli en ny Nico Rosberg 2016.

Hur tror ni det går för Williams? Det verkar bli en total katastrof för dem.

Det vore väldigt roligt om Ferrari kunde ta titeln i år, helst Leclerc om han klarar trycket i teamet.

Förra året var Bottas lite av en besvikelse. Märktes gott och väl att han bara var en wing man, men förhoppningsvis tar han upp fajten i år.

Jag förstår inte hur Williams planerar heller. I dag (om dom kommer ut) så ska Latifi köra på förmiddagen och Kubica på eftermiddagen.
Dag två är Kubica på förmiddagen och Russel eftermiddagen. Russel kommer få en halvdag att förbereda sig för första racet i den riktiga bilen. Det tycker jag är på tok för lite för en Rookie, speciellt när dom troligen kommer ha fler problem under dagarna. vad fan liksom...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

@Kenneth: På youtube beskrev någon Vettels varv tillsammans med hyllandet av laget och bilen som att han, så att säga, visar sin hand. Det ligger något i detta. Men sannerligen måste ju även Mercedes sätta in några snabba varv under försäsongen! Jag tror de kommer.

En av de sakerna jag hoppas på denna säsong är en ny Bottas som utmanar Hamilton till 100% och inte tolererar några order om att vika ner sig. Jag vill se Bottas bli en ny Nico Rosberg 2016. Bottas har inga ursäkter och han har blivit en rutinerad förare. Det är dags att leverera!

Hur tror ni det går för Williams? Det verkar bli en total katastrof för dem.

Under försäsongstestningen är det viktigast att se på antalet körda varv. Det fanns en tydlig indikation 2018 på att Merc hade en enormt bra bil med tanke på antalet testvarv de kunde genomföra. I år är det Ferrari som är i en egen liga vad gäller det.
Dock kan man i princip aldrig dra några konkreta slutsatser av försäsongen utan det är mer hur det går första 3 loppen som styrs av det. Det viktigaste är antagligen att man får en stabil bil som man kan utveckla vidare på än en bil som är stabil endast i grundkonfiguration.

Tråkigast som gammal F1 fan är att Williams verkar klappa igenom totalt med missade deaslines och en genomlångsam bil. Det brittiska F1 clustret har verkligen inte levererat senaste åren.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av AppendixSE:

Under försäsongstestningen är det viktigast att se på antalet körda varv. Det fanns en tydlig indikation 2018 på att Merc hade en enormt bra bil med tanke på antalet testvarv de kunde genomföra. I år är det Ferrari som är i en egen liga vad gäller det.
Dock kan man i princip aldrig dra några konkreta slutsatser av försäsongen utan det är mer hur det går första 3 loppen som styrs av det. Det viktigaste är antagligen att man får en stabil bil som man kan utveckla vidare på än en bil som är stabil endast i grundkonfiguration.

Tråkigast som gammal F1 fan är att Williams verkar klappa igenom totalt med missade deaslines och en genomlångsam bil. Det brittiska F1 clustret har verkligen inte levererat senaste åren.

Som en McLaren-fanboy blir jag väldigt glad när jag ser 100+ varv per dag från dom nu. Senaste 4 åren har dom mest spenderat testerna med en brandsläckare så väldigt trevligt att dom har en vettigare bil nu.
Nästan alla bilar verkar rulla på riktigt bra nu faktiskt. Det har inte varit så många rödflaggor än så länge.

Förstår inte hur Williams kan gå från andra starkaste teamet under 2014 till totalt sist bara något år efter och fortsätta där nere. Väldigt tråkigt att se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Som en McLaren-fanboy blir jag väldigt glad när jag ser 100+ varv per dag från dom nu. Senaste 4 åren har dom mest spenderat testerna med en brandsläckare så väldigt trevligt att dom har en vettigare bil nu.
Nästan alla bilar verkar rulla på riktigt bra nu faktiskt. Det har inte varit så många rödflaggor än så länge.

Förstår inte hur Williams kan gå från andra starkaste teamet under 2014 till totalt sist bara något år efter och fortsätta där nere. Väldigt tråkigt att se

Tredje starkaste var de Red Bull slog Williams med ca 80 p

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Noob I am:

Tredje starkaste var de Red Bull slog Williams med ca 80 p

Skickades från m.sweclockers.com

Juste, det stämmer! Minns bara att Vettel gnällde hela säsongen, men Ricciardo lyckades betydligt bättre där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Som en McLaren-fanboy blir jag väldigt glad när jag ser 100+ varv per dag från dom nu. Senaste 4 åren har dom mest spenderat testerna med en brandsläckare så väldigt trevligt att dom har en vettigare bil nu.
Nästan alla bilar verkar rulla på riktigt bra nu faktiskt. Det har inte varit så många rödflaggor än så länge.

Förstår inte hur Williams kan gå från andra starkaste teamet under 2014 till totalt sist bara något år efter och fortsätta där nere. Väldigt tråkigt att se

Precis. Att man har få eller inga varv genomförda är ju en säkrare indikation på att det går åt helvete.

Mclaren har ju gått fram hårt med avskedsyxan och det kanske var ny ledning som behövdes. De gamla verkar ju haft fokus på glammighet och stora svepande samarbeten istället för teknik. Netflixdokumentären om säsongsstarten var ju rätt talande vad fokus var från förra ledningen.

Permalänk
Medlem

Är ingen F1 expert men jag har för mig att denna år ska alla stalls bilar också ta del av Mercedes och Ferraris teknologiska fördelar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Särimner:

Är ingen F1 expert men jag har för mig att denna år ska alla stalls bilar också ta del av Mercedes och Ferraris teknologiska fördelar?

Nej där har du helt fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

Nej där har du helt fel.

Är inte det sjukt ojämnt då? Mercedes och Ferrari vinner allt varje år? Borde inte man göra något åt det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Kul! Vilket race såg du och vart funderar du på att åka i år?

Jag såg Singapores GP. Funderar på Azerbaijan eller Spanien nu till våren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Jag förstår inte hur Williams planerar heller. I dag (om dom kommer ut) så ska Latifi köra på förmiddagen och Kubica på eftermiddagen.
Dag två är Kubica på förmiddagen och Russel eftermiddagen. Russel kommer få en halvdag att förbereda sig för första racet i den riktiga bilen. Det tycker jag är på tok för lite för en Rookie, speciellt när dom troligen kommer ha fler problem under dagarna. vad fan liksom...

Läste att Latifi får stå över testerna denna veckan. Sedan är det ju 4 testdagar nästa vecka också

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av Särimner:

Är inte det sjukt ojämnt då? Mercedes och Ferrari vinner allt varje år? Borde inte man göra något åt det?

Det har alltid funnits dominanta team men inget har varat för evigt.

Förvisso har Mercedes vunnit 5 år i rad nu, men innan dess var det Red Bull i fyra år i rad. Innan dess Ferrari 8 av 11 år. Innan dess McLaren och Williams som delade på 13 av 14 titlar. Och så vidare..

Permalänk
Medlem
Skrivet av den:

Det har alltid funnits dominanta team men inget har varat för evigt.

Förvisso har Mercedes vunnit 5 år i rad nu, men innan dess var det Red Bull i fyra år i rad. Innan dess Ferrari 8 av 11 år. Innan dess McLaren och Williams som delade på 13 av 14 titlar. Och så vidare..

2006-2010 var fem bra säsonger på raken, tyvärr var jag bara 6 år gammal 2006. Men 2008 säsongen minns jag väl. Har funnits flear sådan perioder. Dock har det funnits allt för många perioder med en eller två dominanta team.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

2018 var den första säsongen på länge där jag inte såg alla lopp, slutade titta mot slutet, tyckte det blev VM i att åka på led. var väl när Bottas kom ikapp Hülkenberg i singapore för varvning men inte kom tillräckligt nära för att just varva jag började ifrågasätta vad det var för jävla skit.
visst fanns det lite guldkorn här och där, men oftast så avgjordes loppet efter depåstoppet för sen gick det inte att köra om.

hoppas att det blir lite bättre med det i år, annars blir det nog paus till 2021 när nytt reglemente är på plats

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

Jag såg häromdagen att det ska fungera i Sverige. Sen letar jag nån bra lösning att få in det till TVn. Androidappen verkar inte vara så optimerad.

Jag vill till varje pris slippa de rätt värdelösa svenska kommentatorerna Så 110 eur känns överkomligt för att få tillgång till allt

Ja om f1tv pro fungerar i sverige utan strul osv så är ju 110 euro helt ok.
Viaplay blir ju 4ggr så dyrt.

Men menar du att du testat (betalat) och det fungerar i Sverige?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av SuperNova:

Ja om f1tv pro fungerar i sverige utan strul osv så är ju 110 euro helt ok.
Viaplay blir ju 4ggr så dyrt.

Men menar du att du testat (betalat) och det fungerar i Sverige?

Skickades från m.sweclockers.com

Det står ju klart och tydligt att det ska fungera i Sverige så då får vi väl tro på det helt enkelt. Blir garanterat något jag kommer göra i alla fall.

Permalänk
Medlem

Williams med speciellt färgschema på framvingen.

Permalänk
Medlem

@Agustavsson:

Jag testade nu idag att betala 1 månad startade direkt efter betalning, funkar bra även pre session kan man se verkar helt klart som ett bra alternativ när jag ev säger upp viasat, kostar 150kr mån eller ca 1170 kr per år.
Gick även att välja bilkamera mm under replay av ett race sen finns ju arkivet med gamla race som gick ända till 1981, finns säkert massor med gosaker jag missat.

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Hade helt missat att det funkar i Sverige med F1 TV Pro, vet vi vilka kommentatorer/sändning man använder? Tror nog att det blir beställning oavsett när säsongen drar igång, less på att vänta på att Sky F1's sändning ska komma upp. Sen så njuter jag av F1, visst kanske inte lika bra som förr men fortfarande något jag kollar på. Så kan vara värt 110€ för att stödja fattiga liberty media

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.