Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Rätt och Fel tänk vid kabeldragning?

Tjo.

Har ett Define C (ej fönster).

Hur drar ni snyggt lösning med PSU, GTX 1070, B450-F, SSD.

Har satt SSD'n på högersidan (dumt nog med kontakterna uppåt, får nog ändra eller?)
PSU'n är Corsair så det är rejält kablar + övriga, platta.

Förmodar att jag kan ta bort hållaren för 3.5" enheter för mer luftflöde?

Tips (så jag slipper ev misstag) ?

Tjo.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Staun
Registrerad
Feb 2012

Ja, ta bort HDD-hållaren.
Sedan börja med att dra alla kablarna från fläktar och frontpanelen så dessa fula tunna kablar hamnar underst.
Efter det så tar du SATA-kabeln mellan mobo och SSD.

Nu är det dags för 8-pins kabeln, börja i moderkortet och dra den så snyggt det går, beroende på chassi och kabellängd så blir det olika bra.
Nu tar du PCI-E kabeln till GPUn och kopplar in, beroende på chassi så kan det finnas ett hål rakt nedanför där moderkort och PSU-höljet möts för att få en snygg böj på det hela. Finns ej detta så får man dra den åt höger och in i gummiflärpen. Upprepa om du behöver två kablar.
Sedan drar du 24-pin från moderkortet på samma sätt.

Spänn fast kablarna efter varje moment så att nästa kabel påverkar föregående dragning alltförmycket.

Nu tar du ström SATA-kablen till SSDn(bra att du satte den längst till höger tycker jag men kontakterna bör vara neråt.) och kopplar in den på kontakten längst ut och spänn fast den så de andra två kontakterna hamnar rätt för framtida installationer av SSDer.

Nu kopplar du in alla strömkablar i PSUn och knuffar undan all överflödiga längder där HDD-hållaren satt.

Klart!

Inte alltid lätt att få det bra, framförallt om man har ett mindre chassi och långa kablar.. XD

Skickades från m.sweclockers.com

•i7 4790K•Maximus VII Gene•GTX980 Strix•Fury 4x4GB@1866MHz•
•SM951@128GB•850Pro@256GB•850evo@500GB•830@128GB•2xGreen@1TB•
•Prime@850W•TC14PE•5xNoctua PWM•Allt i ett Define Mini C•
•Swift PG248Q•G Pro•G Pro Wireless•G433•G840XL•
•+X•