Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Olsson80:

Vad jag läst så är Amd ngt efter på sina kort och du får inte samma prestanda +Adobe gillar nvidia?

Skulle jag köpt ett Amd kort skulle jag köpt på Mindfactory, Vega56 kostar ju typ 2700 med spel, vega64 kostar 3800 där och har svårt att se Netonnet konkurrera med det.
https://www.mindfactory.de/product_info.php/8GB-MSI-Radeon-RX...

Men, slog som sagt till igår på rtx2070 armor från msi och tror jag blir nöjd med det, enligt testerna jag läst och råden här av Superflugan är det sweetspot för vad jag vill ha.
2060 hade vart sweetspot om det inte vore för att jag kör ultrawide skärmen.

Hoppas på att min skärm skall funka med nvidia freesync, men skule den inte göra det är det ingen panik iom jag spelar extremt lite.

@Olsson80

Är väl AMD som har freesync och Nvidia g-sync

Edit: Det stämde, du ska ha AMD grafikkort till din Benq ultrawide ex3501r skärm,.
Annars kan du inte nyttja dess fulla potential.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

@Olsson80

Är väl AMD som har freesync och Nvidia g-sync

Edit: Det stämde, du ska ha AMD grafikkort till din Benq ultrawide ex3501r skärm,.
Annars kan du inte nyttja dess fulla potential.

Nvidia har numera stöd för freesync
Men just den biten är faktiskt det som spelar minst roll för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag valde själv att ta en 2080 för min 2k 144Hz skärm.

Specifikt valde en EVGA 2080 ftw... tagit 3 veckor en så länge dock, fortfarande inte fått den <.-.<.
Får Webhallen inte svar från deras supplier innan dagens slut bytar jag till en MSI tror jag. Var ju specifikt ute efter ICX2 tech från EVGA dock som inte finns tillgängligt i de XC korten som. De kommer med FTW eller XC2...

Vill du ha Anthem & Battlefield V så får du beställa idag - Nvidias promotion för dessa spelen går ut på måndag.

Jag hade en 4k skärm tidigare parat med en 1070. Imho, för 4k är det 2080 minst som gäller, speciellt med 100Hz skärm.

Visa signatur

Patience is a virtue.

it is better to ask for forgiveness than to ask for permission.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarax00:

Jag valde själv att ta en 2080 för min 2k 144Hz skärm.

Specifikt valde en EVGA 2080 ftw... tagit 3 veckor en så länge dock, fortfarande inte fått den <.-.<.
Får Webhallen inte svar från deras supplier innan dagens slut bytar jag till en MSI tror jag. Var ju specifikt ute efter ICX2 tech från EVGA dock som inte finns tillgängligt i de XC korten som. De kommer med FTW eller XC2...

Vill du ha Anthem & Battlefield V så får du beställa idag - Nvidias promotion för dessa spelen går ut på måndag.

Jag hade en 4k skärm tidigare parat med en 1070. Imho, för 4k är det 2080 minst som gäller, speciellt med 100Hz skärm.

Köper från Amazon, så spelen får jag inte iaf
Vad menas med icx2?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Olsson80:

Ahh!

I princip är ICX 2 tech. Evgas "interaktiva cooling" system med fler värme sensorer och lite mer kontroll över fläktarna etc.
Jag lär försöka överklocka, så lite fler sensorer skadar aldrig

Du kan läsa om det här:
https://www.evga.com/technology/icx2/
https://www.evga.com/articles/01249/evga-geforce-rtx-20-serie...

Evga fick lite drama runt detta då de inte var speciellt klara över vilka kort som har detta och vilka som inte har det.
De kallar nämligen alla kort utan ICX 2 Tech - ICX 2 Cooling. Samma cooling utan alla extra sensorer och funktioner.

Så lite förvirrande för många xD

P.s. Men intressant! Hur är frakten på datorprylar ifrån Amazon?

Visa signatur

Patience is a virtue.

it is better to ask for forgiveness than to ask for permission.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarax00:

@Olsson80:

Ahh!

I princip är ICX 2 tech. Evgas "interaktiva cooling" system med fler värme sensorer och lite mer kontroll över fläktarna etc.
Jag lär försöka överklocka, så lite fler sensorer skadar aldrig

Du kan läsa om det här:
https://www.evga.com/technology/icx2/
https://www.evga.com/articles/01249/evga-geforce-rtx-20-serie...

Evga fick lite drama runt detta då de inte var speciellt klara över vilka kort som har detta och vilka som inte har det.
De kallar nämligen alla kort utan ICX 2 Tech - ICX 2 Cooling. Samma cooling utan alla extra sensorer och funktioner.

Så lite förvirrande för många xD

P.s. Men intressant! Hur är frakten på datorprylar ifrån Amazon?

Ahh, jag lär nog dra av kylaren från mitt så fort jag testkört ett tag. Kommer köra det med Nzxt x42 och kraken g12 istället. Köpte en x62 till cpu samtidigt så hoppas på att få allt i samma mjukvara. Skall bara kolla med MSI om garantin fortfarande gäller.

Frakten funkar riktigt bra. Jag kör express (100kr) men annars är den gratis. Fördelen för mig är att express får jag en specifik dag och DHL kör ut det till mig. Alltid bra packat och får sms dagen innan och samma dag där jag kan välja att få det till Servicepoint om jag inte är hemma. Tycker Amazon´s service är såpass mkt bättre att det skall till ett rejält mkt bättre pris för att jag skall handla i Sverige.

Permalänk
Medlem

@Olsson80:

Oj coolt!

Vilken Amazon sida beställer du ifrån specifikt ? UK eller Tyskland ?

Visa signatur

Patience is a virtue.

it is better to ask for forgiveness than to ask for permission.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarax00:

@Olsson80:

Oj coolt!

Vilken Amazon sida beställer du ifrån specifikt ? UK eller Tyskland ?

Tyskland oftast, men funkar identiskt på UK