Permalänk
Medlem

Uppdatering

Hej!

2080 kortet är fortfarande på felsökning och nu har det gått totalt 9 dygn med mitt 970 i burken utan konstigheter.
Datorn har aldrig tidigare klarat sig över 4 dygn med 2080 utan att krascha.

Permalänk
Medlem

Uppdatering

Fick hämta mitt kort efter 15 dagar där de konstaterar att kortet är felfritt och att de lyckades med installation av både Nvidia samt drivrutiner.

Vi hoppas på att det var ett mjukvarufel som förhoppningsvis är fixat.

Jag återkommer till tråden om jag kraschar igen eller om kortet hålls stabilt en längre period.

Permalänk
Medlem

Om du inte redan testat det (i denna ordning) så kan du ladda om defaultinställningarna i bios, sätta grafikkortet på nästa pci-e plats, rensa drivers med ddu och installera drivers igen.

Tänker att det kanske är någon pinne på pci-e porten som är skadad som orsakar felen, dock ser det mer ut som vram som failar, men om signalerna inte kommer fram korrekt så kan jag tänka mig att det blir artefakter och bluescreens.

Permalänk
Medlem

@Dalton Sleeper: Tack för tipset, det blir nästa steg om datorn hänger sig igen. Håller tummarna nu för varje dag som går att det bara ska flyta på!

Permalänk
Medlem

Uppdatering!

Efter drygt 1 månad felfritt spelande i lugn och ro trodde jag att jag kunde koppla av och spela vidare utan bekymmer så kraschade datorn precis under ett Youtube klipp igen. Samma rutin som vanligt att bilden fryser, musen blir splittrad och tillslut startar datorn om sig efter ett tag utan bluescreen.