Se SweClockers livesändning av Samsung Unpacked

Permalänk
Melding Plague

Se SweClockers livesändning av Samsung Unpacked

Under gårdagen gick Samsung Unpacked av stapeln, och SweClockers livesände hela evenemanget tillsammans med 99 och FZ.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Följer absolut live streamen tycker hittils diskussionen dom haft varit relevant och intressant. Kanske inte så teknisk men man känner iallafall igen sig med representanternas kommentarer då jag ungefär är lika gammal som killen iallafall. =D

Frågan är bara hur relevant ett nytt köp blir då jag sitter med min OnePlus 6 just nu och vackar mellan 7 och samsung s10

Permalänk
Medlem

Vad heter denna fina låten då?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Inaktiv

Var är alla?
Sitter självklart spänt framför, detta kan bli ett teknikskifte. Min första smartphone Nokia Communikator 9000 köpte jag 1997 som man kunde surfa på nätet på. 2002 köpte jag SE P800 med touchskärm, kamera, icq, mängder av appar och sedan dess har har det ej hänt så mycket mer än att skärmen har blivit större, mobilen lättare etc. Men nu med de vikbara så kan de ta ett nytt teknikhopp. Det kan revolutionera till vad man använder mobilen till.

Permalänk
Medlem

Lite smått irriterande med felet som uppstår hela tiden, eller är det min förbenade dator? Något annat ställe än youtube där man kan se det där det funkar?

Permalänk
Medlem

Streamen verkar ha typ HIV-bola, var 3:e-5:e sekund glappar den till som dåligt synkad bluetooth typ.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Lite smått irriterande med felet som uppstår hela tiden, eller är det min förbenade dator? Något annat ställe än youtube där man kan se det där det funkar?

Skrivet av Masyve:

Streamen verkar ha typ HIV-bola, var 3:e-5:e sekund glappar den till som dåligt synkad bluetooth typ.

Samsung har en egen stream som inte laggar på deras egna Youtube-kanal

Permalänk
Medlem

De kan utveckla en vikbar mobil/skärm men inte strömma video laggfritt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Samsung har en egen stream som inte laggar på deras egna Youtube-kanal

Problemet för mig är snarare att det avbryts och blir myrkrig, och står "Det uppstod ett fel. Försök igen senare". Det är dock bara på den här streamen, oavsett om det är Samsungs egna stream eller sweclockers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Problemet för mig är snarare att det avbryts och blir myrkrig, och står "Det uppstod ett fel. Försök igen senare". Det är dock bara på den här streamen, oavsett om det är Samsungs egna stream eller sweclockers.

Aha okej, jag fick bara felmeddelandet på sweclockers stream. Samsungs egna funkar perfekt här iaf.

Permalänk
Medlem

"Sure! I am huge fan of netflix! I usually watch on my tablet, but now I can watch on my phone!"
Samsung har lite att lära när det kommer till presentationsteknik, extremt cringe-worthy än så länge

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
99:e percentilen

Bara 20 000:- för en Fold alltså – vilket fynd!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Inaktiv

Det kommer självklart bli en vikbar mobil för mig efter at ha sett detta. Jag var inte helnöjd med Galaxy Fold, men om något år..

Permalänk
Medlem

@Dumbullen: Ja den första killen var verkligen inte bra.
Han var väl-inövad som en robot och med lika mycket känsla.

På den här nivån borde man kunna skramla fram en presentatör som kan connecta med publiken, och inte bara köra "power-point-zombie-style"

Permalänk
Medlem

"Buckle your seatbelt. The future is about to begin" så nära "about to unfold"! Kom igen..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Kan scriptet ta slut så man kan köpa telefonen. Så otroligt robot-liknande presentatörer.

Permalänk
Medlem

Undra vart priset hamnar, byter nog min s8+ i November!

Kommer halebop
https://www.halebop.se/start

släppa priset om 20 minuter?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Rolfenstein:

Kan scriptet ta slut så man kan köpa telefonen. Så otroligt robot-liknande presentatörer.

Låt damen prata färdigt

Permalänk
Medlem

Intressant med kameran men det failade lite med att tittar man på filmer/bilder så blir kameran ett dött område i bilden. Har S7-edge, S8 och S9 och har sagt till mig själv när det är dags att byta så ska nästa telefon bli en Note. Så blir intressant vad mer de kommer med för information.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk

undrar om dom kommer fortsätta med att skärmen går ut över kanten (edge)
vet inte hur många gången jag har råkat klicka på högersida av skärmen när jag sträcker tummen över för att klicka på vänstersida på min s9+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakan1994:

undrar om dom kommer fortsätta med att skärmen går ut över kanten (edge)
vet inte hur många gången jag har råkat klicka på högersida av skärmen när jag sträcker tummen över för att klicka på vänstersida på min s9+

Ja, det är redan bekräftat.

Permalänk
Skrivet av Rolfenstein:

Ja, det är redan bekräftat.

rip, blir nog inte samsung som nästa mobil då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakan1994:

undrar om dom kommer fortsätta med att skärmen går ut över kanten (edge)
vet inte hur många gången jag har råkat klicka på högersida av skärmen när jag sträcker tummen över för att klicka på vänstersida på min s9+

Som jag ser på streamen så ser det ut som de kommer att hålla edge delen p.g.a maximera skärmytan

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Skrivet av hellmix:

Som jag ser på streamen så ser det ut som de kommer att hålla edge delen p.g.a maximera skärmytan

många andra märken har ju display ut till kanten men utan curved

fattar inte varför dom envisas med att fortsätta med det, ser verkligen inga fördelar med det bara nackdelar

Permalänk
Medlem

Gillar inte när de säger
Detta är 36% snabbare
Detta är 27% bättre

Säger ju ingenting

Permalänk

gillar inte heller att dom flyttar fingeravtryckläsaren till framsidan, tycker den passar bra på baksidan

Permalänk
Medlem

Dom har haft svårt få någon leda Oscarsgalan, är ett perfekt jobb för Samsung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakan1994:

många andra märken har ju display ut till kanten men utan curved

fattar inte varför dom envisas med att fortsätta med det, ser verkligen inga fördelar med det bara nackdelar

De extra mm som ramen tar på dom modellerna tar utav skärmstorleken och gör telefonen *onödigt* stor men att köra med edge *teknik* så bibehåller man skärmstorleken utan att göra den bredare för skärmen går över ramen.

Skrivet av Kakan1994:

gillar inte heller att dom flyttar fingeravtryckläsaren till framsidan, tycker den passar bra på baksidan

Själv spelar det ingen roll för mig om det är fram eller baksida så länge den läser av fingret bra. S7 va lite bökig med sin fingeravläsare

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Samsung 10+ 512gb : 13490 kr
Samsung 10+ 1tb : 17490 kr
Samsung 10 128gb: 9990 kr

.. jaja, billigare än vad Iphone var men fan en hel månadslön