Samsungs telefon Galaxy Fold med hopvikbar skärm hittar ut på webben

Permalänk
Medlem

Vikbar skärm är kanske en bra sak att ha, men jag låter andra spela Beta-Testare ett antal år, innan jag ger mig på detta.

Med tanke på hur prisutvecklingen ser ut på mobiler idag, är det en ganska bra idé att vänta lite tror jag.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

Man blir så glad, ni har insett storheten och användbarheten i begreppet flärp

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traumklang:

Vikbar skärm är kanske en bra sak att ha, men jag låter andra spela Beta-Testare ett antal år, innan jag ger mig på detta.

Med tanke på hur prisutvecklingen ser ut på mobiler idag, är det en ganska bra idé att vänta lite tror jag.

Du menar att de blir dyrare och dyrare? Iaf om du skall köpa en nyutkommen modell.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av riche:

Frågan, som en del ställer sig, behöver vi verkligen större skärm?

Vi behöver en mindre skärm (typ ~iPhone5) så man kan använda den med en hand ute på stan (vilket är typ omöjligt för även det som kallas "kompakt" nu för tiden) men som viks upp till en stor skärm när man väl sitter ner och har båda händerna fria. Om det här blir en stor mobil som viks ut till en surfplatta blir jag besviken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

var kan man se eventet live?

liveströmmas det ens?

Swec har sitt event, https://www.sweclockers.com/nyhet/27093-folj-samsung-unpacked...
https://www.youtube.com/watch?v=dQUh1qt3gYE

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@Hummus: nått i den stilen!
Jag saknar iPhone 5/5s formatet enormt.

Förövrigt brukar jag surfa in och titta på dina Demos.
De brukar vara grymt inspirerande.

Permalänk
Medlem

Jag ser inga användningsområden med vikbara telefoner.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hummus:

Vi behöver en mindre skärm (typ ~iPhone5) så man kan använda den med en hand ute på stan (vilket är typ omöjligt för även det som kallas "kompakt" nu för tiden) men som viks upp till en stor skärm när man väl sitter ner och har båda händerna fria. Om det här blir en stor mobil som viks ut till en surfplatta blir jag besviken.

Större = mer utrymme att jobba med som gör det lättare för ny teknik samt fördelen att större innebär att man kan lura folk till att den är bättre för ett prispremium.
Så antagligen blir den här ganska bastant. Tablet uppvikt och valfri +-modell när den är vikt. Tyvärr. Men vi får se om nån timme!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Tror du missade skämtet

Jo för det var ju ett 100% seriöst svar. Självklart förstod jag vad personen syftade på

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av mr_sQuinty:

Vad händer med skärmen när du vikt den några tusen gånger ? har dåliga erfarenheter av kablage som viks fram och tillbaka.

Glapp är nog en kandidat för vanligaste felet, om nu inte Samsung kört en ikea-test på skräpet, typ: öppna stänga skåpslucka 155.000 gånger.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Du menar att de blir dyrare och dyrare? Iaf om du skall köpa en nyutkommen modell.

Priser på mobiler har stigit mycket kraftigare än lönerna har stigit.
Jag inser att man får plussa på ett par öre här och där när det kommer till ny teknologi, men en mobil som kostar 20.000 kronor är helt enkelt idiotiskt.
Jag vet att det kommer bli en massa folk som bränner sina pengar på det. Det är dock inget argument att rättfärdiga en sån prisutvecking.

Förr var det så att värsting modeller blev billigare i pris, när efterträdaren släpptes till närmast samma instegspris som föregångaren.
Nu blir varje ny top model ett par tusenlappar dyrare och dom gamla modeller säljs till fortsatt skyhöga priser.
Denna prisutveckling har gett oss högre priser som inflationen och löneutvecklingen inte återspeglar.
Det finns inget positivt i det.

Och vi pratar mobiltelefon här. Något som slits och slängs av dem flesta efter ett par år bara.
Tack vare icke bytbar batteri, blir mobilen obsolet så fort den är sliten.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013