Permalänk

Verkar detta skumt?

"Superchansen1"
Han har en GPU jag skulle vilja köpa men jag vet inte om säljaren är pålitlig. Det som fick mig att bli lite orolig är följande:
Namnet
Antalet omdömen
Att det sålts grejer flera gånger om dagen flera dagar i veckan, säljer folk faktiskt så mycket?
Namnen på köparna
De få negativa kommentarerna går inte att se för när man filtrerar till endast negativa omdömen tas bara de med som är från 12 månader sedan.
Vet inte om man vågar köpa eller inte... Vad tycker ni?

Permalänk

Inga problem skulle jag säga, Medlem sedan 2008 och massor av positiva omdömen som säljare

Edit: Dum kommentar, Var kritiska när ni ser avvikande/Skumma saker på Tradera.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

@Emil Hansson: jojo men det jag tyckte var mest skumt var väl att han sålt 4 grejer bara igår, och om man kollar så säljer han grejer nästan varje eller varannan dag. Men folk kanske gör så?

Permalänk
Medlem

Så klart någonting är lurt, ingen privatperson har 5 st iPads som han säljer av samtidigt.
Så antingen ett företag(som smusslar) eller en privatperson som köper skumma saker billigt och säljer vidare eller i värsta fall en tjuv som avyttrar stöldgods

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Permalänk
Avstängd

@Johnnymann: jag ser bara en?

Visa signatur

NUC med Hackintosh • ThinkPad Bärbar

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Johnnymann:

Så klart någonting är lurt, ingen privatperson har 5 st iPads som han säljer av samtidigt.
Så antingen ett företag(som smusslar) eller en privatperson som köper skumma saker billigt och säljer vidare eller i värsta fall en tjuv som avyttrar stöldgods

Det är ju dock antaganden, Det kan vara fallet med nästan alla prylar man köper begagnat, Inget jag skulle reflektera speciellt mkt över. Kan ju lika gärna köpa upp större partier från konkursauktioner eller liknande och sälja vidare

Jag hade inte haft några problem att köpa från denna säljare iaf

Edit: Dum kommentar, Var kritiska när ni ser avvikande saker på Tradera

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

@Johnnymann: Jag hittar ingen alls. Bild?

Permalänk
Medlem

Kolla på Avslutade och sortera på Senast inlagda så dyker i alla fall 4 iPad-auktioner upp.

Tycker det ser ovanligt skumt ut och kan tänka mig att att kontot är hackat. Går från att auktionera ut begagnade kläder till att lägga ut förhållandevis eftertraktad elektronik till ganska billiga köp nu priser. Skulle i alla fall inte chansa själv även om det är lockande.

Permalänk
Medlem

Vad sägs för övrigt om bilden till hörlurarna som användaren lagt upp:

https://www.tradera.com/item/301805/340624616/3m-peltor-ws-al...-

Tycker den är rätt lik den som användes på den här:

https://www.tradera.com/item/301805/329228881/kop-ej-mitt-kon...

med titeln "KÖP EJ. MITT KONTO HACKAT. BEDRAGARE"

Permalänk

@Naki: Ja jo. Tack så väldigt mycket för all hjälp. Blir nog inget köp

Permalänk

TS, @Johnnymann och @Naki har uppenbarligen ett bättre öga för sådant än mig, Tur att du inte lyssnade på mig @Kolomakatita

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

@Emil Hansson: Ingen skada skedd, olika synvinklar är alltid bra!

Permalänk
Medlem

anmäl kontot

Permalänk
Skrivet av downup:

anmäl kontot

Säljaren vet att kontot är hackat så jag förmodar att han löser det

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Lego Star Wars Death Star 10188 Nytt

Oöppnad! För 1700:-!!!! Som hittat!!!!

Bli rik snabbt. Köp den och sälj den för dubbla priset, vilket är vad de går för.

När de säljs på riktigt alltså....

EDIT:

Citat:

Kontot har avaktiverats av Tradera. Vad innebär detta?

Permalänk
Hedersmedlem

Nu är kontot avaktiverat.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Säljaren vet att kontot är hackat så jag förmodar att han löser det

Kontot avaktiverat, bra att det gick så snabbt

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Denna scammare dyker upp hela tiden med hackade konton på Tradera. Brukar vara samma grafikkort, Peltor-kåpor och några andra grejer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Var ju så uppenbart.
Är något för bra för att vara sant,,,,ja, då är det inte sant helt enkelt.

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|