Rensning: gamla datorkomponenter och tillbehör

Permalänk
Medlem

Rensning: gamla datorkomponenter och tillbehör

Hittade en massa gamla delar på vinden. Att jag inte varit inloggad på flera år är väl ett tecken på att intresset svalnat så jag gör mig av med grejerna. Jag har inte funktionstestat något och lämnar därför inga garantier. Jag förmodar dock att jag inte sparat något trasigt, så allt borde vara funktionellt.

Minnen:
2 st SO-DIMM 1GB PC2-5300
1 st SO-DIMM 256mb DDR
1 st SO-DIMM 128 mb sdram
1 st SO-DIMM 256 mb sdram
9 st SIMM av okända storlekar. Osäker på hur jag tolkar siffrorna, gissar 32 eller 64 mb?
6 st DIMM. Igen osäker på hur jag tolkar siffrorna. Gissar 64-128 mb?
Grafikkort:
Geforce 4 Ti4400 med arctic cooling kylare, AGP
Radeon 9600 Pro 128 mb, AGP (lite krökt men har för mig jag använde det så)
Sigma designs realmagic EM8610. PCI. Detta tror jag att jag kommer ihåg att jag köpte. 6-kanaligt ljud och TV-out, det var fett
CPUs:
Pentium 100 MHz
Pentium 133 MHz
Pentium med MMX. Försökte tolka klockfrekvens, tror det är 200 MHz men lite osäker.
Samt:
2 st pci nätverkskort
D-link 5-portars switch
Netgear N150 trådlös router
Comhem bredbands-modem (för kabel-tv-uttag)

Jag tycker mest det är kul om sakerna kommer till användning, så priset är vad du tycker det är värt. Säljes till högstbjudande men om ingen bjuder över 0 kr så skänker jag helt enkelt allt. Ser helst att någon hämtar allt på en gång. Förbehåller mig rätten att sälja på det sätt jag anser bäst.

Finns i östra Göteborg.

Extra sökord: retro, vintage, p1, nvidia, intel

Läs hela annonsen här

Visa signatur

doh! - Homer Simpson

Permalänk
Avstängd

Skänk det till återvinningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mephiston:

Skänk det till återvinningen

Det är plan B. Som sagt, kul om iallafall något av det kan komma till användning.

Visa signatur

doh! - Homer Simpson

Permalänk
Avstängd

Köpa en ram, limma pentium cpu:erna och göra en tavla vet jag. Har haft p100 och p133, många minnen där.

P100 gick ju att klocka till 133 och p133 till 150, i 150 var bussen slöare kommer jag ihåg. nåt sånt var det

Permalänk
Medlem

50:- plus frakt för switchen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| 9600KF | 5700XT | Ncase M.1 rev.6 |

Permalänk
Medlem

Sugen på 100 och 133 prollarna, orkar du med att posta iväg dem?

Mvh

Permalänk
Medlem

@Kvillen Ifall det inte är superakut så råkar jag bo i Göteborg men ha släkt i Växjö och skulle kunna ta emot processorerna och packa med dem nästa gång jag åker till trakten.. Det kan dock vara minst en månad i sådana fall.

Permalänk
Medlem

@Q-77: Köper gärna Ti4400+9600 Pro för 100kr + frakt.

Permalänk
Medlem

Kul att det finns intresse Återbruka mera!

@bjan_84, @Piotr_G, @Kvillen, jag kan absolut skicka iväg grejerna. Har lite småtajt med tid just nu så jag avvaktar några dagar och se om någon kommer och hämtar allt, annars ordnar jag med postning i början av nästa vecka

@Mephiston jo diverse konstprojekt har slagit mig också.. Får se vad som blir kvar

Visa signatur

doh! - Homer Simpson

Permalänk
Medlem

@Q-77: Okej, ingen panik för mig att få processorerna heller, men kom på att jag glömt bjuda, men 50kr/processor? Plus frakt eller som du har vägarna förbi!

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Q-77:

Kul att det finns intresse Återbruka mera!

@bjan_84, @Piotr_G, @Kvillen, jag kan absolut skicka iväg grejerna. Har lite småtajt med tid just nu så jag avvaktar några dagar och se om någon kommer och hämtar allt, annars ordnar jag med postning i början av nästa vecka

@Mephiston jo diverse konstprojekt har slagit mig också.. Får se vad som blir kvar

Ingen stress!!

Visa signatur

| 9600KF | 5700XT | Ncase M.1 rev.6 |