Samsungs telefon Galaxy Fold med hopvikbar skärm hittar ut på webben

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Freiburg Tyskland
Registrerad
Jul 2006

Vikbar skärm är kanske en bra sak att ha, men jag låter andra spela Beta-Testare ett antal år, innan jag ger mig på detta.

Med tanke på hur prisutvecklingen ser ut på mobiler idag, är det en ganska bra idé att vänta lite tror jag.

iMac "27" Late 2013

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012

Man blir så glad, ni har insett storheten och användbarheten i begreppet flärp

Nu lurade jag dig allt att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohus
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av Traumklang:

Vikbar skärm är kanske en bra sak att ha, men jag låter andra spela Beta-Testare ett antal år, innan jag ger mig på detta.

Med tanke på hur prisutvecklingen ser ut på mobiler idag, är det en ganska bra idé att vänta lite tror jag.

Du menar att de blir dyrare och dyrare? Iaf om du skall köpa en nyutkommen modell.

Silverstone | ASUS Z170 PRO GAMING ATX | Intel Core i5 6600K Skylake @ 4500 Mhz | Corsair H75 Hydro cooling |Asus Geforce GTX 970 med NZXT Kraken g10 kylning | Corsair 8GB (2x4GB) DDR4 2133Mhz Vengeance LPX | PS Corsair TX850W | SSD 3x Samsung 850 EVO 120/250GB/500 GB | Samsung c32hg70 144hz | Logitech g603 wireless gamingmouse| Logitech g613 wireless gaming keyboard| Corsair Vengance 2000 Headset| Samsung Galaxy Note 8|LG OLED 55B7v, Nintendo Switch, Microsoft Surface Pro.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2004
Skrivet av riche:

Frågan, som en del ställer sig, behöver vi verkligen större skärm?

Vi behöver en mindre skärm (typ ~iPhone5) så man kan använda den med en hand ute på stan (vilket är typ omöjligt för även det som kallas "kompakt" nu för tiden) men som viks upp till en stor skärm när man väl sitter ner och har båda händerna fria. Om det här blir en stor mobil som viks ut till en surfplatta blir jag besviken.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av ggalaxyy:

var kan man se eventet live?

liveströmmas det ens?

Swec har sitt event, https://www.sweclockers.com/nyhet/27093-folj-samsung-unpacked...
https://www.youtube.com/watch?v=dQUh1qt3gYE

☢ ~ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 1TB
💻 ~ Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
🎬 ~ Intel 2500k • Asus P8P67 Pro • AMD Radeon HD5850 • be quiet! Pure Power L8 530w • Samsung EVO 850 120GB • 1 + 3TB
📞 ~ HTC U11+
🎧 ~ Cowon Plenue J 64GB • Audio Technica ATH-M50X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2001

@Hummus: nått i den stilen!
Jag saknar iPhone 5/5s formatet enormt.

Förövrigt brukar jag surfa in och titta på dina Demos.
De brukar vara grymt inspirerande.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012

Jag ser inga användningsområden med vikbara telefoner.

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Mitt Nintendo ID: SW-0939-9900-1006

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2016
Skrivet av Hummus:

Vi behöver en mindre skärm (typ ~iPhone5) så man kan använda den med en hand ute på stan (vilket är typ omöjligt för även det som kallas "kompakt" nu för tiden) men som viks upp till en stor skärm när man väl sitter ner och har båda händerna fria. Om det här blir en stor mobil som viks ut till en surfplatta blir jag besviken.

Större = mer utrymme att jobba med som gör det lättare för ny teknik samt fördelen att större innebär att man kan lura folk till att den är bättre för ett prispremium.
Så antagligen blir den här ganska bastant. Tablet uppvikt och valfri +-modell när den är vikt. Tyvärr. Men vi får se om nån timme!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Mocka:

Tror du missade skämtet

Jo för det var ju ett 100% seriöst svar. Självklart förstod jag vad personen syftade på

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av mr_sQuinty:

Vad händer med skärmen när du vikt den några tusen gånger ? har dåliga erfarenheter av kablage som viks fram och tillbaka.

Glapp är nog en kandidat för vanligaste felet, om nu inte Samsung kört en ikea-test på skräpet, typ: öppna stänga skåpslucka 155.000 gånger.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Freiburg Tyskland
Registrerad
Jul 2006
Skrivet av KingCobra:

Du menar att de blir dyrare och dyrare? Iaf om du skall köpa en nyutkommen modell.

Priser på mobiler har stigit mycket kraftigare än lönerna har stigit.
Jag inser att man får plussa på ett par öre här och där när det kommer till ny teknologi, men en mobil som kostar 20.000 kronor är helt enkelt idiotiskt.
Jag vet att det kommer bli en massa folk som bränner sina pengar på det. Det är dock inget argument att rättfärdiga en sån prisutvecking.

Förr var det så att värsting modeller blev billigare i pris, när efterträdaren släpptes till närmast samma instegspris som föregångaren.
Nu blir varje ny top model ett par tusenlappar dyrare och dom gamla modeller säljs till fortsatt skyhöga priser.
Denna prisutveckling har gett oss högre priser som inflationen och löneutvecklingen inte återspeglar.
Det finns inget positivt i det.

Och vi pratar mobiltelefon här. Något som slits och slängs av dem flesta efter ett par år bara.
Tack vare icke bytbar batteri, blir mobilen obsolet så fort den är sliten.

iMac "27" Late 2013