Vad orsakar denna fördröjning i Windows?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2018

Vad orsakar denna fördröjning i Windows?

Vad är det som orsakar att det dröjer typ en sekund från dess att jag högerklickar på skrivbordet och för musen över ett alternativ på listan tills dess att jag kan föra musen över ett annat alternativ på listan? Varför stannar det upp en sekund, är det RAM-minnet som påverkar eller hur kan jag fixa detta?

AMD Ryzen 7 2700X | MSI B450I GAMING PLUS AC | Gigabyte RTX 2060 6GB WINDFORCE OC | 2x8 GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 860 EVO 1 TB + Samsung 860 EVO 500 GB | Philips 276E8VJSB 27" 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016

Antagligen OS på HDD.

Stax 353xbk | Stax L300Le + L700 Arc + Custom Pads
SMSL AD18 | Kef Q300

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2018
Skrivet av Sinery:

Antagligen OS på HDD.

Tror du det? Jag kör Windows 10 på en väldigt snabb Samsung M.2 NVMe, skulle den verkligen begränsa såhär?

AMD Ryzen 7 2700X | MSI B450I GAMING PLUS AC | Gigabyte RTX 2060 6GB WINDFORCE OC | 2x8 GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 860 EVO 1 TB + Samsung 860 EVO 500 GB | Philips 276E8VJSB 27" 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2006

Fastnar den alltid på fliken "nytt"?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av favouredhawk:

Vad är det som orsakar att det dröjer typ en sekund från dess att jag högerklickar på skrivbordet och för musen över ett alternativ på listan tills dess att jag kan föra musen över ett annat alternativ på listan? Varför stannar det upp en sekund, är det RAM-minnet som påverkar eller hur kan jag fixa detta?

Någon mjukvara har strulat till det bland alternativen för högerklicket.
nVidia hade drivrutiner som gjorde det en gång i tiden.
Mer troligt är något program du avinstallerat eller som ersatts av annat bråkar lite.
Du kanske kan hitta nånting här:
https://www.thewindowsclub.com/remove-click-context-menu-item...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Jan 2008

Bug i Windows 10, Microsoft vet om den och tror jag den uppstod i 1809 releasen.

Jag lyckades bli av med bugged med en clean install. Höll på att bli tokig när jag gör nya mappar ganska ofta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Feb 2013

Har samma problem. Ny installation på både sata SSD och m.2 pcie SSD. Måste vara nån bug i Windows. Gäller både amd och Intel.

Skickades från m.sweclockers.com

CPU: R7 1800X Cooler: H110i Mobo: X470 Gaming 7 RAM: 16Gb 3200mhz CL14 Videocard: GTX 1080 ACX 3.0 PSU: HX1000i Case: Evolv Flow Edition Monitor: Acer XB270HU 165hz Gsync TN-panel
Apex FPS Boost configs

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013
Skrivet av LeVvE:

Bug i Windows 10, Microsoft vet om den och tror jag den uppstod i 1809 releasen.

Jag lyckades bli av med bugged med en clean install. Höll på att bli tokig när jag gör nya mappar ganska ofta.

OT: Använda ctrl + shift + n för ny mapp

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av EricG:

OT: Använda ctrl + shift + n för ny mapp

Funkar ju inte när man bara sitter med musen i näven och inte orkar sträcka sig till tangentbordet