Samsung s4 inlärda ord skrivet i sten!?

Permalänk
Medlem

Samsung s4 inlärda ord skrivet i sten!?

Hej!

Håller på att bli galen på min samsung s4! Den har lärt sig ord som inte finns tack vare att jag ibland missar mellanslag.
Håller jag tummen över det felaktiga ordet så kommer det upp ett alternativ att radera ordet, sedan står det att ordet är raderat, men så fan heller! Skriver jag tex "hoppas" så kommer "gmppas" upp i förslag, har "raderat" det ordet minst 20 gånger och det finns ändå kvar om jag skriver "hoppas" direkt efter att ordet påstås har raderats.

Hittar heller ingen personlig ordbok för inlärda ord i inställningar. Har testat radera svenska ordspråket för telefonen utan framgång att få bort inlärda ord. Detta är ju rena Kalle Anka!

Mvh

Visa signatur

Bra grejer blir gamla grejer!

Permalänk
Medlem

Testa ett bra tredjepartstangentbord istället. T ex Swiftkey är bra.

Permalänk
Medlem

Vilket tangentbord använder du?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Gissar att du använder standard tangentbordet? Prova att byta till ex SwiftKey så kan du enkelt byta ut ord-förslagen. Gboard är också ett populärt alternativ.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Testa ett bra tredjepartstangentbord istället. T ex Swiftkey är bra.

Jag vill ju bara ta bort de felaktiga orden, är nöjd i övrigt med 3x4 tangetbordet.

Skrivet av Haptic:

Vilket tangentbord använder du?

Vanliga standard 3x4

Skrivet av RVX:

Gissar att du använder standard tangentbordet? Prova att byta till ex SwiftKey så kan du enkelt byta ut ord-förslagen. Gboard är också ett populärt alternativ.

Skickades från m.sweclockers.com

Ska man inte kunna ta bort nonsensord utan att behöva installera tredjepart tangentbord?

Visa signatur

Bra grejer blir gamla grejer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av E Meduza:

Jag vill ju bara ta bort de felaktiga orden, är nöjd i övrigt med 3x4 tangetbordet.

Vanliga standard 3x4

Ska man inte kunna ta bort nonsensord utan att behöva installera tredjepart tangentbord?

Beror helt på vilket tangentbord du använder. Tillverkare tenderar att skicka med sina ibland, osäker i ditt fall.
Om du går till språk och tangentbord under inställningar i telefonen, vad står det då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av E Meduza:

Jag vill ju bara ta bort de felaktiga orden, är nöjd i övrigt med 3x4 tangetbordet.

Vanliga standard 3x4

Ska man inte kunna ta bort nonsensord utan att behöva installera tredjepart tangentbord?

Det borde gå att gå in på tangentbords appen i inställningar, och rensa datan för den.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

detta finns i mina inställningar för mitt samsung tangentbord (Galaxy s8 med Android 9 Pie)

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Beror helt på vilket tangentbord du använder. Tillverkare tenderar att skicka med sina ibland, osäker i ditt fall.
Om du går till språk och tangentbord under inställningar i telefonen, vad står det då?

Skickades från m.sweclockers.com

Använder som sagt standard 3x4 tangentbord som följer med i android/samsung

Skrivet av Haptic:

Det borde gå att gå in på tangentbords appen i inställningar, och rensa datan för den.

Finns absolut 0 inställningar för det i androids inställningar, och det är inte direkt en app, utan det inbyggda som följer med standard.

Visa signatur

Bra grejer blir gamla grejer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av E Meduza:

Använder som sagt standard 3x4 tangentbord som följer med i android/samsung

Finns absolut 0 inställningar för det i androids inställningar, och det är inte direkt en app, utan det inbyggda som följer med standard.

Klart det finns inställningar för tangentbordet. Här är ett videoklipp som visar hur man resettar tangentbordet:

https://m.youtube.com/watch?v=NuxuykHLa6s

Permalänk
Medlem

vet inget sätt som rensar alla ord men iaf på min a3 trycker man på ordet man vill ta bort så kommer ett val o radera det.
Men tar ju sin lilla stund om man har många ord o radera.
En annan variant e o fabriksåterställa telefonen men det ser jag som sista utväg.

Permalänk
Medlem

Kan också rekommendera Swiftkey, tröttnade själv då jag alltid hade 2 olika Android-lurar av olika tillverkare som hade olika tangentbord, nu är det alltid samma och den kommer ihåg det mesta.