Razer skär i mobildivisionen – osäker framtid för Razer Phone

Permalänk
Melding Plague

Razer skär i mobildivisionen – osäker framtid för Razer Phone

Gamingföretaget Razers satsning på mobiltelefoner verkar inte ha gått hem helhjärtat hos konsumenterna, då företaget nu sägs skära ner kraftigt i sin mobildivision.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vore kul med siffror, hur många nappade på dem och antalet ångerköp, returer osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tror problemet delvis är att det är en så nischad produkt, jag menar hur många "hardcore" gamear egentligen på sin telefon? Visst att både app store och play stort svämmar över med spel, men mertalet av dom lite mer krävande spelen går ju att lira på en mellanklass mobil.
Har haft svårt att de behovet av denna mobil och ex Asus ROG phone från början, det som är riktigt attraktivt med Razers är ju skärmen och dess refresh rate.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

120hz och bra högtalare räcker inte sent 2010-tal för att sticka ut i den hårda konkurrensen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

Mobiltelefoner med in riktning på spel...
Känns lika smart som 50-tums gamingmonitorer för 50000:-

Permalänk
Medlem

Hade dom gjort bättre telefoner hade dom inte suttit i båten.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Avstängd

när skall dem lära sig att Mobile + gamer = falskt.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Jag tror problemet delvis är att det är en så nischad produkt, jag menar hur många "hardcore" gamear egentligen på sin telefon? Visst att både app store och play stort svämmar över med spel, men mertalet av dom lite mer krävande spelen går ju att lira på en mellanklass mobil.
Har haft svårt att de behovet av denna mobil och ex Asus ROG phone från början, det som är riktigt attraktivt med Razers är ju skärmen och dess refresh rate.

Skickades från m.sweclockers.com

I Kina sitter alla med mobilspel i högsta hugg. Därför Blizzard satsar på sitt mobila Diablo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

I Kina sitter alla med mobilspel i högsta hugg. Därför Blizzard satsar på sitt mobila Diablo.

Kan mycket väl stämma, här tycker jag mig endast se folk spela candy crush, wordfeud, och angry birds på sina telefoner

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Kan mycket väl stämma, här tycker jag mig endast se folk spela candy crush, wordfeud, och angry birds på sina telefoner

Skickades från m.sweclockers.com

pokemon go? nej men krävande spel är det ju i princip ingen som spelar på sina telefoner så gaming telefoner är bara en produkt för i princip ingen.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

pokemon go? nej men krävande spel är det ju i princip ingen som spelar på sina telefoner så gaming telefoner är bara en produkt för i princip ingen.

Helt rätt, pokemon go är väl ett relativt kraftigt spel, vilket antagligen varför alla man såg spela det lär det var som populärast knata runt med en powerbank.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Synd, vill ha 120 Hz i mobilen efter att ha testa Ipad Pro som har en sån skärm, men det var också allt positivt med den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är synd att mobilerna går mot OLED, föredrar 120hz LCD utan tvekan som på Ipad pro och razerphone.

Oled 120hz kanske kommer som standard framöver i mobiler, men lär dröja forever

Permalänk
Medlem

Tråkigt, för jag gillar RP2 skarpt. Spelar inte på den, är bara lite petig, vill inte ha vilket skräp som helst.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Känns som många kommer bränna sig på mobilmarknaden. Det är en marknad med så många falska, uppblåsta siffror så det är löjligt "10.000.000.000 aktiva spelare!".
Att det är en enorm marknad är det ingen som motsäger, men behovet av renodlade gamingtelefoner finns bara inte. En samsunglur klarar det nästintill lika bra och den ser i övrigt snygg ut också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är bosatt i Kina och spel på mobilen är enormt. Allt från pubgb kloner till mina spel liknande dota är väldigt vanligt. Både killar och tjejer som spelar de spelen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kocho:

Är bosatt i Kina och spel på mobilen är enormt. Allt från pubgb kloner till mina spel liknande dota är väldigt vanligt. Både killar och tjejer som spelar de spelen

Skickades från m.sweclockers.com

helt annan livstil där än oss i väst, där spelar man ju på mobilen mer eller mindre.. fattar inte hur folk orkar spela på små skärmar idag...

Permalänk

Jag personligen har inget emot razers telefon design, jag före drar faktiskt att ha stora rektangulära avskärningar på min skärm (btw äger en xperia xz Premium) delvis pga att man inte behöver pressa med handen på skärmen utan kan faktiskt hålla ordentligt i telefonen. Dock är Razers största misstag att dem satsat på gamers... puffff vi använder datorer och konsoler inte mobiler. Däremot så föredrog jag ifall Razer gjorde sina telefoner mer mainstream men att dem behåller designen. Exempel: bättre kamera, bättre ljud, lite sämre skärm och inga onödiga specs.