Chieftec Dragon miditower i aluminium från 2002

Permalänk
Medlem

Chieftec Dragon miditower i aluminium från 2002

För den som vill bygga en retrodator finns här ett Chieftec Dragon i aluminium från 2002. Detta är ett rätt stort miditower med massor av plats innuti.

  • Fyra st 5,25" platser, enkel montering med skenor

  • Två hdd-burar med plats för totalt sex 3,5" diskar

  • Två platser för diskettstationer

  • Fem platser för 80mm-fläktar, två bak, två fram och en i dörren

  • Inget LED-tjafs

Jag köpte det till ett monsterbygge 2002 och har använt det med olika innehåll fram tills för några år sedan när ett blixtnedslag dödade moderkortet plus massa annat. Några repor här och där men fräscht för sin ålder. Ett par tidsenliga och högljudda 80mm ingår för den rätta känslan.

Har inte plats eller intresset att ha kvar det men jag tänkte kolla om någon annan vill ta över det innan jag kör det till skroten. 200 spänn eller byte mot en påse rolig öl. Hämtning i Lindome, skickas ej.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Inte skrota!
Kan hämta imorgon för 200 riksdaler.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nostalgi! Hade en likadan fast fulltower =P

Permalänk

Ett kungligt chassi! Mitt exemplar i blått är ännu i bruk här hemma och hyser en gammal i7-870, 16 Gb minne, 2 SATA-hårddiskar och en SSD, samt ett första generationens GTX Titan.

Visa signatur

Main: i9-9900, 32 Gb, RTX 3080 12 Gb, Win 11 + Mac Mini 2014
Övriga: i7-8700, 16 Gb, GTX Titan X (M) | i7-4770T, 32 Gb, GTX Titan | i7-870, 16 Gb, GTX 550 Ti | Core 2 Duo E7400, 2 Gb, Radeon HD6670 | PowerMac G4 Dual, 2 Gb, Radeon 9600 Pro PC/Mac Ed

Permalänk
Medlem

Såld till Lyrre som hämtade det för en stund sedan. Mycket nöje!

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter