Permalänk
Medlem

Remediations Service

Någon annan som märkt att disken snurrar som den fått rabies efter någon uppdatering för ett tag sedan?

Går man in på Task Manager och spårar diskanvändning per program så finner man "Sedlauncher.exe" som spinner som ett lejon.

Stänger av det, men så hoppar det igång igen efter en kvart.

Såhär har det hållit på i några veckor.

Så Googlade jag på det, då är det något verktyg som ska "underlätta" uppgradering, "Windows Setup Remediations Service"

https://www.askvg.com/how-to-remove-or-disable-windows-setup-...

Men det är ju helt sjukt, ska det få hålla på och förstöra min disk!? Det kan ju inte vara enda syftet med den tjänsten, att underlätta uppgradering. Något lurt, eller?! Vad sägs? Någon annan som uppmärksammat det där?

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Kan det vara ett litet trojan/virus?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Ja alla typiska kännetecken för virus uppfyller ju det där fantastiska Microsoft-programmet

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Uppgraderade windows från Version 10.0.17134.590 till Version 10.0.17763.316.
Verkar ha försvunnit eller åtminstone ändrat beteende. Tog bort katalogen, får se om den kommer tillbaka den här gången.

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750