Ta med sig stationär dator som handbaggage

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

Ta med sig stationär dator som handbaggage

Jag ska ner till IEM Katowice senare i veckan och ska ta med min stationära dator.

Min fråga är: Får man ta med sig sin stationära dator som handbaggage på flyget?

Några relevanta saker:

Kylare: Luftkylare (Så ingen vätska i en AiO)
Chassi: Dan Case A4

AMD Ryzen 2700x | 32GB RAM G.Skill Trident RGB 3200Mhz | Nvidia 2070 Founders Edition | ASUS ROG STRIX X470-I Gaming | Corsair SF600 600W | Samsung 970 EVO 1TB | Fractal Design Node 202 | Noctua NH-L9a-AM4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/var/www
Registrerad
Maj 2008
Skrivet av Lloldrin:

Jag ska ner till IEM Katowice senare i veckan och ska ta med min stationära dator.

Min fråga är: Får man ta med sig sin stationära dator som handbaggage på flyget?

Några relevanta saker:

En bekant till mig har åkt med en stationär dator som handbagage på flyget och det var inga problem. Han flög från England till Stockholm.

Jag skulle vända mig till flygplatsen eller flygbolaget och fråga - då får du ett korrekt svar

got root?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av Lloldrin:

Några relevanta saker:

Kört Godmode biljett eller?

Något skräp

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Det borde inte vara några problem. Var beredd på att få packa upp den.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Nov 2018

Kolla maxvikt/maxmått. Klarar du det skall det inte vara några problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Mina leksaker..
1: Ryzen 2700x | RTX 2080 | 32gb Ripjaws V 3200| Benq EX3501R
2: Ryzen 2600x | RX580 8gb | 16gb Ballistic Sport 3000| MSI Optix 32
3: Ryzen 2600x | RX580 8gb | 16gb Ballistic Sport 3000| AOC C32G1
4: Macbook Pro 13" 2017

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003

Frågan är ju varför du skall ta med dig den.
Om du tävlar där står de för datorerna, skall du inte göra det så lär du behöva en God-mode ticket för att kunna spela någon timme här och där.

Något skräp

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

Tack för alla svar!

Tar den som handbaggage men ser till att den är lätt att ta upp i säkerhetskontrollen.

För de som undrar vad den ska göra där så ska jag hålla workshops för kunder på plats,

AMD Ryzen 2700x | 32GB RAM G.Skill Trident RGB 3200Mhz | Nvidia 2070 Founders Edition | ASUS ROG STRIX X470-I Gaming | Corsair SF600 600W | Samsung 970 EVO 1TB | Fractal Design Node 202 | Noctua NH-L9a-AM4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

@Lloldrin:

I vad? prova tanka över presentationer till platta eller laptop?

Jag brukar checka in proj och så mycket hårdvara jag kan om behövs.. Eller inte alls... resa lätt med laptop och en t-shirt och kalsonger med endast handbagage..

Är det över dagen resa så försök avstå incheckat bagage. Särskilt på stora flygplatser.
Exepmpelvis så är Charles de Gaulle sämst men tätt följt av Arlanda och Landvetter som sämst i Europa på detta.. med tätt följe av Heathrow och Frankfurt. Småflygplatser är normalt snabba med att fixa ut incheckat bagage.

Bara så du vet

Nuvarande stationär:
I7 5960x @4,5GHz : 64Gb DDR4 @ 2666MHz : Asus x99 deluxe : Gigabyte Titan x @ 1300/8000 : Samsung 2x256Gb 850 PRO ssd + 1x256Gb 950 PRO M.2 nvme : Corsair HX 750w : Cpu + Gpu i Custom loop från EK i ett NXTZ s340