Ta med sig stationär dator som handbaggage

Permalänk
Medlem

Ta med sig stationär dator som handbaggage

Jag ska ner till IEM Katowice senare i veckan och ska ta med min stationära dator.

Min fråga är: Får man ta med sig sin stationära dator som handbaggage på flyget?

Några relevanta saker:

Kylare: Luftkylare (Så ingen vätska i en AiO)
Chassi: Dan Case A4

Visa signatur

AMD Ryzen 2700x | 32GB RAM G.Skill Trident RGB 3200Mhz | Nvidia 2070 Founders Edition | ASUS ROG STRIX X470-I Gaming | Corsair SF600 600W | Samsung 970 EVO 1TB | Fractal Design Node 202 | Noctua NH-L9a-AM4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lloldrin:

Jag ska ner till IEM Katowice senare i veckan och ska ta med min stationära dator.

Min fråga är: Får man ta med sig sin stationära dator som handbaggage på flyget?

Några relevanta saker:

Kylare: Luftkylare (Så ingen vätska i en AiO)
Chassi: Dan Case A4

En bekant till mig har åkt med en stationär dator som handbagage på flyget och det var inga problem. Han flög från England till Stockholm.

Jag skulle vända mig till flygplatsen eller flygbolaget och fråga - då får du ett korrekt svar

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lloldrin:

Jag ska ner till IEM Katowice senare i veckan och ska ta med min stationära dator.

Min fråga är: Får man ta med sig sin stationära dator som handbaggage på flyget?

Några relevanta saker:

Kylare: Luftkylare (Så ingen vätska i en AiO)
Chassi: Dan Case A4

Kört Godmode biljett eller?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk

Det borde inte vara några problem. Var beredd på att få packa upp den.

Permalänk
Medlem

Kolla maxvikt/maxmått. Klarar du det skall det inte vara några problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Frågan är ju varför du skall ta med dig den.
Om du tävlar där står de för datorerna, skall du inte göra det så lär du behöva en God-mode ticket för att kunna spela någon timme här och där.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!

Tar den som handbaggage men ser till att den är lätt att ta upp i säkerhetskontrollen.

För de som undrar vad den ska göra där så ska jag hålla workshops för kunder på plats,

Visa signatur

AMD Ryzen 2700x | 32GB RAM G.Skill Trident RGB 3200Mhz | Nvidia 2070 Founders Edition | ASUS ROG STRIX X470-I Gaming | Corsair SF600 600W | Samsung 970 EVO 1TB | Fractal Design Node 202 | Noctua NH-L9a-AM4

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

@Lloldrin:

I vad? prova tanka över presentationer till platta eller laptop?

Jag brukar checka in proj och så mycket hårdvara jag kan om behövs.. Eller inte alls... resa lätt med laptop och en t-shirt och kalsonger med endast handbagage..

Är det över dagen resa så försök avstå incheckat bagage. Särskilt på stora flygplatser.
Exepmpelvis så är Charles de Gaulle sämst men tätt följt av Arlanda och Landvetter som sämst i Europa på detta.. med tätt följe av Heathrow och Frankfurt. Småflygplatser är normalt snabba med att fixa ut incheckat bagage.

Bara så du vet

Visa signatur