Xiaomi tillkännager Mi Mix 3 med 5G-stöd för 6 999 kronor

Permalänk
Melding Plague

Xiaomi tillkännager Mi Mix 3 med 5G-stöd för 6 999 kronor

De exklusiva och ofta nischade telefonerna till höga priser får sällskap av mer prisvärda Xiaomi Mi Mix 3 5G, med 5G-modem samt systemkretsen Snapdragon 855 från Qualcomm.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

När 7000 kr räknas som prisvärt så förstår man att priserna gått upp rejält.

Visa signatur

Chassi: Ghost S1 Artic White, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF600 Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Inaktiv

@Jonas79: Det är snorbilligt för 5G. Problemet är att man bör ha 5G master i sim närhet plus ett sådant abonnemang som garanterat i början är svlndyrt.

Permalänk
Inaktiv

Såg bra ut, men slide-kameran gör att jag inte vill ha den

Permalänk
Medlem

Alla dessa slide mobiler som dyker upp nu, jag ställer mig kritisk till ex hur smart det är att ta med en sån här modell till ex stranden eller liknande miljöer.
Lär kunna smita in en del små partiklar där rätt snabbt om man är slarvig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

@Jonas79: Det är snorbilligt för 5G. Problemet är att man bör ha 5G master i sim närhet plus ett sådant abonnemang som garanterat i början är svlndyrt.

Då saknas bara behovet av 5G.
Fri eller billigare datamängd med 5G vore perfekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inte så impad med 1080p. Skippa 5G och lägg på 1440p istället för samma pris...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Och allt jag vill ha är en mobil med senaste kameratekniken och fokus på batteritid. Skiter i allt lull lull. 1080p räcker om det är mer snällt mot batteriet.

Nå, drömma kan en göra.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Kul med 5g man kommer bli 100 år gammal på ett år och dö. Jaja! Skit teknik. Och jag ska förstöra alla master omkring där jag bor!
Men ni datornördar bryr väl er bara om att senaste 4k avsnittet av netflix rullar på lent. Hjälp!
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur är xiaomi? Ingen erfarenhet av den mobilen själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Inaktiv

@Malmbrg: Måste erkänna att erat inlägg gav mig ett gott skratt. ^^ Jag ser att ni också har läst på om de potentiella farorna med 5G. Själv vet jag inte vad jag ska tro riktigt. Även om 5G kan använda samma frekvenser som Active Denial System, så är väl frågan om det är kraftfullt nog för att vara skadligt?

Edit: Kollade närmare på denna på gsmarena. Kul med innovation, men måste erkänna att jag är ganska less på alla dessa stora telefoner. De är för klumpiga för mina händer, och mindre modeller är gamla/långsamma. Jakten på den perfekta telefonen fortsätter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon39067:

@Malmbrg: Måste erkänna att erat inlägg gav mig ett gott skratt. ^^ Jag ser att ni också har läst på om de potentiella farorna med 5G. Själv vet jag inte vad jag ska tro riktigt. Även om 5G kan använda samma frekvenser som Active Denial System, så är väl frågan om det är kraftfullt nog för att vara skadligt?

Edit: Kollade närmare på denna på gsmarena. Kul med innovation, men måste erkänna att jag är ganska less på alla dessa stora telefoner. De är för klumpiga för mina händer, och mindre modeller är gamla/långsamma. Jakten på den perfekta telefonen fortsätter.

Ja och jag e livrädd. Har köpt Emp protection för flera tusen.
https://youtu.be/lCIAcZov5Hs läskigt fatta i Stockholm med en såndär mast på varje hus flera tusen användare brevid varandra Hahaha roasted!

Permalänk

@Malmbrg: Är herrn måhända intresserad av att köpa en bro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakan78:

Hur är xiaomi? Ingen erfarenhet av den mobilen själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Har haft en Mi Max 2 den fungera fint så jag kan inte klaga på märket. Men ok det är inte en nalle med det senaste teknologi i sig men dom fungera bra.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

För egen del skulle en slide-funktion vara nice om det ger större skärm utan ngn störande "notch" osv. Använder aldrig den främre kameran iaf (en gång de senaste sex åren) så om de inte vill slopa den helt är det nog för mig den näst bästa lösningen spontant.

Får se vad det blir i slutändan, ute efter nytt till hösten som tidigast och spontant vore en OnePlus 7 trevligt. Var SÅ nära *visar litet avstånd mellan tummen och pekfingret* att köpa en 6T men lyckades hålla mig pga det inte var försvarbart innan nuvarande mobil är minst två år gammal. Men deras McLaren edition var riktigt sexig. Perfekt färgkombo osv. Plus låsa upp genom skärmen vilket jag har som krav till nästa mobil.

Får se vad 7an erbjuder!

Skrivet av RVX:

Alla dessa slide mobiler som dyker upp nu, jag ställer mig kritisk till ex hur smart det är att ta med en sån här modell till ex stranden eller liknande miljöer.
Lär kunna smita in en del små partiklar där rätt snabbt om man är slarvig.

Skickades från m.sweclockers.com

Slide mobiler är ju inget nytt om vi kollar tillbaka i tiden, så det är nog ingen fara. Specifika fall som mobiler inte mår bra av kan man hitta åt alla mobiler. En kyss från asfalten t.ex. är nog en mycket större risk du bör oroa dig för än att man klantar sig på stranden om vi säger så.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Frågan är hur farligt 5g är.Jag är besviken på Sweclockers att dom inte har en kurs i hur man gör en bra Foliehatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av schadow1:

Frågan är hur farligt 5g är.Jag är besviken på Sweclockers att dom inte har en kurs i hur man gör en bra Foliehatt.

Googleuniversitetet kan lära dig allt om hur farligt 5G är.

Man kan ju googla på allt nu för tiden med farligt/dangerous osv efteråt och bara hitta vinklade artiklar som stärker ens egen tro om det är det man vill.

Permalänk
Medlem

Har någon av dessa 5G telefoner stöd för mmWave? Vet att det var snack om en ev lite version utan det.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

För egen del skulle en slide-funktion vara nice om det ger större skärm utan ngn störande "notch" osv. Använder aldrig den främre kameran iaf (en gång de senaste sex åren) så om de inte vill slopa den helt är det nog för mig den näst bästa lösningen spontant.

Får se vad det blir i slutändan, ute efter nytt till hösten som tidigast och spontant vore en OnePlus 7 trevligt. Var SÅ nära *visar litet avstånd mellan tummen och pekfingret* att köpa en 6T men lyckades hålla mig pga det inte var försvarbart innan nuvarande mobil är minst två år gammal. Men deras McLaren edition var riktigt sexig. Perfekt färgkombo osv. Plus låsa upp genom skärmen vilket jag har som krav till nästa mobil.

Får se vad 7an erbjuder!

Slide mobiler är ju inget nytt om vi kollar tillbaka i tiden, så det är nog ingen fara. Specifika fall som mobiler inte mår bra av kan man hitta åt alla mobiler. En kyss från asfalten t.ex. är nog en mycket större risk du bör oroa dig för än att man klantar sig på stranden om vi säger så.

Är medveten om det. Hade en 3 brandad Nokia nånting i skolan som hade slide. Det jag syftade på var inte enbart stranden eller att den för den delen skulle vara mer ömtålig än övriga telefoner. Ett fall tror jag denna och liknande modeller klarar ungefär lika bra som vilken telefon som helst.
Det jag syftade på var att det kanske inte vore så smart att ta med en sån här mobil till ställen där små partiklar kan åka in och kärva. Sågverk, byggarbetsplatser osv. Är mobilen "slidead" uppåt blir det en liten glipa oavsett, det går inte att komma ifrån. Och där säger jag att det med stor sannolikhet kommer att fastna ett och annat smuts.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Sitter själv med en av företagets äldre lurar sedan i sommaren. Nåt jag funderat på den senaste tiden är att även detta företaget är kinesiskt men verkar ha duckat kritiken med datasamling såsom Huawei fått. Varför har detta företaget sluppit undan detta? Nån som vet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Köpte en Xiaomi pocophone när min förra fick problem med batteriet. Prisvärd om man jämför med andra i samma prisklass.
Är ingen fantast, ville endast ha en som inte laggar. Kameran i mörker är nu ända jag kan klaga på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakan78:

Hur är xiaomi? Ingen erfarenhet av den mobilen själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Har haft två, varav en just nu. Riktigt Nice. Jag kör med custom rom

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Vill gärna plocka upp en Mi Mix 3 med SD855 istället för SD450 fast utan att betala premium för 5G.

Är det ens värt att köpa en 5G tele för oss i Sverige i det närmaste 2 åren?