Microsoft gör det lättare för utvecklare att lansera spel för både Xbox One och PC

Permalänk
Melding Plague

Microsoft gör det lättare för utvecklare att lansera spel för både Xbox One och PC

Filer i den senaste testversionen av Windows 10 antyder att Microsoft planerar att förena PC och Xbox, och göra det lättare för utvecklare att släppa spel för båda plattformarna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Välkomnar man som en spelare

Exklusiva titlar är inget bra i mitt tycke.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

Då hoppas vi att Rockstar hoppar på tåget..... Man hinner ju ruttna innan de släpper sina titlar på PC

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Lättare vet jag inte, men det låter som ett ytterligare steg bort från Windows Runtime/UWP.

Permalänk
Medlem

Kan tycka det isåfall vore bra men att man ändå måste se till att göra spelet snyggare / högre FPS osv på PC. Och inte skapa spelet med Xbox in mind och slänga fri port till PC med 30 fps cap och 720/1080p.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Avstängd

Jaha, så några enstaka drivrutiner är tänkta att eliminera alla problem vid portning... Vore ju guld om det fungerar lika bra som det låter...

Permalänk
Medlem

Låter ju logiskt.
Så inget att sätta alltför stort hopp till; att Microsoft skulle löpa linan ut på det spåret vore grovt okarakteristiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vore skönt om man kunde spela spel mellan xbox och pc utan xbox live! Vet inte om det redan går tex Forza horizon 4 om en kör på pc och kör mot någon på xbox one?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

Bra att dem försöker göra det bättre.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

luktar win 8 fiasko

Permalänk
Medlem

Skiter i om det verkar vara ett fiasko, för jag hoppas det blir av och funkar bra.

1. Alla spel lanseras samtidigt oavsett plattform.
2. Ha sparade spel i moln och välja PC eller konsol att spela på för stunden.
3. Grafik är inte allt, bra spelupplevelse är viktigare. (Om det nu skulle innebära någon skillnad)

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

@M1NT: Portning och portning, det är samma platform inte speciellt mycket att porta i ärlighetens namn.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Microsoft kör på stora trumman. Först lanserar de sitt spelbibliotek för switch och nu vill de ta bort hindret mellan konsol och pc. De börjar låte lite för bra för att vara sant x)

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk

Vad är meningen med Xbox nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonhead:

Vad är meningen med Xbox nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Många verkar tro att bara för att Microsoft lanserar sina exklusiva titlar till PC också, måste inte betyda att det är mindre lönsamt att skaffa sig en Xbox, finns sådana som inte är PC spelare eller ens har budgeten inne för uppgradering så ofta och då hamnar en Xbox One X bra till att ha i många år och inte behöva uppgradera mer än kanske bara lagringen.

Jag ser det här som ett bra sätt och tillsammans med Xbox One Pass att utmana Sony på en helt annan linje av banan än vad det har sett ut i förut vanligtvis, då dock i försäljningssiffror där leder Sony för Microsoft.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonhead:

Vad är meningen med Xbox nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Rätt mycket faktiskt. Underskatta inte hur nice det är att ha en dedikerad spel och mediamaskin.

Jag gillar verkligen min PC och jag har en steam link så jag behöver inte en Xbox på så vis.
Men helt ärligt, det som hindrar mig från att köpa en är priset kontra behov. (läs ovan)

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonhead:

Vad är meningen med Xbox nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Köpte en för 2000 kr istället för en 4k bluray spelare som då kostade ungefär likamycket, och det är verkligen en vass multimedamaskin för plex och netflix. Den kör fejkat atmos på allt vilket verkligen lyfter ljudkvaliten, just nu är den vassast ljudmässigt av allt. Fejkat hdr på allt i netflix oxå det gör det till min favorit netflix spelare.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Jasså?
Det räcker inte att förstöra ljudet i pc spel med x-box mjukvaruljud, nu skall resten dras ner i skiten också.
(direct x 3D ljud ersattes med Xaudio för några år sedan, spelljud har aldrig varit sig likt sedan dess)

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

måste inte betyda att det är mindre lönsamt att skaffa sig en Xbox

Aldrig lönsamt med nöje nästan 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

Nästa XBOX kommer ha Windows 10, är övertygad om detta. Microsoft har jobbat åt det hållet sedan XBOX ONE kom.