Ny ASUS VG258QR med bleeding – Lämna tillbaka?

Permalänk

Ny ASUS VG258QR med bleeding – Lämna tillbaka?

Hejsan! Köpte ett ASUS VG258QR igår men känner att den har en del bleeding på vänstra sidan... Bör jag gå tillbaka till webhallen för att be om en ny skärm? Var väldigt svårt att få en bra bild med min potatis kamera men det ser precis ut som på videon(inte mitt klipp) nedan men endast på vänstra sidan... Polarn köpte en likadan skärm och fick ett bra exemplar

Länk: https://youtu.be/FVfFfgzklls

Tack på förhand

Förtydligade rubriken från "Ny skärm, ska man lämna tillbaka?"/Thomas Y
Permalänk
Hedersmedlem

Börja med att ställa in vettig ljusstyrka och kontrast, sedan kan du börja kolla efter problem.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Polaren bytte skärm typ 5 gånger innan han blev nöjd. Personligen skulle jag inte acceptera en dålig bild.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk

@giplet: Det var det första jag gjorde! Särskilt när skärmarna levereras med 80%+ men ljus "mönstret" är fortfarande tydligt vid 10%....

Permalänk

Hade skickat tillbaka den direkt

Permalänk
Medlem

Den hade inte jag accepterat. Använd ångerrätt om du köpt på nätet. Säg inget om varför mer än att du ångrat dig. De kan neka ett återköp eller byte om det är pga "BLB" tex.
Jag gjorde samma sak med min som dock var ännu värre.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Alejandro_mm:

@giplet: Det var det första jag gjorde! Särskilt när skärmarna levereras med 80%+ men ljus "mönstret" är fortfarande tydligt vid 10%....

Har du kalibrerat och det fortfarande är så illa hade jag lämnat tillbaka den. Avväg själv om du vill reklamera eller bara ångra. Det är inte alltid en reklamation går igenom.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

En skärm har man ju rätt länge och du kommer garanterat störa dig på det. Lämna tillbaka!

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem

Den där hade åkt tillbaka direkt om jag fått den.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Oacceptabelt att dom godkänner dessa paneler i produktion. Lämna tillbaka

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Avstängd

Usch, lämna tillbaka den.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

Sådär då! Tack så mycket för hjälpen, drog till webhallen och fick ett nytt exemplar. Denna funkar fint fint, riktigt nöjd nu. Kan rekommendera skärmen starkt så länge ni får ett bra exemplar!

Permalänk
Medlem

bara att utnyttja öppet köp.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Helt klart lämna tillbaka, fördelen som konsument!

Skickades från m.sweclockers.com

Edit. Sorry såg inte att det redan var fixat. Kul att nya funka bra!