Önskar tips på spel där man inte hålls i handen

Permalänk
Medlem

Önskar tips på spel där man inte hålls i handen

Hej alla!

Jag är så trött på alla spel idag där man blir handhållen igenom halva spelet med pilar, autorun, introduktioner till hur man gör allt. Och på ett tråkigt sätt.

Jag söker lite tips på spel där man mer eller mindre måste komma på hur man ska göra allt. Tänk Super Metroid, där blev man nedsläppt och fick börja springa typ.
Metal Gear solid Phantom pain var liknande, enbart guidning inte handhållning.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Om du gillar Super Metroid borde du gilla Hollow Knight.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Elite: Dangerous

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

Dark Souls

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

grim fandango. Där får man klura och ha sig hur man tar sig vidare.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Då är det väl äldre spel som gäller, för handhållning är väl nån slags måste i spel sen 10-15 år tillbaka. Förslag... Textäventyr från Infocom... Fallout 1 o 2 osv...

Elex kanske är ett nyare spel där det inte hölls i handen? Vet inte, har inte spelat det.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Dead Cells annars röstar jag också på Dark Souls. Ingen handhållning där inte

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Axiom verge kanske? Borde ju passa den som gillar metroid

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands är min personliga favorit i lite mer taktiska skjut spel! Liknar lite Phantom pain enligt mig (dock lite svagare story). //Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Kerbal space program! =P

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Divinity: Original Sin-spelen.

Ingen hjälp alls där, ett RPG utan några frågetecken över NPCs eller liknande. Ganska krävande av spelaren faktiskt. Ett misstag i en strid kan leda till att man får ladda om spelet till senaste sparade punkten.

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Medlem

Dark Souls

Permalänk
Medlem

Subnautica kanske?

Visa signatur

ASUS ROG Strix B450-F Gaming | AMD Ryzen 7 3700X
ASUS GeForce RTX 2070 SUPER ROG Strix AD
32GB DDR4 Corsair Vengeance 3200mhz
LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz
AOC 27" 27G2U IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Nya Resident Evil 2. (y)

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Factorio

Permalänk
Medlem

EVE Online

Om jag minns rätt så har det funnits en mindre industri för folk som betalar andra för att få en guidad tur och lära sig spelet, lol

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips!
Axiom verge har jag spelat igenom - sjukt svårt men kul spel!
Eve online - min granne har berättat om hur mycket tid man måste lägga ner. Verkar kul men geez 🙈
Dark souls - har alla men inte spelat ännu. För nog bli nästa spel att köra 😁
Dead cells verkar ju nice! Ska kollas på!
RE2 - jag är lite för skraj för skräckspel 🙈
Hollow Knight - tror jag har det på listan. Ska kollas vidare på
Ghost recon wildlands - jag gillade Phantom pain massor så detta kanske kan vara något gillar även sniper spelen - någon likhet där?
Divinity lät kul, ska också testas

Sen var det andra tips såg jag men orkar inte kolla närmare 🙈 textbaserat är inget för mig heller. Inte heller point and click 🙈

Tack igen för alla tips! Om någon annan läser den här tråden och har fler tips så är det välkommet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Medlem

Hade du haft tillgång till ps2 skulle jag säga ICO, finns inte till PC tyvärr.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Låter som att det är Dark Souls du är ute efter!
Eller Bloodborne av samma utvecklare om du har en Ps4.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joshiegy:

Tack för alla tips!
Axiom verge har jag spelat igenom - sjukt svårt men kul spel!
Eve online - min granne har berättat om hur mycket tid man måste lägga ner. Verkar kul men geez 🙈
Dark souls - har alla men inte spelat ännu. För nog bli nästa spel att köra 😁
Dead cells verkar ju nice! Ska kollas på!
RE2 - jag är lite för skraj för skräckspel 🙈
Hollow Knight - tror jag har det på listan. Ska kollas vidare på
Ghost recon wildlands - jag gillade Phantom pain massor så detta kanske kan vara något gillar även sniper spelen - någon likhet där?
Divinity lät kul, ska också testas

Sen var det andra tips såg jag men orkar inte kolla närmare 🙈 textbaserat är inget för mig heller. Inte heller point and click 🙈

Tack igen för alla tips! Om någon annan läser den här tråden och har fler tips så är det välkommet

Skickades från m.sweclockers.com

Vad gäller resident evil 2 så är det nästan mer ett pusselspel med skön atmosfär än "läskigt skräckspel". Med andra ord blir det aldrig läskigare än diverse zombieserier som finns på netflix. Till och med tjejen vågar titta när jag spelar och hon klarar inte av skräck för 5 öre.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...