funderingar kring bättre ny kylare för en i9 9900K hjälp.

Permalänk
Avstängd

funderingar kring bättre ny kylare för en i9 9900K hjälp.

Tjena! har funderingar på att införskaffa mig denna kylare till min i9 9900K - https://www.komplett.se/product/1018539/datorutrustning/dator... men är ny på detta med att installera just en sådan kylare har bara installerat slutna vatten system förut men vill fråga er är det lätt att installera samt hur är det med vattnet måste det bytas någon gång eller räcker det att man bara installerar det enligt manualen och sen inte behöva pilla på det mer? man får ju med allt i kittet, block, pump, reservator, slangar och flaska med vätska ett färdigt kit osv. Skulle behöva eran hjälp är osäker innan köp.

Mvh.

Visa signatur

moderkort: ASUS ROG Maximus XI Formula ATX Z390
processor: Intel core i9 9900K 5.0ghz
grafikkort: MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB
Corsair Dominator RGB Platinum 32GB 2x16GB 3200mhz
Gamingskärm: Samsung CHG90 49 tum 144hz 3840x1080p

Permalänk
Medlem

Inga större problem med monteringen, ganska simpelt med soft tubing. Däremot hade jag i dina skor kollat på kit ifrån Alphacool eller EK istället, billigare och mer beprövade komponenter än CM kitet.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scoorch:

Inga större problem med monteringen, ganska simpelt med soft tubing. Däremot hade jag i dina skor kollat på kit ifrån Alphacool eller EK istället, billigare och mer beprövade komponenter än CM kitet.

Det ser ut som det är lätt att installera enligt manualen men mina osäkerheter är om vattnet måste tömmas och bytas någon gång eller kör man alltid med det som är i hela tiden? hörde av en person jag känner att det ska bytas efter några mellanrum och det kan ju bli rätt bökigt å jobbigt kan jag tycka. Slutna vatten system har jag aldrig bytt vattnet i. Men hur funkar det?

jag vill nog helst beställa det kittet hos komplett isf då jag vill byta kylare ganska snart i datorn och alphacool har längre leverans tider då jag fick vänta över en vecka för att få en produkt därifrån.

Visa signatur

moderkort: ASUS ROG Maximus XI Formula ATX Z390
processor: Intel core i9 9900K 5.0ghz
grafikkort: MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB
Corsair Dominator RGB Platinum 32GB 2x16GB 3200mhz
Gamingskärm: Samsung CHG90 49 tum 144hz 3840x1080p

Permalänk
Medlem

Vad har du för grafikkort? Hur kyler du det? Jag kan rekommendera EK Fluid annars, jag har faktiskt ett oanvänt A240G till salu. Jag fick hem det igår men tyvärr så passade det inte mitt grafikkort..

Här är min annons: https://www.sweclockers.com/marknad/166079-oanvant-ek-fluid-g...

Permalänk
Medlem

Är det så pass stor skillnad mellan vattenkyling och luft?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För jag har funderat på att köpa en noctua 15

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Och jag har just införskaffat mig en I9 9900k

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ysd:

För jag har funderat på att köpa en noctua 15

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, NH-D15 brukar stå sig bra mot många vattenkylare och samtidigt kunna vara betydligt tystare.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ysd:

Är det så pass stor skillnad mellan vattenkyling och luft?

Skickades från m.sweclockers.com

Ta en titt på tempsen han får av EK Fluid A240G
https://youtu.be/Iqg6z-4DhxM?t=515