Permalänk
Medlem

Letar efter en gaaaammal CPU-kylare

Hej Sweclockers!

Chansar på att den kollektiva kunskapen här kan hjälpa mig att hitta det jag söker. Har utan framgång sökt kors och tvärs på internet, via alla tänkbara söktermer, efter en specifik gammal CPU-kylare. Det är inte så att jag vill ha en, utan blir mest sur på att jag inte kan hitta den nu när jag letar. Fick en flashback till tiden när man gjorde research inför sin första dator (Athlon XP 2500+), och det vore roligt att kunna "återuppleva" lite av den nostalgin.

Det rör sig om en rätt stor kylare från Socket A/Socket 478-tiden. Jag vet att den har testats på Sweclockers bland annat, men minns inte fabrikat. Vet att SC testade den med bland annat DELTA-fläktar på den tiden när de var aktuella. Kylaren ser ut som ett stort torn av kopparflänsar, med möjlghet att montera två fläktar i push/pull-konfiguration. Tänk lite som en modern tornkylare, men troligen utan heatpipes och allt annat modernt. Jag minns även att den INTE kom med backplate, utan fäste direkt på sockeln, vilket på grund av storleken kändes lite vanskligt...!

Är det någon som känner igen vad jag pratar om och kan kasta lite ljus över situationen?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Det är inte den här du tänker på?

Permalänk
Medlem

Nej tyvärr, tror inte den hade någon plastkåpa över sig sådär.