Visual Studio på mac - vad motsvaras F5 av?

Permalänk

Visual Studio på mac - vad motsvaras F5 av?

Hej!
Har försökt googla för att hitta vad man ska ha för kortkommando för att kunna titta igenom sin fil steg för steg i visual studio. F5 säger de lite glatt på instruktionsfilmer, men det funkar inte på Mac.
Någon som har alla optimala kortkommandon för detta och liknande och vill dela med sig?

mvh /Marit

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@csharpMarit:
Det du letar efter heter Debugger.
Om du tittar i menyn så ska det finnas något som heter "Debug" och där under "Start debugging" samt snabbkommandot för det.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

@Leedow: Ah!
Under Run finns det "Start Debugging" och "Debug Application". Kanske kan vara något. Oklart vad skillnaden är dock, men jag får googla.

mvh /Marit

Permalänk

TIttade du på den också? ;), den verkar liksom förutsätta att man har F5-knappar på sin dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av csharpMarit:

TIttade du på den också? ;), den verkar liksom förutsätta att man har F5-knappar på sin dator.

Jag är rätt säker på att du kan växla så att dina översta tangenterna fungerar som F-keys istället för OS-specifika funktioner. Även om det inte står just F1, F2 på tangenterna. Vilket Mac-tangentbord är det du har?

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Skrivet av Joppis:

Jag är rätt säker på att du kan växla så att dina översta tangenterna fungerar som F-keys istället för OS-specifika funktioner. Även om det inte står just F1, F2 på tangenterna. Vilket Mac-tangentbord är det du har?

Jag förmodar att MacBook Pro inte räcker som svar? Men bra idé, tack, så långt tänkte jag inte, ska googla. Men jag kan lära vem som helst att spela trumpet på en kvart
/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Jag är rätt säker på att du kan växla så att dina översta tangenterna fungerar som F-keys istället för OS-specifika funktioner. Även om det inte står just F1, F2 på tangenterna. Vilket Mac-tangentbord är det du har?

Exakt! På en mac kan man trycka ner knappen längst ner till vänster på tangentbordet. Det ska stå "fn" där n står för nummer som f1, f2 etc

Visa signatur

🖥 → Ryzen 5 1600 • Asus GTX 1060 6GB • 16GB 3200Mhz
💻 → Macbook Pro Core i5 8GB 128GB SSD 13.3"