Vilket är det bästa battle royale-spelet?

Permalänk
Hedersmedlem

Vilket är det bästa battle royale-spelet?

Det började med PUBG (om vi snackar popularitet) för några år sen och därefter kom Fortnite Battle Royale, och idag svämmar marknaden över av olika battle royale-spel. Vi diskuterade vilket som egentligen är det bästa battle royale-spelet och kände att det krävde en omröstning i forumet. Så, dagst att avgöra – vilket tycker du är det bästa battle royale-liret?

Själv gillar jag inte genren, fastnade aldrig för varken PUBG eller Apex. Men av de jag testat tycker jag ändå Apex är bäst, även om jag slutade spela det ganska snabbt.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Inget utav dom skulle jag säga.

Battle Royale i sig är ett riktigt bra upplägg, men jag tycker inte att någon har lyckats träffa rätt än så länge.
Då har jag lirat samtliga i omröstningen utom Realm Royale.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Inget utav dom skulle jag säga.

Utan istället?

Ont: Jag håller fortfarande PUBG högst. Blackout var ganska kul men jag fastnade inte. Apex försöker jag tycka om men är inte riktigt där än.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Det började med PUBG för några år sen

Nja, det började med h1z1

Permalänk
Medlem

Fortf PUBG av dom ovanstående... synd att det spelet inte flyter på lika bra som tex Apex etc... och svårare att se fi...
Men av dom som är listade här, så ligger PUBG högst enl mig och några kompiosar, vi är ett gobbagäng på mellan 40-50 bast som brukar spela på kvällarna när det passar...
Och den adrenalinkick/spänning du har i slutet på pubg, finner jag inte i dom andra BR spelen...

Permalänk
Medlem

Enkelt val för mig: Fortnite.
Det som gör att många hatar spelet är ju byggandet - men det är ju vad som gör spelet unikt, och skapar ett helt annat djup i spelet jmf. med andra spel. Hade folk haft motivationen att gå in i Playground och lekt runt och lärt sig att bygga så hade nog de flesta gillat Fortnite mest. (sen stör väl sig säkert visa på grafiken också)

Sen så blir du belönad i Fortnite att döda andra: du får 50 HP / armor (beroende på vad du saknar) vilket gör att man faktiskt kan tjäna på att vara aggressiv och försöka andra istället för att vara passiv.

Spelar även Apex, betydligt enklare spel. Bara att gå in själv med Wingman / Peceakeeper och slakta en hel squad. Kul och välgjort spel dock.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Från en teknisk synvinkel är Apex och Fortnite överlägest de bästa spelen, men jag gillar realismen i PUBG och önskar att det spelet fungerade bättre

Permalänk
Medlem

@Epic: Apex Legends, har gett mig på nästan alla och det är helt överlägset övriga på flera sätt. (Även om PUBG har varit en favorit LÄÄÄNGE.)

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Ring of elysium helt klart.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Tetris 99, och det är ett uppriktigt svar.

Gillar inte BR då jag blir uttråkad av att springa runt och leta prylar i en kvart och för att sedan bli dödad och börja om. Nu kanske folk säger "git gud" men visst har jag vunnit några gånger i team med kompisar men det är inget för mig ändå.

Tetris däremot går snabbt som attan och när man ligger tvåa eller trea så dunkar hjärtat hårdare än något annat spel lyckats med innan

Permalänk
Relik 📜

Apex Legends. Långt ifrån perfekt, men har haft roligare där än med något annat BR.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Tycker inte om byggandet i Fortnite (gör hellre sånt i ett spel där man får arbeta ifred) så det är väl det jag tycker om minst. PUBG har varit min favorit just på grund av att det är det mest realistiska, men på grund av dess problem och rent utsagt värdelösa devs så har jag efter att ha provat på Apex Legends gått över till det.

Har även provat Call of Dutys version och CS:GO men de tröttnade jag på ganska snabbt.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

PUBG utan tvekan.

Permalänk
Medlem

Har bara spelat PUBG i BR och det va väl sådär. Väntar på BR läget i BF5 vilket jag tror kommer att bli riktigt bra.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Bara provat PUBG, Fortnite och Apex.

PUBG slutade jag spela direkt för att det var för opolerat för min smak.
Fortnite slutade jag spela direkt för att jag inte gillar byggandet.
Apex gillar jag och är det enda BR jag spelar.

Äger BFV så jag kommer ge BR där en chans sen när det kommer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Nja, det började med h1z1

Stämmer det att BR började med h1z1?
Har hört att Battle Royal började som en Arma 2 mod.
Blev lite fundersam på vilket spel som var först med det 😁

Edit röstade på Apex då det spelet är första jag fastnat för

Permalänk
Medlem

Bästa Battle Royal spelet

Bästa battle royal spelet är utan tvekan Age of Conan!

Permalänk
Medlem

Apex gillar jag bäst, bara spelat det och fortnite så inte så mkt att jämnföra med. Men jag är mer single player typen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

@ExcZist: Arma2 mod kan nog varit först men med tanke på att kanske en handfull människor spelade det och det var bökigt att ta sig in i så vet jag inte om det drog igång trenden.

H1z1 var ju bara att installera och trycka play och marknadsfördes.

Permalänk
Medlem

Tetris 99 sopar banan med resten. De andra kan knappt rankas efter den solklara ettan

(jag är inte så vidare bra på shooters)

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk

@ExcZist: Jag lirade BR i Arma 2 och sedan Arma 3, Jag tror det var innan H1Z1 iaf Det var ju dock bara en mod och inget "riktigt" spel, Men roligt var det iaf, I Arma 2 modden jag spelade så startade alla i mitten av mappen och det var en stor hög med loot typ, Så när matchen startade så rushade alla till looten och typ 50% av alla spelare dog inom första 2 minuterna

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Realm royale var förbannat bra och roligt i början, sen sabbade dom spelet.
Apex Legends nuvarande solklar 1a.

Tetris 99 vore kul att testa också

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Stämmer det att BR började med h1z1?
Har hört att Battle Royal började som en Arma 2 mod.
Blev lite fundersam på vilket spel som var först med det 😁

Edit röstade på Apex då det spelet är första jag fastnat för

Ska man se långt tillbaka i tiden så finns det nog liknande spel, t.ex. Bomberman dock är man ju där så få spelare.

Jag tror att att ordningen gick såhär Arma2 mod - Minecraft mod - H1Z1.

minecraft modsen kom ju till efter hunger games. men då är ju frågan hur man ska räkna ett mod egentligen pga tillgänglighet och så.

Permalänk
Medlem

ARMA 2 Battle Royale och DayZ mod BR, svårt att uppleva något likadant idag, känns som att den gyllene tiden för BR enligt mig var förbi innan den slog igenom ordentligt. Saknar den tiden

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Måste säga att Arma 3 modden är min absoluta favorit. Synd att dom inte satsade på att göra en fristående version av den modden i samma motor istället för vad dom gjorde med PUBG.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Tetris 99

Permalänk
Medlem

The Hunger Games i Minecraft.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

The Hunger Games i Minecraft.

Jag tänkte exakt samma, men du hann före! Måste ju ha varit rätt så stort när det var som populärast.

Apex Legends är för övrigt det enda Battle Royale jag har spelat mer än två omgångar av (PUBG är det enda andra som jag ens rört, dock kört lite på mobilen) och tycker faktiskt att det är helt okej.

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Battlerite Royale

Permalänk
Medlem

PUBG är helt klart det bästa spelet om man ser till vad som är roligast och spela. Sen kommer vi till det tråkiga, det laggar för mycket. Så spelar hellre COD Black Ops 4 tbh

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB