Call of Duty: Modern Warfare 2 Remastered hittar ut på webben

Permalänk
Melding Plague

Call of Duty: Modern Warfare 2 Remastered hittar ut på webben

En av de populäraste delarna i Call of Duty-serien ser ut att släppas i en nyversion senare under året, då Call of Duty: Modern Warfare 2 Remastered nu hittar ut på webben.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bara kampanjen.. Hur tänkte dom där då?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Försöker spela multiplayern i MW2 då och då men det är ospelbart tack vare grenade launchers. Hoppas det nerfas i remastern.

Edit: Hoppas mapen Favela får vara med igen!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PeanutPowerz:

Försöker spela multiplayern i MW2 då och då men det är ospelbart tack vare grenade launchers. Hoppas det nerfas i remastern.

Edit: Hoppas mapen Favela får vara med igen!!

Det är ju ingen remaster om man ändrar.

Då är det en remake.

Permalänk
Medlem

Blir det dedikerade servrar den här gången?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Men va? Bara kampanjen? Vad i hela friden är detta för idioti?

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vangen:

Bara kampanjen.. Hur tänkte dom där då?

499:- för basspelet, sen 299:- för DLC'n online, sen 199:- för kommande mindre DLC's.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

Var det inte i det här spelet som mp servers slopades helt? Istället användes någon av klienterna som var ansluten som host för matchen. har för mig att det var rätt buggigt och en rejäl let-down för oss som var vana vid dedicated servers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av schmunkie:

Var det inte i det här spelet som mp servers slopades helt? Istället användes någon av klienterna som var ansluten som host för matchen. har för mig att det var rätt buggigt och en rejäl let-down för oss som var vana vid dedicated servers.

Helt korrekt. En riktig konsolport från den riktigt mörka tiden för PC gaming, när "PC är en döende plattform" var vanligt att höra från utvecklare och utgivare.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd

om dem har dedicated servers den här gången så kan det bli hur bra som helst.

en rebalance av vapen borde också göras.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av schmunkie:

Var det inte i det här spelet som mp servers slopades helt? Istället användes någon av klienterna som var ansluten som host för matchen. har för mig att det var rätt buggigt och en rejäl let-down för oss som var vana vid dedicated servers.

Yepyep, listen servers som gällde i MW2. Den var inte heller speciellt bra på att plocka den som faktiskt satt med bäst grejer. Hade dock väldigt kul med spelet.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Minns hur mycket liv det var med folk som skulle bojkotta MW2, men det gick väl sådär

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

om dem har dedicated servers den här gången så kan det bli hur bra som helst.

en rebalance av vapen borde också göras.

Tror spelet blir som alla de andra. Ny meny, lobbys samt en massa fuskare samma spel som föregångaren dock re-skinnade/nya kartor,karaktärer mm..
Ser mest fram emot att få veta hur fort mw2 remastered dör ut med tanke på va fort alla andra spel de släppt dog ut.
De kunde lila gärna väl gjort ett MW2 Season pass till black ops 4 så hade alls älskat det med tanke på att de köper spelen varje år och dör ut lika fort.😂😂
Sen klagas det lite ,sen när nästa spel som släpps så är de det bästa spel tills spelarna tröttnar och så håller det på så varje gång haha 😂
Kommer fortsätta med Cod4 tills de släpper något bättre som jag gjort sen mw2 kom.

Permalänk
Medlem

Alla klagar på mp själv och många med mig kör enbart för kampanjen på dessa spel. Vill man ha bra mp är det bf4 jag gillar bäst 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

CoD kör jag kampanj på pc + split-screen co-op på konsoll. Mw2 är min favorit, mycket bra minnen från studietiden!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Minns hur mycket liv det var med folk som skulle bojkotta MW2, men det gick väl sådär

Skickades från m.sweclockers.com

Vi hoppa ju över till BC2 jue. Dedikerade Servrar ffs!

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Skrivet av Sir. Haxalot:

Minns hur mycket liv det var med folk som skulle bojkotta MW2, men det gick väl sådär

Skickades från m.sweclockers.com

Du tänker på denna bilden kanske?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Vill ha Diablo 2 Remastered har väntat typ hur länge som helst . Jag är inte BITTER så grattis era svin ….Ironi hoppas man inte blir anmäld .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt aldrig kommit mig för att spela ett enda CoD-spel. Om jag skulle testa ett enda, vilket skulle folk här rekommendera? Jag är enbart intresserad av single player.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klarspråkarn:

Jag har faktiskt aldrig kommit mig för att spela ett enda CoD-spel. Om jag skulle testa ett enda, vilket skulle folk här rekommendera? Jag är enbart intresserad av single player.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skulle säga COD4

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Det är ju ingen remaster om man ändrar.

Då är det en remake.

Det håller jag inte med om.
Min tanke på en av ordens betydelser torde vara: remake, att åter skapa eller återskapa något.
Remaster, att åter mästra eller återmästra något.

Mitt stora problem med Call of Duty 4: Remastered var hur man gjort vissa saker sämre, såsom ljudmixen för vapenljuden, samtidigt som de stora problemen med spelet, den tok-dåliga AI:n och tråkiga striderna, blev kvar. Med en remaster-utgåva torde man lära sig av sina föregående misstag hellre än att upprepa dom.

Skrivet av Klarspråkarn:

Jag har faktiskt aldrig kommit mig för att spela ett enda CoD-spel. Om jag skulle testa ett enda, vilket skulle folk här rekommendera? Jag är enbart intresserad av single player.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror inte jag skulle rekommendera något Call of Duty-spel för kampanjen. Det är mest överproducerat slams. Spela kampanjen till Battlefield 3 istället. Ett välproducerat spel som tar den enkla Call of Duty-formulan och fulländar den. Spelmässigt rätt trist, men hög produktionskvalitet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr.Borka:

Det håller jag inte med om.
Min tanke på en av ordens betydelser torde vara: remake, att åter skapa eller återskapa något.
Remaster, att åter mästra eller återmästra något.

Mitt stora problem med Call of Duty 4: Remastered var hur man gjort vissa saker sämre, såsom ljudmixen för vapenljuden, samtidigt som de stora problemen med spelet, den tok-dåliga AI:n och tråkiga striderna, blev kvar. Med en remaster-utgåva torde man lära sig av sina föregående misstag hellre än att upprepa dom.

Jag tror inte jag skulle rekommendera något Call of Duty-spel för kampanjen. Det är mest överproducerat slams. Spela kampanjen till Battlefield 3 istället. Ett välproducerat spel som tar den enkla Call of Duty-formulan och fulländar den. Spelmässigt rätt trist, men hög produktionskvalitet.

Remake är när man gör om spelet.

Remaster är samma spel med högre upplösning kanske bättre texturer.
Allt annat oförändrat.

Bara kika på AOE t.ex.

Permalänk
Medlem

@Mr.Borka @PeanutPowerz

Tack för input! Ska kika på dem när jag blir sugen på FPS.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Remake är när man gör om spelet.

Remaster är samma spel med högre upplösning kanske bättre texturer.
Allt annat oförändrat.

Bara kika på AOE t.ex.

Fast balanseringar finns ju i AOE II HD...

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag minnas att multiplayern var en egen exe och singleplayern likaså.
Därav namnet i bilden kanske ?, ingen har väl sagt att det INTE skall komma multiplayer ??
Titta på Steam bara, där den nuvarande MW2 är två titlar i biblioteket;
Call Of Duty - Modern Warefare 2 CAMPAIN
Call Of Duty - Modern Warefare 2 MULTIPLAYER

Och skulle bara kampanjen komma (kanske i till en början?) tycker jag ändå det är fantastiska nyheter !
Så mycket tid jag plöjt ner i spec Ops läget...

Och minnen är något man inte kan sätta ett pris på

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Dags för Activision att plundra nästa grav...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Remake är när man gör om spelet.

Remaster är samma spel med högre upplösning kanske bättre texturer.
Allt annat oförändrat.

Bara kika på AOE t.ex.

Jag tror du tänker mer på vad utvecklare låter göra med de produkter som utgivarna väljer att kalla en remake eller remaster hellre än att se till ordens användning i ett större sammanhang.

Du har ju spel som är identiska mot originalet, förutom upplösningen och texturer, som kallades HD-Remake. Det som idag skulle kallas remaster.

Och precis vad PeanutPowers skriver så är Age of Empires II HD inte samma produkt som originalspelet. Med ny (och ständigt i rörelse) uppdateringar kring balans och problem åtgärdade som plågade originalspelet. Alltså vad jag skulle vilja kalla en remaster, där utvecklare återmästrar en produkt med kunskapen de fått under tidens gång för att göra en bättre samtida produkt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PeanutPowerz:

Fast balanseringar finns ju i AOE II HD...

För att en liten minoritet ylade skallen av sig på forumet.

Annars var det en remaster och inte en remake.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

För att en liten minoritet ylade skallen av sig på forumet.

Annars var det en remaster och inte en remake.

Och jag hoppas detsamma händer MW2 remastered.