Permalänk
Medlem

Åsikter om LG G7?

Hej Sweclockare!

Det har börjat bli dags att ersätta min ganska trötta nalle nu, och har gått och kikat på Mi Mix 3:n sedan den släpptes. Men kollade runt lite och såg att NoN har utförsäljning av LG G7n för ett väldigt trevligt pris:
https://www.netonnet.se/art/telefoner/mobiltelefoner/lg-g7-th...

Är det någon här som har en, och vad tycker ni om den isånafall? Vet att LG är värdelösa på mjukvaruuppdateringar, men det gör mig inget!

/A

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem

Min kompis har en sådan, han köpte dom när det fanns en 2 för en deal hos netonnet. Han gillar den, inte jättebra batteritid, men tar bra bilder och är utmärkt för det han behöver den till.

Jag tror inte att du kommer hitta något bättre runt det priset men eftersom dom redan är tröga med uppdateringar och G7 är 1 år gammal, så vet jag ej hur länge till som de kommer att hålla telefonen uppdaterad (tänker om du ska ha den i 2-3 år frammöver). S9an kanske sjunker i pris när s10an släpps om du diggar samsung :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av TravisP:

Min kompis har en sådan, han köpte dom när det fanns en 2 för en deal hos netonnet. Han gillar den, inte jättebra batteritid, men tar bra bilder och är utmärkt för det han behöver den till.

Jag tror inte att du kommer hitta något bättre runt det priset men eftersom dom redan är tröga med uppdateringar och G7 är 1 år gammal, så vet jag ej hur länge till som de kommer att hålla telefonen uppdaterad (tänker om du ska ha den i 2-3 år frammöver). S9an kanske sjunker i pris när s10an släpps om du diggar samsung :).

Har en Samsung nu, A5 2017. Är förvisso lite nyfiken på deras UI overhaul, men tror tyvärr inte att S9an lär hamna så mycket lägre än 5000.

Som sagt gör inte sega/inga uppdateringar mig så mycket, brukar byta nalle efter 1-1.5 år ungefär, beroende på vad som hänt på marknaden. Tror jag lästa att G7an ska få en Android P-uppdatering "snart", men absolut inte hela världen om den inte får det heller.

Nice att den tar bra bilder ändå! Vet du om din polare har testat Gcam-porten?
Nä batterikapaciteten är onekligen lite klen, men har möjlighet att ladda på jobbet så det är inte hela världen.

Tack för svar!

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeosoth:

Har en Samsung nu, A5 2017. Är förvisso lite nyfiken på deras UI overhaul, men tror tyvärr inte att S9an lär hamna så mycket lägre än 5000.

Som sagt gör inte sega/inga uppdateringar mig så mycket, brukar byta nalle efter 1-1.5 år ungefär, beroende på vad som hänt på marknaden. Tror jag lästa att G7an ska få en Android P-uppdatering "snart", men absolut inte hela världen om den inte får det heller.

Nice att den tar bra bilder ändå! Vet du om din polare har testat Gcam-porten?
Nä batterikapaciteten är onekligen lite klen, men har möjlighet att ladda på jobbet så det är inte hela världen.

Tack för svar!

Tro mig, du vill inte ha en s9a. Allt bra med den negligeras av den fullständigt värdelösa batteritiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Avstängd

Har inte testat G7 men köpte en G6 billigt på Netonnet för ganska exakt ett år sedan. Överlag är jag nöjd, fanns inget bättre för pengarna just då och den känns fortfarande modern och så med tunna kanter och allt. Mitt enda egentliga problem är att den är lite väl aggressiv i att snåla på batteriet ibland, framför allt så stänger den av WiFi av sig själv varje dag när jag inte använder det på jobbet i sådär åtta-nio timmar. Trots att jag har ställt in att det aldrig ska stängas, och trots att jag har satt på någon "smartfunktion" som ska sätta på WiFi när jag kommer hem så måste jag likväl manuellt sätta på det varje dag när jag kommer hem.

Å andra sidan köpte jag en Pixel (1) till tjejen i höstas för ännu mindre pengar och den har definitivt några fördelar över min G6. Framför allt att kameran är sjukt mycket bättre trots att det är en äldre modell, och den lär väl få uppdateringar ett tag efter att G6:an har slutat få det. Den kostade också bara 2500 med 128GB på CDON (samma pris nu) vilket var väldigt prisvärt. Den har dock inte lika modern design, men det är inte så väldigt viktigt i mina ögon. Den hade i alla fall jag satsat på i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Jag har en G7 och tycker att den är stabil överlag, inga konstiga omstarter eller felmeddelanden alls. Är ju inget stereoljud i den men den högtalaren som finns drar på rätt bra, speciellt om man lägger den på ett bord lr liknande. Vid lunchrasten på jobbet har kollegorna hoppat till några gånger när jag råkat ha full volym på diverse filmklipp. Batteritiden är inget jag har haft ont av, får stödladda ibland men det är lite för att jag helst ser att batterinivån håller sig någonstans mellan 40-85%. Batteritiden är ju dock i den lägre skalan såklart. Den är ju annars snabb som en SD845 bör vara antar jag. Ljusstark skärm är det ju med, bra egenskap utomhus. Kameran är helt ok, vidvinkel är ju kul att leka med. Det negativa är väl att den är sådär bra i dåligt ljus som inomhus osv. En helt klart prisvärd telefon iallafall, tycker jag. Mitt val över denna hade varit en Huawei P20 pro om man hittar till bra pris, köpte själv en runt nyår för 3800:- ny från Telenor. Framför allt bättre kamera och batteri, men saknar lite annat som LG G7 har. Lycka till!

Visa signatur

Fractal Design Define 7 - AMD 5600X - Noctua NH-D15S Chromax Black - MSI Suprim X 3090 - Samsung 970 EVO Plus 1TB NVME - Samsung 860 EVO 1TB SSD - ASUS ROG B550-F Gaming Wi-fi - 2x16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz CL16 - EVGA SuperNOVA G2 850W - LG OLED55CX - Steelseries Rival 710 - Steelseries Apex 150 Keyboard - Steelseries
Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem

G7 är en helt ok lur!
Batteritiden är kanske något klen i början när man pillar med telefonen hela tiden eller kör med max skärmstyrka, men passningstiden däremot är riktigt bra!
Bästa med luren är priset, går loss på strax under 3000:- på swedroid eller liknande i så gott som nyskick.
När jag köpte min hade jag också en oneplus 6 att jämföra med och det var betydligt bättre kvalitetskänsla på G7an i allt från byggkvaliten till små saker som vibrationsmotorn osv.
Se bara till att du hittar ett skal du trivs med för telefonen annars är glashal!!!
För 19:- får man också ett grymt pixel-theme så att man kan ha google now till vänster om hemskärmen istället för LGs skräp, så det blir en pixel 2XL light

Edit: ska också tilläggas att färgerna är aningen kalla på skärmen by default men går som tur att justera helt ok i den inbyggda inställningarna

Permalänk
Medlem

Bra att du är medveten om deras usla uppdateringspolicy, för mig för det per automatik att dom går bort direkt...oavsett funktioner och pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det är en skitbra lur rent hårdvarumässigt, tyvärr så uppdateras den sällan, speciellt för att vara ett flaggskepp.

Men som sagt så är hårdvaran på top, har inget problem med mjukvaran i grunden, LG's temamotor är riktigt bra. Finns ett mörkt pixel thema attt köpa där allt blir mörkt inklusive notifikationerna.

Ligger dessutom riktigt bra i handen, mycket enklare att hantera jämfört med t ex en Oneplus 6T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Det är en skitbra lur rent hårdvarumässigt, tyvärr så uppdateras den sällan, speciellt för att vara ett flaggskepp.

Men som sagt så är hårdvaran på top, har inget problem med mjukvaran i grunden, LG's temamotor är riktigt bra. Finns ett mörkt pixel thema attt köpa där allt blir mörkt inklusive notifikationerna.

Ligger dessutom riktigt bra i handen, mycket enklare att hantera jämfört med t ex en Oneplus 6T.

Exakt, G4 är praktexemplet på detta. En lur jag ägde och som lovades en uppdatering till nougat först, som man sen drog tillbaka i januari pga nåt kvalificerat skitsnack om inkompatibel hårdvara helt plötsligt...ok? Därefter tvärvände man ännu en gång och lovade att den skulle rullas ut globalt, jag kollade i början av 2018 efter uppdateringen (även fast jag satt med en annan lur ville jag kolla) och nej, den hittade ingen uppdatering. Flera andra som sa samma sak på olika forum och att man var tvungen att lägga in Nougat själv om man var tvungen att ha det.
Plus på detta så erhöll den endast 3st uppdateringar under uppdateringar, varav det var mer än 1 års mellanrum mellan 1:a och 2:a.
LG är ett skämt när det kommer till uppdateringar.

Dom gör snygga mobiler absolut, sköna att hålla i och dessutom är deras UI inte helt dumt faktiskt. Men i mina ögon hjälper det inte pga av allt annat skräp.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Det är en skitbra lur rent hårdvarumässigt, tyvärr så uppdateras den sällan, speciellt för att vara ett flaggskepp.

Men som sagt så är hårdvaran på top, har inget problem med mjukvaran i grunden, LG's temamotor är riktigt bra. Finns ett mörkt pixel thema attt köpa där allt blir mörkt inklusive notifikationerna.

Ligger dessutom riktigt bra i handen, mycket enklare att hantera jämfört med t ex en Oneplus 6T.

Åh? Var hittar man detta tema?

Kunde inte motstå, blev en åktur till NoN tidigare idag för att köpa en Är sjukt imponerad än sålänge, stör mig inte alls så mycket på notchen som jag trodde, och DACen är magisk! Tycker även att svärtan är väldigt bra för en IPS-panel, trodde inte att jag skulle gilla skärmen så mycket som jag gör

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeosoth:

Åh? Var hittar man detta tema?

Kunde inte motstå, blev en åktur till NoN tidigare idag för att köpa en Är sjukt imponerad än sålänge, stör mig inte alls så mycket på notchen som jag trodde, och DACen är magisk! Tycker även att svärtan är väldigt bra för en IPS-panel, trodde inte att jag skulle gilla skärmen så mycket som jag gör

Skickades från m.sweclockers.com

Grymt! Finns lite olika teman på playstore, men om du är ute efter något som liknar Pixel-mobilerna så finns det:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lge.theme.m...

https://play.google.com/store/apps/details?id=giap.lge.pblack...

Den första är mer ett mörkt tema, den andra är svart (vilket inte ger någon fördel på G7:ans LCD skräm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Grymt! Finns lite olika teman på playstore, men om du är ute efter något som liknar Pixel-mobilerna så finns det:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lge.theme.m...

https://play.google.com/store/apps/details?id=giap.lge.pblack...

Den första är mer ett mörkt tema, den andra är svart (vilket inte ger någon fördel på G7:ans LCD skräm).

Tack! Köpte den första och tillsammans med Action Launcher och Fluid Navigation Gestures har den lyft telefonen ännu mer! Är toknöjd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem

Just nu ännu bättre pris både på NoN och elgiganten, de kanske kan prismatcha?

Permalänk

Är G7 på 3290: mer prisvärd än LG v30 på 2990:- eller LG v30s på 3490:-?

Funderar på dessa tre telefoner eller finns det något bättre i den prisklassen just nu? Sitter närvarande på en Honor 8 som har ett extremt dåligt batteri just nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 - Palit GeForce RTX 2070 Dual 8GB - Samsung 860 Evo 1TB - Noctua NH-D15 - MPG A750GF - Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

@Pellefant: G7an är bättre på nästan alla sätt, förutom att V30 har en OLED om du föredrar det.

Permalänk
Medlem

På pappret ser V30 onekligen bra ut men har hört att de dras med diverse problem?
G7 har funkt prima för mig iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av windblownsnow:

På pappret ser V30 onekligen bra ut men har hört att de dras med diverse problem?
G7 har funkt prima för mig iaf

Har inte hört något vanligt förekommande problem.
Men rent generellt så är uppdateringar, eller bristen på uppdateringar, LG’s problem. Och dom verkar aldrig vilja ändra på den biten heller, det för mig räcker att jag inte ens sneglar på dom vid framtida köp.

Edit. Kom på att jag redan skrivit detta här, men värt ett poängtera likt väl.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X