Permalänk
Medlem

nätagg strular?

när jag startar datorn så kommer den till inloggningen och jag loggar in sen efter någon minut startar den om och jag får ett helv. att komma till windows igen. datorn spec e

nätagget är en Mission SG GGP 1.0 550w 80 plus.

när jag sätter ihop mina delar på denna webbsidan denna får jag inkompatibel ram och SSD kanske därför den gör så ?

Permalänk
Medlem

Att minnena ligger på 299 MHz enligt det där programmet ser väldigt underligt ut, de borde ligga på 1200 MHz om det är DDR-2400 du har. B350-moderkort kan vara rätt kinkiga när det gäller minnen, det första du bör göra är att se till att BIOS är uppdaterat till senaste på moderkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Att minnena ligger på 299 MHz enligt det där programmet ser väldigt underligt ut, de borde ligga på 1200 MHz om det är DDR-2400 du har. B350-moderkort kan vara rätt kinkiga när det gäller minnen, det första du bör göra är att se till att BIOS är uppdaterat till senaste på moderkortet.

dom går i 1200mhz bara programmet som har någon bug

Permalänk

Enligt spec har din nätdel två st 12v linor/kanaler som ger 240w vardera. Kontrollera så att inte både processor och grafikkortet körs på samma. Det borde stå i instruktionsboken vilka kontakter som går till vilken lina/kanal.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Enligt spec har din nätdel två st 12v linor/kanaler som ger 240w vardera. Kontrollera så att inte både processor och grafikkortet körs på samma. Det borde stå i instruktionsboken vilka kontakter som går till vilken lina/kanal.

ska kolla ikväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av BioX2003:

ska kolla ikväll

Var inte det eller och inte ssdn.

Permalänk
Medlem

är det så att den inte orkar med grafikkortet?

Permalänk
Skrivet av BioX2003:

är det så att den inte orkar med grafikkortet?

Vet ej om ditt moderkort har skärmutgångar men om det har det så prova datorn och plocka ur grafikkortet och kör med det interna grafikkortet.

Edit rättade lite skum ordföljd.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vet ej om ditt moderkort har skärmutgångar men om det har det så prova datorn att plocka ur grafikkortet med det interna grafikkortet.

gör det nu

Permalänk
Medlem

nu verkar det som den dog helt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BioX2003:

nu verkar det som den dog helt?

https://www.sweclockers.com/test/23297-andersson-mission-sg-g...
Du borde skaffa ett pålitligare nätagg oavsett orsaken till felet.

Edit:
Det är dom 2 första punkterna under nackdelar i testet. Även om felet skulle visa sig var något annat är det risk att det hände pga av att du hade ett sånt nätagg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

https://www.sweclockers.com/test/23297-andersson-mission-sg-g...
Du borde skaffa ett pålitligare nätagg oavsett orsaken till felet.

Edit:
Det är dom 2 första punkterna under nackdelar i testet. Även om felet skulle visa sig var något annat är det risk att det hände pga av att du hade ett sånt nätagg.

ok tackså mycket för länken visste inte detta alls tack ska lämna in den .

Permalänk
Medlem

tråd kan låsas fixat tog på garanti fick en ny och allt funkar som det ska igen tack för hjälpen.