Permalänk
Medlem

Mini, eller Liten kassadator

Hej

Jag behöver köpråd kring bygge av kassadatorer. Det ska klara av windows 10 utan problem, gärna ssd. Något som startar upp snabbt och inte blir en flaskhals vad gäller programuppstart och körning. Kommer inte köra jättetunga processer utan kassaprogram, surf etc. Gärna bluetooth och wifi

Gärna tips på bra multitouch skärmar till runt 20"-24".

Tänker att det här ska vara en utgångspunkt för flera byggen.

Tacksam om någon kan hjälpa till med helheten eller delar.

Självklart något som även tar hänsyn till budget. Det ska inte vara som färdiga kassadatorer som kostar skjortan

Permalänk
Medlem

Då är väl kanske någon windows tablet lämplig och inte ett helt bygge?

Permalänk
Medlem

en intel nuc borde väl räcka?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Bärbar? Eller Intel NUC kanske?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Tjena, kika på de som rekonditionerar kontorsdatorer, där kan man hitta bra burkar för små peng, speciellt om man behöver nåt till som ska utföra bara en eller få uppgifter och har inte eller vill inte lägga mycket stålar på sådant utrustning, och så hjälper du naturen på köpet 😀 när du köper beggat. Vill understryka att jag inte jobbar, lobbar eller hejar på detta bolag eller överhuvudtaget har nåt koppling till deras verksamhet, tycker bara att det är bra att sådana bolag finns. Varför köpa ny dator när en dator som är några år på nacken klarar hur bra som helst denna uppgift som du efterfrågar.
https://shop.inrego.se/stationara

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Har en ELO tuch runt 20 tum med 100 X100 fäste för fot eller väggskena, symboliskt pris vid avhämtning finns i Värnamo.

Permalänk

Använder själv en Dell Optiplex på jobbet för liknande uppgifter. Funkar riktigt bra.
https://www.dustin.se/product/5011094333/optiplex-3060-micro

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mitt gamla jobb kör numera någon variant av HP som ansluter till en lokal server där all mjukvara körs ifrån. Det kändes lagom rappt när jag testade senast.