Samsung Galaxy S8+ och One UI?

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S8+ och One UI?

Någon som vet vad det är för gråa streck på höger och vänster sida av skärmen och hur man får bort dessa?

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Medlem

När fick du uppdateringen? Eller har du laddat ner betan?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Lego Master

Det ser ju ut som Edge-panelen? Fast jag har den bara på högra sidan...
https://www.youtube.com/watch?v=UWOpFmAA3Ek

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

S8an får väl ej One förens i Mars/April?

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

går att ladda ner final release från Samfirmware.com och flasha med odin

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Medlem

fick min programuppdatering i mobilen nu

Permalänk
Medlem

Problemet löst!

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Lego Master

@AndersT:
Vad var det då?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Det va ett program från en suite som kallades Good Lock 2018 som orsakade problemet... One hand nånting..

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av connyray:

fick min programuppdatering i mobilen nu

Samma här. Tack för påminnelsen.

Skrivet av Zyzlite:

S8an får väl ej One förens i Mars/April?

Min fick uppdateringen idag

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Fick min idag och är djupt besviken på vissa saker. Tex är navigationsfältet alltid framme nu istället för att bara vara där när jag sjäkv väljer att ta fram den. Aktiva program är hurisontalt i stället för vertikalt, går långsammare att byta. Kontaker ser ut som ****. Varför skulle de promt tvinga på denna uppdatering??

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhizo:

Fick min idag och är djupt besviken på vissa saker. Tex är navigationsfältet alltid framme nu istället för att bara vara där när jag sjäkv väljer att ta fram den. Aktiva program är hurisontalt i stället för vertikalt, går långsammare att byta. Kontaker ser ut som ****. Varför skulle de promt tvinga på denna uppdatering??

Du kan gömma dem och sedan sveper du bara när du ska använda dem. Gå in i inställningar och navigeringsfält. Då minimeras de till små streck.

Permalänk
Medlem

@n3crosis: jo hittade det men när man tar upp för att skriva blir det fortfarnde en grå rand längst ner där den raden låg förut. Istället för som det var tidigare att "tangentbordet" låg längst ner. Nej backning på denna uppdatering ☹

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zhizo:

@dweebling: jo hittade det men det blir ju fortfarande något som ligger där nere och stör i jämförelse med hur det var innan när det var helt rent tills man svept upp. Nej denna uppdatering är ingen höjdare för mig ☹

Samma här.

Visst, den är i sig inget fel på..men vissa saker känns som beta.

Fråga:
Fungerar era Samsungfodral? Dvs den med LED på sig, mitt fodral vill ej fungera. (LED'sen vill ej aktiveras)

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhizo:

Fick min idag och är djupt besviken på vissa saker. Tex är navigationsfältet alltid framme nu istället för att bara vara där när jag sjäkv väljer att ta fram den. Aktiva program är hurisontalt i stället för vertikalt, går långsammare att byta. Kontaker ser ut som ****. Varför skulle de promt tvinga på denna uppdatering??

Finns i statusbaren numera.

Finns stora fördelar med uppdateringarna, prova gärna lite till

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Är det i denna man kan binda om bixbyknappen? Hittar inte vart..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

för att binda om bixybyknappen så måste du uppdatera till senaste bixby i Galaxy Store

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Fråga:
Fungerar era Samsungfodral? Dvs den med LED på sig, mitt fodral vill ej fungera. (LED'sen vill ej aktiveras)

Slå igång NFC så ska det funka.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte X570 AORUS ULTRA - Noctua NH-D15 - ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING OC - Corsair Vengeance LPX Black 32GB / 3200Mhz / - Corsair RM1000i - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Samsung 870 EVO 2TB - Samsung 850 EVO 500GB - Fractal Design Define S - Acer X34 GS" / 34" - Logitech G502 - Varmilo VA88M RGBK PBT White LED [MX Black]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Whiskey89:

Slå igång NFC så ska det funka.

Har testat, fungerar inte

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

Pie (android 9) kom till min sambos S8 idag och alla hennes chattar/sms/mms blandades ihop och allt blev en enda soppa. Sen tog omstart och upplåsning av S8'an dölång tid.

Testade alla tips jag kunde googla fram men inget funkade. Tills slut backade jag upp S8'an till datorn med Samsung Smart Switch, gjorde en factory reset på S8'an och återställde sen backupen med smart switch appen. Nu ser allt ok ut chattar/sms/mms sorterade på rätt personer och S8'an går som en raket igen.

Om någon skulle råka ut för samma sak så är ett tips att backa upp S8'an med smart switch, gör en factory reset och sen återställ backupen med smart switch.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Har testat, fungerar inte

Tyvärr så fick en jag känner fabrikåterställa sin S9 efter uppdateringen och sen funkade det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonthan:

Tyvärr så fick en jag känner fabrikåterställa sin S9 efter uppdateringen och sen funkade det

Skickades från m.sweclockers.com

Usch, så viktig är inte skyddets display får bli tills man verkligen måste återställa telefonen

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Finns i statusbaren numera.

Finns stora fördelar med uppdateringarna, prova gärna lite till

Skickades från m.sweclockers.com

Jo men du får ju fortfarande inte samma funktion som det var tidigare. Samt att när man sitter och skriver har man ju nu en stort område längst ner som bara är grått och inte används (om man stänger av navigationsfältet).

Abosolut att det kan ha kommit några bra saker men efter en dags pillande har jag svårt att se vad som är bra? (Av det som ändrats)

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhizo:

Jo men du får ju fortfarande inte samma funktion som det var tidigare. Samt att när man sitter och skriver har man ju nu en stort område längst ner som bara är grått och inte används (om man stänger av navigationsfältet).

Abosolut att det kan ha kommit några bra saker men efter en dags pillande har jag svårt att se vad som är bra? (Av det som ändrats)

Vad menar du att den inte fyller samma funktion? Vill du ha navigationsfältet så tycker du på knappen, vill du inte så är det bara att stänga av? Det utrymmet under tangentbordet finns till för att enklare kunna använda gesterna eftersom även tangenterna reagerar på drag/rörelse.

För övrigt har den nya uppdateringen bl.a Mörkläge, förbättrad batteri och animationskontroll, "Lift to Wake". UI One är dessutom anpassad för att användas med bara en hand. Att man tagit bort navigationsfältet är enligt mig, bara positivt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Cenorida:

Vad menar du att den inte fyller samma funktion? Vill du ha navigationsfältet så tycker du på knappen, vill du inte så är det bara att stänga av? Det utrymmet under tangentbordet finns till för att enklare kunna använda gesterna eftersom även tangenterna reagerar på drag/rörelse.

För övrigt har den nya uppdateringen bl.a Mörkläge, förbättrad batteri och animationskontroll, "Lift to Wake". UI One är dessutom anpassad för att användas med bara en hand. Att man tagit bort navigationsfältet är enligt mig, bara positivt.

Funkar tämligen OK med svepgester.
Ofta öppnar jag "recent apps"menyn eller Samsung Pay (Om jag nu hade haft det aktiverat på hemskärm)
Förbättrat batteri? Inte hittills.