Behöver hjälp med bra lurar, för gaming (Sennheiser HD599 vs. BEYERDYNAMIC DT 990 PRO?)

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med bra lurar, för gaming (Sennheiser HD599 vs. BEYERDYNAMIC DT 990 PRO?)

Hej behöver hjälp med prisvärda hörlurar som jag kommer till mesta del använda till gaming. Kollat på de jag skrivit i rubriken, men vad tipsar ni om?

Budget är ungefär 1-2k, kommer kanske i framtiden uppgradera med en hörlursförstärkare om det behövs.
Har just nu det här ljudkortet: https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/datorkompone...

Jag har ingen stor erfarenhet av detta så jag behöver alla hjälp och tips jag kan få

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem

Sitter själv på ett par Philips fidelio x2 som är öppna och kostade runt 1600-1700. De har gått sönder lite och kommer nog att behöva byta snart. Jag är ingen expert på området men av dessa två hade jag valt Bayerdynamic mest för att jag har haft ett par Bayer lurar förut och gillar dom och för att de som du länkar verkar vara öppna.

Däremot har jag pratat med en vän som är lite mera insatt i hörlurar och ljud och han har rekommenderat AKG K712 Pro, som han själv kör på. Men det finns ju även ett par utan pro (AKG K702). Prisskillnad på runt 1k mellan dessa.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Tack @livsnjutaren jag ska kolla på det. Jag tar gärna fler tips

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem

Ska du njuta eller ska du vinna?

Permalänk
Medlem

Köpte själv ett par Sennheiser 598SR, vilket jag inte gillade alls, det är något svårplacerat med ljudet som jag inte klarar av. Dom hamnade i garderoben där de fortfarande ligger, och köpte ett par Audio-Technica ATH M50x vilket jag är väldigt nöjd med.

Nu vet jag inte hur stor skillnaden är på 598SR/599 är, men vad jag läst så ska det vara minimalt.

Nu finns det ju självklart många som verkligen gillar 598, så felet kanske ligger hos mig, men personligen skulle jag inte rekommendera 599 då dom ska vara nästan identisk.

Om du har möjlighet att pröva i butik eller liknande så är det klart att föredra.

*Edit* Sen beror det självklart på exakt vad du är ute efter. Vill du ha mycket bas när du ser på film eller lyssnar på musik, så bör du nog kolla på helt andra hörlurar än dom du nämnt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2