Macbook Pro 13.3 Retina - 2014 - Bud!

Permalänk

Macbook Pro 13.3 Retina - 2014 - Bud!

Hej Kära SweClockers!

Jag göra en (åter) debut här, efter att jag sålt min rigg för att fokusera på studierna med en Mac. Fortfarande inte hitta tillbaka fullt till dator entusiasmen, men ska uppgradera min Mac, och kärleken till forumet ledde mig då hit.

Jag säljer datorn då jag ska vidare till universtet nästa år, och på fredag beger mig iväg på en längre resa. Således kommer denna försäljning vara en budgivning som avslutas Torsdag förutsatt att budet är rimligt. Alternativt om någon kommer och hämtar den för 4000 så hade det också varit ett alternativ.

Specs:
MacBook Pro (Retina, 13-inch)
Processor: 2.5 GHz Intel Core i5
Ram: 8 Gb 1600 MHz DDR3
Graphics: Intel HD Graphics 4000 1536 MB
Lagring: Ursprungs disk utbytt mot 120 GB SSD (Phew )

Datorn köptes på elgiganten 2014, användes knappt till 2016 då den köptes av mig, och har sedan dess varit en trogen tjänare vid min sida. Datorn har alltid använts med ett Tech Air läderfodral som ingick (och ingår nu också) vilket ser till att den är i fortsatt bra skick. De defekter som följer är två döda pixlar (inget som märks), samt att mouse-padden är seg och funkar best i hörnen. Något som inte heller förhindrar vanligt användande.

Datorn befinner sig ständigt mellan Halmstad och Karlshamn under veckan.

Hör av er med frågor eller bud!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jag är ev. intresserad. Dock är det inte en modell från 2014. De modellerna hade fastlödd lagring och var inte utbytbar. Den modellen du har är antagligen en Late 2012 Retina eller Early 2013 Retina.

2014-modellerna kör även med Iris-grafik och inte Intel HD då det är en senare generation av processorer.

Har du modellnumret på undersidan? Ska vara ett ''A'' följt av 4 siffror.

Mvh Robin Gonner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Jag är ev. intresserad. Dock är det inte en modell från 2014. De modellerna hade fastlödd lagring och var inte utbytbar. Den modellen du har är antagligen en Late 2012 Retina eller Early 2013 Retina.

2014-modellerna kör även med Iris-grafik och inte Intel HD då det är en senare generation av processorer.

Har du modellnumret på undersidan? Ska vara ett ''A'' följt av 4 siffror.

Mvh Robin Gonner

Lånar tråden lite för att besvara detta. Mid 2014 modellerna har egen connector men går att byta. Har dock för mig som du säger att min har iris grafik.
https://www.ifixit.com/Guide/MacBook+Pro+13-Inch+Retina+Displ...

Till ts, kolla på mresell eller andra andrahandssidor för macs. Min mid14 blev värderad till ~4.4-5.1k för någon vecka sen och det är om jag säljer till ett företag som sen säljer den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

Lånar tråden lite för att besvara detta. Mid 2014 modellerna har egen connector men går att byta. Har dock för mig som du säger att min har iris grafik.
https://www.ifixit.com/Guide/MacBook+Pro+13-Inch+Retina+Displ...

Till ts, kolla på mresell eller andra andrahandssidor för macs. Min mid14 blev värderad till ~4.4-5.1k för någon vecka sen och det är om jag säljer till ett företag som sen säljer den.

Skickades från m.sweclockers.com

Ah, se där! Var tydligen från 2016 de började löda fast dem, så fel av mig! Dock kvarstår att det är inte är en 2014 ändå, då TS hade bytt till SSD från en vanlig HDD, och en 2,5'' HDD får nog inte plats i den kontakten

Mvh

Permalänk
Skrivet av Bamsebjörn:

Jag är ev. intresserad. Dock är det inte en modell från 2014. De modellerna hade fastlödd lagring och var inte utbytbar. Den modellen du har är antagligen en Late 2012 Retina eller Early 2013 Retina.

2014-modellerna kör även med Iris-grafik och inte Intel HD då det är en senare generation av processorer.

Har du modellnumret på undersidan? Ska vara ett ''A'' följt av 4 siffror.

Mvh Robin Gonner

Skrivet av willeykk:

Lånar tråden lite för att besvara detta. Mid 2014 modellerna har egen connector men går att byta. Har dock för mig som du säger att min har iris grafik.
https://www.ifixit.com/Guide/MacBook+Pro+13-Inch+Retina+Displ...

Till ts, kolla på mresell eller andra andrahandssidor för macs. Min mid14 blev värderad till ~4.4-5.1k för någon vecka sen och det är om jag säljer till ett företag som sen säljer den.

Skickades från m.sweclockers.com

Stort tack för råd och visat intresse! Saknar verkligen kunskapen här på forumet, blir lite nostalgisk av att vara tillbaka.
Jag kollade i "About this Mac", och ni har helt rätt: MacBook Pro (Retina, 13-inch, Late 2012), så det är en Late 2012 modell, som köptes sommaren 2014 ifrån Elgiganten.

Har ni vidare frågor är det bara att höra av er, och om du är intresserad Bamsebjörn så är du varmt välkommen att komma med bud!

Mvh,

Herman.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hermanlange:

Stort tack för råd och visat intresse! Saknar verkligen kunskapen här på forumet, blir lite nostalgisk av att vara tillbaka.
Jag kollade i "About this Mac", och ni har helt rätt: MacBook Pro (Retina, 13-inch, Late 2012), så det är en Late 2012 modell, som köptes sommaren 2014 ifrån Elgiganten.

Har ni vidare frågor är det bara att höra av er, och om du är intresserad Bamsebjörn så är du varmt välkommen att komma med bud!

Mvh,

Herman.

Tack, men tyvärr får jag avböja, jag sitter nämligen redan på en Macbook pro mid 2012, så blir ingen direkt uppgradering förutom skärmen för min del. Om det hade varit en från 2014 hade jag lagt ett bud!

Lycka till med säljet, garanterat någon som kommer nappa, annars får du lägga ut på Blocket!

Mvh Robin Gonner

Permalänk
Medlem

Sen när har retina macbooks HDD?