Gaming Laptop - Vilken av dessa två hade ni valt?

Permalänk
Medlem

Gaming Laptop - Vilken av dessa två hade ni valt?

Hej!

Kommer befinna mig på annan ort ett antal veckor i sträck under året och behöver en dator jag ha med mig för att spela på.

Har tittat på dessa två:

Acer Aspire Nitro 5

Lenovo Legion Y520-15IKBN

Vad tycker ni? Vad har ni för erfarenhet av Lenovo och Acer? Eller har ni något annat alternativ? Siktar på 11 000 - 12 000

Tack på förhand!

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Keellan:

Hej!

Kommer befinna mig på annan ort ett antal veckor i sträck under året och behöver en dator jag ha med mig för att spela på.

Har tittat på dessa två:

Acer Aspire Nitro 5

Lenovo Legion Y520-15IKBN

Vad tycker ni? Vad har ni för erfarenhet av Lenovo och Acer? Eller har ni något annat alternativ? Siktar på 11 000 - 12 000

Tack på förhand!

Oftast får du bäst svar om vi vet mer detaljer kring t.ex. vilket spel du har tänkt att spela?

Är det mest fråga om att ha en dator med dig eller ska du spela utan nätsladd, riktigt bärbart?

Mellan de två alternativen du har gett så säger jag Nitron, i5 8300h är helt enkelt en bättre presterande processor.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Håller inte med föregående inlägg. 8300H är ungefär likvärdig med 7700HQ. Den förstnämnda är minimalt bättre.

Den stora skillnaden ligger snarare i skärmen 144 Hz mot vad jag antar är 60 Hz. Frågan är då om du vill betala 1 500 kr för 60 Hz vs 144 Hz. Personligen hade jag inte gjort det eftersom du så sällan kommer komma upp i så höga FPS men det beror på vad du spelar.

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag hade lagt dem pengarna på en dator med 8GB Ram. Känns inte så framtidssäkert :O?

Det är nog väldigt få som kör 8GB eller lägre gentemot 16GB som bygger en speldator nu mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

Vet inte om jag hade lagt dem pengarna på en dator med 8GB Ram. Känns inte så framtidssäkert :O?

Det är nog väldigt få som kör 8GB eller lägre gentemot 16GB som bygger en speldator nu mer.

På Acer är det lätt att trycka dit en sticka till vid behov, en lucka med en skruv bara, sitter en 8Gb sticka bara från början, samma på Lenovo men vet inte hur lätt det är på den.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

@ggustavsson: Absolut, klart det går. Visste inte att det var så enkelt dock, man förlorar inte garantin heller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

@ggustavsson: Absolut, klart det går. Visste inte att det var så enkelt dock, man förlorar inte garantin heller?

Vet inte hur Acer är men bland annat MSI har ofta klisterlappar under över skruvarna som säger att garantin slutar gälla om klisterlappen är förstörd

Skickades från m.sweclockers.com