Permalänk
Medlem

"Den här datorn" fönstret kraschar

Hej
Sökt och är otroligt svårt att hitta någon lösning på det här.

Är så att jag köpte ny router i helgen och igår skulle jag installera SMB och testa dela min externa HDD som är kopplad till routern. Problemet jag får nu är att när jag går in på "Den här datorn" och trycker på "Nätverk" så får jag inte upp mitt nätverk utan fönstret hänger sig och stängs ner sen.

Menar då menyn till Vänster där vi ser våra Diskar, Skrivbord osv i menyn. Men är just när jag ska komma in på "Nätverk" det här sker.

Så undrar om det är något vanligt som ni vet svar på eller är i fel forumsdel kanske?

mvh Jimmy

Visa signatur

CPU: i7700k (Delided) @ 5Ghz | GPU: Gigabyte GTX 1080 TI Waterforce Xtreme Edition | Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance | Mobo: ASUS PRIME Z270-K | PSU: EVGA Supernova G2 850W | SSD: 2 * Samsung 850 EVO 500GB och HDD: 4TB | Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV | CPU-Kylning: DeepCool Captain 360 EX | Skärm: AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av auToeXeC:

Hej
Sökt och är otroligt svårt att hitta någon lösning på det här.

Är så att jag köpte ny router i helgen och igår skulle jag installera SMB och testa dela min externa HDD som är kopplad till routern. Problemet jag får nu är att när jag går in på "Den här datorn" och trycker på "Nätverk" så får jag inte upp mitt nätverk utan fönstret hänger sig och stängs ner sen.

Menar då menyn till Vänster där vi ser våra Diskar, Skrivbord osv i menyn. Men är just när jag ska komma in på "Nätverk" det här sker.

Så undrar om det är något vanligt som ni vet svar på eller är i fel forumsdel kanske?

mvh Jimmy

Vad är det för router och vad menar du med "installera SMB", samba? Har routern en inbyggd funktion för att dela hårddisken eller gör du det över en annan enhet, typ en Linux- eller Windows-maskin? Det kan hända om det beror på en timeout eller att den inte kan nå disken inom en rimlig tid. Bästa du kan göra är att egentligen (om du vet att allt är uppsatt korrekt) att vänta och inte klicka på någonting öht medan du väntar.

Berätta mer om hårddisken också, USB bara eller behöver den också strömadapter? Vad för filsystem är det på partitionen?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40