Halo: The Master Chief Collection kan avtäckas för PC/Windows den 12 mars

Permalänk
Melding Plague

Halo: The Master Chief Collection kan avtäckas för PC/Windows den 12 mars

Spelserien Halo väntas göra återkomst till PC/Windows under 2019, då Microsoft väntas lansera Halo: The Master Chief Collection för plattformen senare i mars.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gud vad roligt. Aldrig haft chansen att spela Halo då jag var PlayStation-fanboy när konsol var min grej.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Fy fan vad najs det hade varit att dra igång detta i 144Hz och 4k!

Detta var kanske en av anledningarna till att MS stängde ner Halo Online?

Permalänk
Medlem

Nice!

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Jo tackar ja, skulle gärna vilja köra det här på PC

Permalänk
Medlem

OMG JA! Halo 3 på PC, jag har väntat så länge!!!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Oh, spännande! Aldrig haft en Xbox men om detta är välgjort kommer jag absolut köpa 😃

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Ta mina pengar! Ta dom NU!!!

Visa signatur

3060ti med nån 11600

Windows 11...

Permalänk

Om man kan köra split-screen co-op som på Xbox köper jag direkt och bjuder in grabbarna!

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Körde 1 an på pc de andra har jag inte kört men det kan bli en rolig sysselsättning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

nice då kan man fimpa sitt Xbox One nu, hoppas på splitscreen

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

KÖP!!!!

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

Givetköp! Även om det flyter på riktigt fint på xbox one s så skulle det vara sjukt kul att lira det i 60 fps med mus och tangentbord och dra upp allt till max, min favoirt shooter of all time, även det spelet jag växte upp med då jag var 7 bast när första spelet kom.

VILL HA NU!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Har inte hört talas om denna 'den "katastrofala" lanseringen på Xbox One' tidigare. Länk eller sammanfattning, någon?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Medlem

@Dafydd: Shit didn't work yo.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Nostalgi! Första sessionen med Combat Evolved var magisk.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

@Dafydd: Shit didn't work yo.

På så vis. Ja det är ju rätt illa, på en konsol ska ju skit bara funka tycker man...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Medlem

Ryktas att även Reach är på väg.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Ryktas att även Reach är på väg.

Ouff, har så många timmar i det spelet.

Kom igen nu Microsoft, leverera det vi alla vill ha!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Inget personligt fan, men polarna gillade det väldigt mycket. Så när det begav sig så blev det många timmar Combat Evolved på LAN

Försökte mig på single player delen och kom en bra bit på väg också. Men det var helt enkelt inte för mig så jag spela aldrig klart kampanjen

Permalänk
Medlem

@Dafydd: Yup, men det är fixat nu och allt fungerar som det ska.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dafydd:

På så vis. Ja det är ju rätt illa, på en konsol ska ju skit bara funka tycker man...

Skickades från m.sweclockers.com

Nu för tiden är inte konsolspel bättre än PC spel när det kommer till buggar osv.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Nu för tiden är inte konsolspel bättre än PC spel när det kommer till buggar osv.

Jag tolkade "shit didn't work" som att det var mer eller mindre ospelbart, kanske inte ens startade. Det är ju vardagsmat på PC eftersom alla maskiner är olika, men i en så kontrollerad miljö som en konsol skulle det ju innebära att det är lika trasigt för alla på den konsolen... Kanske var det som avsågs med "katastrofal"?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dafydd:

Jag tolkade "shit didn't work" som att det var mer eller mindre ospelbart, kanske inte ens startade. Det är ju vardagsmat på PC eftersom alla maskiner är olika, men i en så kontrollerad miljö som en konsol skulle det ju innebära att det är lika trasigt för alla på den konsolen... Kanske var det som avsågs med "katastrofal"?

Skickades från m.sweclockers.com

Vet ej spelade det inte förrän det kom med i Gamepass vilket var långt efter. Men kan inte tänka mig det inte gick spela på någon Xbox one då skulle de ju knappast ha släppt spelet.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Nu ska utomjordingarna äntligen pangas med mus och tangentbord! Som jag längtat!

Har sedan länge övergett konsol till fördel för PC, men Halo har och kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta, som enkelt kan tolkas av min profilbild!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dafydd:

Jag tolkade "shit didn't work" som att det var mer eller mindre ospelbart, kanske inte ens startade. Det är ju vardagsmat på PC eftersom alla maskiner är olika, men i en så kontrollerad miljö som en konsol skulle det ju innebära att det är lika trasigt för alla på den konsolen... Kanske var det som avsågs med "katastrofal"?

Skickades från m.sweclockers.com

Stora problemet med lanseringen var att multiplayer var så trasigt att paketet i princip släpptes utan multiplayer. Vilket var ett rätt stort problem med tanke på hur stor spelarbas Halos multiplayer haft så det var ju just det många såg fram emot.

Sen var nog singelplayer delen bara lite generellt buggig och lite halvhjärtat gjort, men inget katastrofalt om jag mins rätt.

edit.
Det här sammanfattar det väl rätt bra:

"Halo: The Master Chief Collection is a bit of a disaster.

Why? It's a half-assed, crudely cobbled-together product prone to crashing, lockups (and as of press time) absolutely non-functional multiplayer.

I repeat, the multiplayer absolutely did not work at the time of review. An hour's worth of attempts on four different days each resulted in nothing but failed connections and dropped matches. That the game was released with matchmaking this broken is a stain on the already uneven franchise.

Once that colossal screw-up sinks in, the other failures aren't a huge surprise—everything about the game's presentation suggests that very little work went into getting three of the four games included ready for release. If I had to guess, I'd say that Microsoft had planned to put out a remastered Halo 2 as a standalone product, and then changed their minds and threw another three games on the disc so they could charge full price for it."

https://gamecritics.com/daniel-weissenberger/halo-the-master-...

Permalänk
Testpilot

HYPE!!!

Detta är min barndom så det skriker om det, så många gånger jag och min dåvarande (och nuvarande) bästa vän varvat dom första 3 halo spelen, letat Skulls och bara trollat runt i Online-läget. Alla Halo-LAN där man släpat PC, konsoller & TV-apparater, herre gud...

Får vi fulla MF Collectionen på PC, även om det är genom Xbox Pass, då blir jag som ett barn på julafton

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

fan då blir det köp

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv

Härliga nyheter, nu kanske man äntligen kan ta sig genom 3an. Även 1an och 2an lär få en genomspelning till förutsatt att det finns co-op över nätet.

Permalänk
Entusiast

Åh herregud vad glad jag skulle bli! Det är min favorittrilogi genom tiderna och för närvarande den enda anledningen till att jag äger ett Xbox One. Nog för att jag kan få min dos därigenom men det är lite svårt att övertala vänner och bekanta att köpa Xbox bara för Halo.

Om det släpps på PC köper jag det illa kvickt och Xbox:et ska väck

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈