Köpråd. In-ear Jaybird X4

Permalänk
Medlem

Köpråd. In-ear Jaybird X4

Hej,
Mina trotjänare Sony MDR-XB70BT har nu lämnat in efter lite mer än 2års slit och släng på jobb " Smed/svetsare"
Söker nu ett par nya som har bra ljud med bra bas så man inte hör hammaren och alla förbannade plåtar som riktas
Vill testa nått nytt och har tittat på dessa , helt annan prisklass än Sony lurarna men är dom lika bra eller bättre så blir jag nöjd.
Jaybird X4

https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/horlurar/sport-och-...

Någon som har dessa eller har ägt ett par?
Mvh/Mangee

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Har ett par jaybird X3 och de fungerar helt okej. Använder de bara till träning eller när min sony wh1000xm2 inte passar (dvs regn eller bara ska ner på stan.)
Personligen är den ganska obekväm att ha i en längre stund ( jag har ganska smala örongångar så kan vara snäckorna med) men ljudkvaliten är bra och uppfattar även basen som det för att vara ett par ”in-ear”. De sitter väldigt bra på plats med vingarna till öronen som kommer med. Batteritiden för min är ca7-8h så den fungerar en normal arbetsdag.

Kan nämna att de inte direkt passar för samtal då mikrofonen hamnar väldigt lång bak så man får typ lägga den frammåt vid halsen istället.

Permalänk
Medlem

Jag har X4 och är nöjd. Bra ljud för att vara in-ear, bra batteritid. Dom har en proprietär laddkontakt vilket är irriterande då man alltid måste tänka på att ta med den lilla laddkontakten när man ska iväg och resa. Dom är mer bekväma än X3 men längre sessioner kan skava lite. Man får med diverse olika storlekar på pluppar och öronvingar så passform bör inte vara ett problem.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergstedt89:

Har ett par jaybird X3 och de fungerar helt okej. Använder de bara till träning eller när min sony wh1000xm2 inte passar (dvs regn eller bara ska ner på stan.)
Personligen är den ganska obekväm att ha i en längre stund ( jag har ganska smala örongångar så kan vara snäckorna med) men ljudkvaliten är bra och uppfattar även basen som det för att vara ett par ”in-ear”. De sitter väldigt bra på plats med vingarna till öronen som kommer med. Batteritiden för min är ca7-8h så den fungerar en normal arbetsdag.

Kan nämna att de inte direkt passar för samtal då mikrofonen hamnar väldigt lång bak så man får typ lägga den frammåt vid halsen istället.

Skrivet av Pl4yGround:

Jag har X4 och är nöjd. Bra ljud för att vara in-ear, bra batteritid. Dom har en proprietär laddkontakt vilket är irriterande då man alltid måste tänka på att ta med den lilla laddkontakten när man ska iväg och resa. Dom är mer bekväma än X3 men längre sessioner kan skava lite. Man får med diverse olika storlekar på pluppar och öronvingar så passform bör inte vara ett problem.

Hej,
Tack för svaren
Jag köpte mig ett par X4 och har använt dom i en dag nu och är än så länge riktigt nöjd. Dom sitter som gjutet i mina öron " stora örongångar " och jag känner inte av dom och då har jag spelat lite drygt 6-7 timmar på jobb i fredags.
Kan hålla med om laddaren är mer design än praktisk , jag har dock inte testat mikrofonen än.
Men ett stort plus " helt personligt åsikt " är appen där man kan ställa ljudet och även använda andras profiler , har hittat en ljudbild till olika musikstilar och det är riktigt najs.
Ljudmässigt och passformen är det bästa jag har testat av dom jag ägt och då har jag gått igenom många in-ears genom åren
Sen får vi se hur dom håller på mitt jobb , det är mycket slipdamm och svetsrök.
Ha en trevlig helg / Mangee

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Hej,
Tack för svaren
Jag köpte mig ett par X4 och har använt dom i en dag nu och är än så länge riktigt nöjd. Dom sitter som gjutet i mina öron " stora örongångar " och jag känner inte av dom och då har jag spelat lite drygt 6-7 timmar på jobb i fredags.
Kan hålla med om laddaren är mer design än praktisk , jag har dock inte testat mikrofonen än.
Men ett stort plus " helt personligt åsikt " är appen där man kan ställa ljudet och även använda andras profiler , har hittat en ljudbild till olika musikstilar och det är riktigt najs.
Ljudmässigt och passformen är det bästa jag har testat av dom jag ägt och då har jag gått igenom många in-ears genom åren
Sen får vi se hur dom håller på mitt jobb , det är mycket slipdamm och svetsrök.
Ha en trevlig helg / Mangee

Svetsning och damm klarar de galant. Har använt X3 2år+ inom industrin och de klarar det galant. Det är bara batteriet som inte håller en hel dag men laddar man dem under lunchen så klarar man en heldag på jobbet med musiken på. Annars brukar de dö efter 5-6timmar beroende på musik.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan