Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leimone:

Någon som vet om en Galaxy S8+ orkar ge tillräckligt med kraft för AKG N40 eller kräver dem en DAC för att få ut full potential?

Din S8+ kommer att klara de lurarna alldeles galant.
DAC som finns i dagens mobiler är mycket bättre än man tror.

https://www.soundandvision.com/content/samsung-galaxy-s8s8-ta...

https://www.head-fi.org/threads/samsung-s8-s8-sound-quality.8...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Leimone:

Någon som vet om en Galaxy S8+ orkar ge tillräckligt med kraft för AKG N40 eller kräver dem en DAC för att få ut full potential?

Såvida du inte gillar trasselpussel som tidsfördriv så skulle jag nog gå på AKG N5005 istället, flätade kablar på den modellen. Lätt värt 3000 extra.

Men jo, din S8+ klarar att ge kraft till N40. Liknande AKG såldes som en bundle ihop med just S8:an. Vi snackar under 20ohms.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

https://www.samsung.com/se/ses/

Såg denna, dock endast lokalt erbjudande bara i Stockholm;
Köp S10 eller S10+ i Samsung Experience Store och få Galaxy Buds direkt i butik. I deras pre-order så får man lurarna skickade till sig, så bra om man vill gå hem med lurarna i samma påse samma dag

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KDN250:

https://www.samsung.com/se/ses/

Såg denna, dock endast lokalt erbjudande bara i Stockholm;
Köp S10 eller S10+ i Samsung Experience Store och få Galaxy Buds direkt i butik. I deras pre-order så får man lurarna skickade till sig, så bra om man vill gå hem med lurarna i samma påse samma dag

Som ditt första inlägg var det ganska detaljerat och informativt. Välkommen till Sweclockers!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leimone:

Någon som vet om en Galaxy S8+ orkar ge tillräckligt med kraft för AKG N40 eller kräver dem en DAC för att få ut full potential?

Jag har en S8 (inte +) och ljudet låter bra i den tycker jag. Det når dock inte sin fulla potential. Det låter tunnare än när jag har min Dragonfly Red inkopplat, men fortfarande inte dåligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Om man har en Galaxy S7, är en Nexus 6 en uppgradering eller nedgradering?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newbranch:

Om man har en Galaxy S7, är en Nexus 6 en uppgradering eller nedgradering?

Nej det tycker jag inte. Nexus 6 är rätt gammal, äldre än s7. Du får nog tyvärr spendera lite mer om du vill ha ett lyft. Sen beror det på vad du är ute efter eller har fokus på, typ spel, kamera eller ljudkort osv? Men oavsett hade jag ej lagt pengar på nexus 6 om du redan sitter på en s7.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av yomartin:

Jag har en sån och även frun, den är lätt värd 3300kr. Jäffefin skärm, bra med lagring, bra kamera, väldigt smal ram utanför skärmen och helt okej batteritid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Jag har en sån och även frun, den är lätt värd 3300kr. Jäffefin skärm, bra med lagring, bra kamera, väldigt smal ram utanför skärmen och helt okej batteritid.

Du glömmer den bästa biten, förmodligen den bästa dac som sitter i en mobil för de som gillar hörlursuttag och vill ha bra ljud

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Är det stor skillnad på snapdragon 845 och 835?
/från en som inte kan något om processorer på mobiler
Tänkte på LG V30 vs G7

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Jag har en sån och även frun, den är lätt värd 3300kr. Jäffefin skärm, bra med lagring, bra kamera, väldigt smal ram utanför skärmen och helt okej batteritid.

Jag sitter på en LG G6 som inte alls är lika bra och är helnöjd. T.o.m jag funderar på att nappa på G7-erbjudandet för at tjag hört mycket gott om den. Antingen den eller V30 som också är på erbjudande nu! Bra jä**a smartphones!!!

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Är det stor skillnad på snapdragon 845 och 835?
/från en som inte kan något om processorer på mobiler
Tänkte på LG V30 vs G7

Skickades från m.sweclockers.com

14-30% mer prestanda typ, men frågan är... Behovet? Har du det?

https://versus.com/en/qualcomm-snapdragon-835-vs-qualcomm-sna...

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallamamran:

14-30% mer prestanda typ, men frågan är... Behovet? Har du det?

https://versus.com/en/qualcomm-snapdragon-835-vs-qualcomm-sna...

Ja! ^^
Nä det behöver jag väl inte men det är ju inte fel och få mer prestanda om prislappen är snarlik. För även om behovet inte finns idag så håller den kanske en aning längre över tid.

De båda telefonerna vore helt perfekta för mig för byte men det ändå som jag tycker är jädrigt synd är att de är större än min honor 8, jag vill helst ha en mindre mobil. Samtidigt vill jag gärna ha så bra DAC som det verkar sitta i en sådan.

Jag får klura lite på det.
Förra gången gick jag från s4 till honor 8 och då ville jag helst också ha en mindre men tyvärr så går inte utvecklingen i den riktningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

https://www.swedx.se/product_info.php?cPath=133_12800028&products_id=1969

Finns fler alternativ för den som klickar sig fram.

Räknar med att ni köper slut på lagret

Ett litet varningens finger. Swedex monitorerna är extremt basic och inte direkt lämpade för gaming och datorer. De är mer för digital skyltning eller nått.
Köpte en dyrare modell än denna till frun och efter att hon haft den en månad så åker den nu på tippen, eller kanske blir till en magic mirror.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj

Permalänk
Medlem

Lite sugen på denna 480gb nvme. Någon som provat kingston innan? Kommer ihåg att det var mycket problem med deras 2.5 diskar förr.
Eller ska man ta sitt förnuft till fånga och köpa en vanlig sata m.2 i stället för mindre pengar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av spawnstah:

Ett litet varningens finger. Swedex monitorerna är extremt basic och inte direkt lämpade för gaming och datorer. De är mer för digital skyltning eller nått.
Köpte en dyrare modell än denna till frun och efter att hon haft den en månad så åker den nu på tippen, eller kanske blir till en magic mirror.

Skickades från m.sweclockers.com

Eller bortskänkes på blocket?

Permalänk

Är G7 på 3290: mer prisvärd än LG v30 på 2990:- eller LG v30s på 3490:-?

Funderar på dessa tre telefoner eller finns det något bättre i den prisklassen just nu? Sitter närvarande på en Honor 8 som har ett extremt dåligt batteri just nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 - Palit GeForce RTX 2070 Dual 8GB - Samsung 860 Evo 1TB - Noctua NH-D15 - MPG A750GF - Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Lite sugen på denna 480gb nvme. Någon som provat kingston innan? Kommer ihåg att det var mycket problem med deras 2.5 diskar förr.
Eller ska man ta sitt förnuft till fånga och köpa en vanlig sata m.2 i stället för mindre pengar?

Skickades från m.sweclockers.com

Funkar felfritt för mig inte märkt av några stabilitet problem Kingston A1000 är inget prestanda monster men presterar som helhet bättre än en Sata baserade SSD undantag för Random 4K Read och Mixed 4K där vissa Sata baserade SSD kan vara ca 10-20% bättre främst MX500 och Sasmung EVO 860.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av spawnstah:

Ett litet varningens finger. Swedex monitorerna är extremt basic och inte direkt lämpade för gaming och datorer. De är mer för digital skyltning eller nått.
Köpte en dyrare modell än denna till frun och efter att hon haft den en månad så åker den nu på tippen, eller kanske blir till en magic mirror.

Skickades från m.sweclockers.com

Finns ett hyfsat gediget test på skärmen här:
https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.667141/test-swedx-sm28k1¨

Jag har haft en i ca 1,5 år, och den är helt okej. Skönt med 4K och färgerna är godkända efter lite inställningar, lite dåligt tryck i dem möjligtvis. Svärtan är den största svagheten. Dålig fot som får den att luta framåt också, så arm är ett måste enligt mig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hazelberg:

Finns ett hyfsat gediget test på skärmen här:
https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.667141/test-swedx-sm28k1¨

Jag har haft en i ca 1,5 år, och den är helt okej. Skönt med 4K och färgerna är godkända efter lite inställningar, lite dåligt tryck i dem möjligtvis. Svärtan är den största svagheten. Dålig fot som får den att luta framåt också, så arm är ett måste enligt mig.

Har också en 28" 4K SWEDX och ångrar djupt att jag inte la till en liten slant och skaffade något bättre. Köp ej.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Wirje: Vad är du missnöjd med?

Klart att det inte är en superskärm man får, det borde ingen förvänta sig för drygt 1000 kr. Jag tycker ändå att man får mycket för pengarna, tror inte att man hittar något liknande (bättre 4K-skärm d.v.s.) om man inte lägger en eller ett par tusenlappar till. Svårt att jämföra den med skärmar som kostar 2-3 gångar mer.

Sammanfattningsvis kan man väl säga att det så klart är en dålig idé att handla i lägsta möjliga prissegment om man är kräsen och har råd med bättre grejer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hazelberg:

@Wirje: Vad är du missnöjd med?

Klart att det inte är en superskärm man får, det borde ingen förvänta sig för drygt 1000 kr. Jag tycker ändå att man får mycket för pengarna, tror inte att man hittar något liknande (bättre 4K-skärm d.v.s.) om man inte lägger en eller ett par tusenlappar till. Svårt att jämföra den med skärmar som kostar 2-3 gångar mer.

Sammanfattningsvis kan man väl säga att det så klart är en dålig idé att handla i lägsta möjliga prissegment om man är kräsen och har råd med bättre grejer.

1) Svärtan är obefintlig.
2) "Foten" är ett skämt och tiltar framåt.
3) Köpte även en 43" 4K SWEDX och jag har haft enorma problem bara med att få igång den.
4) HDMI-uttaget är riktigt puckat placerat.

Så man får det man pröjsar för!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Wirje: Har du provat att leka lite med inställningarna? Jag tycker att man får bästa resultat om man betraktar ljusstyrkereglaget som kontrast och vice versa. Om man sänker ljusstyrkan till ca 40 blir svärtan otroligt mycket bättre, och sen kan man reglera färgtemperaturen (höja alla) och kontrasten för att bestämma hur ljust ljust ska vara. Inställningarna är alltså rätt så kontraintuitiva, men jag har fått ett resultat som jag är nöjd med.

Kontrast: 30-60, beroende på hur ljust det är i rummet.
Ljusstyrka: 41, ungefär där gränsen går för att få bättre svärta utan att krossa skuggor.
Färgtemperatur: Röd 70/Grön 60/Blå 63. Säkert individuellt per skärm, och person, men detta ger mig lagom tryck i bilden samtidigt som vitt ser vitt ut.
Aspect ratio: Point to point, enda inställningen som ger riktig 4k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellefant:

Är G7 på 3290: mer prisvärd än LG v30 på 2990:- eller LG v30s på 3490:-?

Funderar på dessa tre telefoner eller finns det något bättre i den prisklassen just nu? Sitter närvarande på en Honor 8 som har ett extremt dåligt batteri just nu.

Yes det är G7 du ska ha av dem 3 och det finns inget annat i närheten av lika prisvart.
Ibland hittar du huawei P20 för runt 4k men det är ungefär samma telefon som g7

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Som jag skrev i tipstråden köpte jag denna resväska från Webhallen. Den fanns i lager (17 st) innan jag beställde och direkt efter min beställning sjönk det till 16 st. Nu är det 14 kvar.

Men... Jag fick ett mail efter beställning att den inte finns i lager. Tittar jag dessutom på "mina beställningar" står det även där att den inte finns i lager.

Är det någon som varit med om något liknande från webhallen? Blev det ett lyckligt slut för er?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hazelberg:

@Wirje: Har du provat att leka lite med inställningarna? Jag tycker att man får bästa resultat om man betraktar ljusstyrkereglaget som kontrast och vice versa. Om man sänker ljusstyrkan till ca 40 blir svärtan otroligt mycket bättre, och sen kan man reglera färgtemperaturen (höja alla) och kontrasten för att bestämma hur ljust ljust ska vara. Inställningarna är alltså rätt så kontraintuitiva, men jag har fått ett resultat som jag är nöjd med.

Kontrast: 30-60, beroende på hur ljust det är i rummet.
Ljusstyrka: 41, ungefär där gränsen går för att få bättre svärta utan att krossa skuggor.
Färgtemperatur: Röd 70/Grön 60/Blå 63. Säkert individuellt per skärm, och person, men detta ger mig lagom tryck i bilden samtidigt som vitt ser vitt ut.
Aspect ratio: Point to point, enda inställningen som ger riktig 4k.

Tack, ska testa <3

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hazelberg:

@Wirje: Har du provat att leka lite med inställningarna? Jag tycker att man får bästa resultat om man betraktar ljusstyrkereglaget som kontrast och vice versa. Om man sänker ljusstyrkan till ca 40 blir svärtan otroligt mycket bättre, och sen kan man reglera färgtemperaturen (höja alla) och kontrasten för att bestämma hur ljust ljust ska vara. Inställningarna är alltså rätt så kontraintuitiva, men jag har fått ett resultat som jag är nöjd med.

Kontrast: 30-60, beroende på hur ljust det är i rummet.
Ljusstyrka: 41, ungefär där gränsen går för att få bättre svärta utan att krossa skuggor.
Färgtemperatur: Röd 70/Grön 60/Blå 63. Säkert individuellt per skärm, och person, men detta ger mig lagom tryck i bilden samtidigt som vitt ser vitt ut.
Aspect ratio: Point to point, enda inställningen som ger riktig 4k.

Hade aspect ratio på Widescreen 🙃
Har matat in dina inställningar, ser bättre ut.
Vad kör du på DCR, gamma, picture mode, noise reduction, super resolution, dynamic luminous control?
Tack <3

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

225-306 kr för att frakta en bildskärm är extremt dyrt. Det blir därför inget köp av skärmen på Swedx. Då blir det minst 1500 kr.

Permalänk
Skrivet av lasseTM:

Yes det är G7 du ska ha av dem 3 och det finns inget annat i närheten av lika prisvart.
Ibland hittar du huawei P20 för runt 4k men det är ungefär samma telefon som g7

Varför G7? de andra har oled skärm tex

Permalänk
Medlem
Skrivet av guineapig:

Varför G7? de andra har oled skärm tex

Snapdragon 845 är ju runt 30% snabbare 30% snålare än 835 som sitter i v30 både gpu och cpu.
Sedan är g7 en senare telefon och kommer förmodligen få en uppdatering extra men man vet ju inte med lg.
Skärmen på g7 är riktigt bra ändå, sedan är dessutom g7 stöt klassad om det gör den mer hållbar är ju en annan sak men vissa stötar ska den klara.

Visa signatur

Blank