Vilket spel rekommenderas till barn i 10års åldern på en Xbox one?

Permalänk
Medlem

Vilket spel rekommenderas till barn i 10års åldern på en Xbox one?

De har tidigare kört Skylanders och Sonic (bilspel) på den gamla 360n.

Permalänk
Medlem

Nintendo Switch passar perfekt till barn i den åldern. Minecraft är det enda jag kan komma på till Xbox.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

rocket league - det är sköj. Då kan de lira ihop mot folk online.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Forza Horizon, efter inledningen och man skaffat några bilar är det bara en stor sandlåda.

Fortnite, nästa alla killar i grabbens klass kör det och spelar online i 4-player teams eller freebuild.
Visst det innehåller vapen, men det riktiga giftet är gnället om skins och v-bucks som kommer senare, håll emot.

Har de inte så många spel så funkar nog vilket färgglatt plattformsspel som helst, less is more.
Sedan är många av de bästa spelen fortfarande 360-spel som funkar på xbox, portal, skate3 och halo.
Sonic funkar men tyvärr inte skylanders.

Permalänk
Medlem

@Quart: https://www.xbox.com/sv-SE/games/xbox-one?gen=familykids

Där hittar man alla barnvänliga spel, sen självklart kan det finnas andra som är ändå lämpliga, tror att som förälder är att välja själv en gräns för sina barn, beroende på deras mognad.
Sen har jag för mig att ifall konsolen läggs som "familj" så kan du lägga filter på ditt barns konto så att han hittar enbart spel baserat på dina filtreringar (familjevänligt osv)

EDIT: Glöm inte ändra filter i hemsidan, istället för enbart familjevänliga, så kan även massa andra sportspel/strategi/racing vara lämpliga också fast det kan innehålla 12 års gräns. ( Enligt mig själv så är väl alla Lego spel lämpliga, sen jag själv ÄLSKADE "Overcooked" i coop)

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips !!

Permalänk
Avstängd

Det finns massor av spel, men det beror på vad din tioåring gillar och vad som är lämplig nivå på våld enligt er. Plattformsspel, bilspel, sportspel och liknande är ju inga problem när det gäller våldsaspekten och gillades i alla fall av mig när jag var tio. Men testa gamepass ett tag, massor av spel att testa på och inte så dyrt.

Permalänk
Medlem

Mina barn spelar följande på One x: Lego World, Human fall flat, forza Horizon 4, Minecraft, Lego dimension (tillbehören kostar en hel del), Lego Movie, Portal Knights (Rätt skoj som en tvist till Minecraft) Fifa, Lego city undercover, Lego star wars och Rare replay. Spontant dom jag kommer på, och spelen går ju i perioder.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk

Pixarspelet har min son (snart 8) haft väldigt roligt med (gamepass). Sen älskar han PES och FIFA. Rocket league också.

Rayman Legends är fortfarande ett helgrymt plattformsspel också, kul co-op.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Corsair 250D Mini Itx | Corsair 600W 80 Plus Bronze | MSI Z77IA-S01 mITX | Intel Core i7 3770k @ 4,4 ghz | Kingston HyperX blu 8GB 1600Mhz | EVGA GTX 1080 Gaming | Corsair H60 | 120 GB Samsung SSD | 2TB Toshiba HDD | Windows 10 64x bit.
Kringutrustning: EIZO Foris FS2333 | Samsung UE55KS8005 |

Permalänk

Minecraft och kanske något av LEGO-spelen?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk

Spyro är ju ett bra spel för dom mindre

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

7- och 9-åringar här som spelar mest Minecraft, Lego Worlds, Portal Knights, FIFA, Overcooked och Magicka 2.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Crash Bandicoot N-Sane Trilogy, ett måste!

Permalänk
Medlem

Alla Lego-spel, Minecraft, Fortnite, yooka laylee

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

Är de racingintresserade så är Rocket League ett utmärkt alternativ, speciellt om de kombinerar det med ett fotbollsintresse

Permalänk

Håller med föregående om att Minecraft är ett riktigt bra spel för barn. Det är lärorikt och uppmanar även till experiment och kreativitet. Det är riktigt mysigt att sitta med grabben och småprata samtidigt som man bygger ett hus eller utforskar en grotta.

Permalänk
Hedersmedlem

Rayman Legends. Platformsspel där du kan spela med (eller mot) varandra på samma bana. Riktigt underhållande, och jag är en bra bit över 10 år.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Forza 5 och Lego Jurassic World är även det två kanonspel till barnen