Permalänk
Medlem

Har vunnit en hel del marker...vad och hur kan man göra med dom?

///Canvas

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q9400, Radeon 285, Corsair 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wounded Duck:

Hej
Vet inte ifall det här är ett bra ställe att söka folk att lira med, men jag börjar bli less att spela själv så skulle vilja ha en skön platoon mate!
Lirar mest medium T10/9 och en del premium 8,
jag är 24år och har spelat till och från sen 2012 och har en wn8 på 1700+ och 7k games.
teamspeak 3 finns.
Söker väl någon/några som är 18+ och inte helt värdelös på spelet

@Wounded Duck
Spelar som du mest T9-10 och premium 8. Inte riktigt lika bra stats som dig. Vill också hitta någon att köra randoms med.
Ingame --> MrRaykes
36 år, spelat sen 2015

Visa signatur

Fractal Design Define S ¤ EVGA SuperNOVA 650 G2 ¤ R7 2700 ¤ ASUS X470 Prime Pro ¤ Corsair Vengeance LPX 16Gb 3200Mhz ¤ ASUS GeForce 970 GTX OC STRIX 4Gb ¤ Samsung 850 PRO 500Gb ¤ Seagate 1000Gb

Permalänk

@nikhanin: Ah trevligt, jag lägger till dig som vän i spelet!

*edit, nickname är IKTPQ

Permalänk

Om ni behöver en tredje man så kan ni adda Rosapantern
Spelat till och från sedan 2012, har allt från T1 - T10 men spelar oftast med T7 - T9
(24 år)

Permalänk
Medlem

Hallå
Undrar om man kan ändra utseende på vagnen,typ om man köpt en premium vagn och det kommer massa skit på den,kan man ta bort det ????

Permalänk
Medlem
Skrivet av M65G:

Hallå
Undrar om man kan ändra utseende på vagnen,typ om man köpt en premium vagn och det kommer massa skit på den,kan man ta bort det ????

Det beror på. Visa premiumvagnar har speciella camo. Defendern är ett bra exempel på det. Till skillnad från 252u som är defendern utan specialcamo.

Du skriver att det komer en massa skit på premiumvagnen så gissningsvis har du köpt en med specialcamo, och då är den närmaste lösningen du har att installera en mod för att ta bort camot i din klient, det kommer fortfarande att synas för andra dock.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Finns det någon activ wot community discord för svenskar osv eller en activ klan man man söka till ?

Permalänk
Medlem

Kommer lite nya svenska mediumvagnar tydligen. Något mellanting mellan td och ht lnjen. De har en typ av siege-mode som aktiveras atomatiskt vid lägre håtigheter och som ger mer pipdump.

https://www.youtube.com/watch?v=u6bg1jCRULk

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Nya MM test är helt klart bättre, men ingen vet när de kommer implementera den slutligen. Testa själva.

Permalänk
Medlem

@VideoyGTX: jag tyckte också den var mycket bättr.e

Permalänk
Medlem

Det enda positiva var att man var top tier väldigt ofta enligt mig. Ingen vet när den nya MM kommer dock och hur MM kommer att bli när frontline inte är aktiv. Det negativa var att det fanns 3 arty i varje spel. Hur kul är det att ha en full tier 8 match med 3 tier 8 arty? Good luck på en öppen bana.

Om man kollar på templaten till den nya MM kan man möta som mest 7 st top tier tanks dvs. 7 st tier 9 om man spelar tier 8, samt 5 stycken tier 10 om man spelar tier 8. Man kommer möta fler antal högre tiers i nya MM än med nuvarande vilket är oroväckande. WG säger att man ska vara top tier mer frekvent, så sa dem när de introducerade 3-5-7 också, och det fungerade till en början innan med släppte en micropatch som tog bort den funktionen.

Nu är man bottom tier i 75% av fallen enligt WG, och med den nya MM kommer man vara bottom tier i ungefär 50% av fallen, fast man kommer möta fler antal tier 9 och 10 i varje match tack vare 7-8 template och 5-5-5.

https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/matchmaker-statu...

Permalänk
Skrivet av Undesired_hero:

Finns det någon activ wot community discord för svenskar osv eller en activ klan man man söka till ?

Kolla upp NUF i WoT ock skicka in en ansökan eller skicka ett PM till mig. Vi är en svensk klan som kör ganska aktivt. Inget superseriöst alltså utan vi spelar mest för att det är kul. Brukar babbla i discord under spel. Blir ganska trevligt. Jag heter detsamma som här.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem

Halloj
Kan man föra över pengar från växling till krediter och i så fall hur gör man ???

Permalänk
Medlem

@M65G

Det korta svaret är nej. Det långa svaret är: menar du en av dessa?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

@Alakai: Precis,förstod nästan det Tack

Permalänk
Medlem

@Alakai:

Wow, bara 160k crediter? Jag har inte haft under 4 miljoner sedan något år tillbaka, då jag bara hade lirat 2-3 månader, och då har jag ändå handlat equipment för ~15 miljoner en gång, och ~8 miljoner en gång

Lirar du mycket tier 10, eller är du bara bättre än mig på att spendera dem på saker?

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

@e1m1

Jag grindar alla linjer just nu och genomsnittstier blir väl nu ca 7, det blir alltså mycket lite av premiums, specialare och allt sånt och istället långsamt rusha igenom alla tech tree tanks, mestadels från stock, med hjälp av både boosters och dagliga x2. Credit booster sparas till mer effektiv creditgrind. Mycket exp, lite creds. Senast låsa upp Mädchen.
Mycket grind blir mycket dyrt, sammanfattningsvis.

Säljer heller ingenting, så ligger fåtal miljoner i depån. Ni vet, utifall att man vill köpa tillbaka M3 Lee igen, så man slipper spendera på moduler.

Ni ska få se ett vanligt konto med alla tanks upplåsta 2120, lovar återkomma till denna tråd om det då.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig fattat varför folk grindar tanks. Jag har haft mitt konto i 5 år och jag har endast 5 tanks och endast tier 8. Grinda är det absolut tråkigaste som finns i spelet. Sikta in er på ett fåtal tanks och bli "bra" på dem så kommer ni slippa all stress.

När man grindar så spelar man inte enligt mig, man kan inte spela med en tank som inte är fullt uppgraderad och har kassa crew skills, inte i 2019.

Till er som inte vill spela tier 9 och 10 pga. stress så borde detta göra er glada:
https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/matchmaker-statu...

Jag personligen bryr mig inte så mycket då tier 8 också är powercreepad och möter hellre då en blandning av tiers än massa defenders, is3, progettos och somuas och alla andra obalanserade element.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Jag har aldrig fattat varför folk grindar tanks. Jag har haft mitt konto i 5 år och jag har endast 5 tanks och endast tier 8. Grinda är det absolut tråkigaste som finns i spelet. Sikta in er på ett fåtal tanks och bli "bra" på dem så kommer ni slippa all stress.

När man grindar så spelar man inte enligt mig, man kan inte spela med en tank som inte är fullt uppgraderad och har kassa crew skills, inte i 2019.

Till er som inte vill spela tier 9 och 10 pga. stress så borde detta göra er glada:
https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/matchmaker-statu...

Jag personligen bryr mig inte så mycket då tier 8 också är powercreepad och möter hellre då en blandning av tiers än massa defenders, is3, progettos och somuas och alla andra obalanserade element.

För att låsa upp fler vagnar, för att få en känsla av progression, för att det är kul att se hur en vagn utvecklas när den blir bättre.

Mängder av människor hade blivit extremt uttråkade av att bara spela ett fåtal olika vagnar och nöta dem hela tiden. Hade jag haft fem vagnar att välja mellan så hade jag tröttnat på spelet på tre dagar.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

@VideoyGTX: Nya MM, dvs den med nya templates kommer imorgon.
https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/matchmaker-statu...

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Sikta in er på ett fåtal tanks och bli "bra" på dem så kommer ni slippa all stress.

Jag har tusen gamla matcher i SU-26, gör det dig fuktigt varm i nedre regionerna eller ska jag lägga på mina tusen matcher i APject-261?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Jag har tusen gamla matcher i SU-26, gör det dig fuktigt varm i nedre regionerna eller ska jag lägga på mina tusen matcher i APject-261?

Om någon arty fokuserar mig så rapporterar jag så klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

Ja och den är nästan lika kass som den gamla, endast top tier 2 gånger av 15.

Permalänk
Medlem

@VideoyGTX: Den var väl mer till för att minska 3-5-7, speciellt för tier 8 (som oftast blev bot tier mot tier 9 och 10) och det verkar de ha lyckats med.

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Ja och den är nästan lika kass som den gamla, endast top tier 2 gånger av 15.

Är inte det ungefär siffrorna som låter rimliga när man spelar tier 8? WG kan ju inte låtsas att det finns många fler spelare i lägre tiers att matcha upp t8 spelare med.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Exakt, denna MM löser inte problemet. Om något så blir situationen värre eftersom man möter fler antal tier 10 och tier 9 än innan, när man är bottom tier. Igår hade jag massa 3-5-7 och 4-5-6 när jag var bottom tier. Flera har även rapporterat på forumet att de faktiskt inte blir top tier så mycket mer än innan. Att vänta 2 år på denna banala patchen är ett skämt, WG hade lika väl kunnat ändra inget.

Det är för många tier 9 och 10 vagnar helt enkelt, och antalet kommer öka mer och mer eftersom ingen vill vara bottom tier pga. power creep. Spelet är förlorat, speciellt eftersom WG själva inte vill ändra t.ex. arty, de tycker att arty ska vara ett "toxic" weapon. Och där med tycker de också tier 8 ska möta tier 9 och 10 i 80% av fallen för att spamma guld.

Full tier 8 spel är också ett skämt, fyllda med defenders, vk100, progetto och andra obalanserade tanks som är kasst för spelet.

Permalänk

Grinda nya tanks är typ det enda jag gör, brukar se en tier 10 och tänka ”oo den vill jag ha!”. Sen har jag massor av grinds igång samtidigt och när jag väl får tier 10-vagnen tröttnar jag rätt snabbt på den och börjar en ny grind, är mest det spm ger spelet mening tycker jag, en känsla av progression.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Jag har aldrig fattat varför folk grindar tanks. Jag har haft mitt konto i 5 år och jag har endast 5 tanks och endast tier 8. Grinda är det absolut tråkigaste som finns i spelet. Sikta in er på ett fåtal tanks och bli "bra" på dem så kommer ni slippa all stress.

När man grindar så spelar man inte enligt mig, man kan inte spela med en tank som inte är fullt uppgraderad och har kassa crew skills, inte i 2019.

Till er som inte vill spela tier 9 och 10 pga. stress så borde detta göra er glada:
https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/matchmaker-statu...

Jag personligen bryr mig inte så mycket då tier 8 också är powercreepad och möter hellre då en blandning av tiers än massa defenders, is3, progettos och somuas och alla andra obalanserade element.

Jag föredrar att spela tier 6-8 där 8 nog är favoriten. Det är kring då som plåten på vagnarna börjar spela roll på riktigt och vinklar och positioner spelar mer roll. Risken att bli one-shottad är lägre också då skadan inte ökar så mycket mer men man har mer HP. Upp till tier 6 finns ju risken att en KV-2 eller liknande vapen raderar ut en innan man ens hinner blinka.

Men jag har många tier 8 kvar att låsa upp som jag tycker är intressanta. Jobbar just nu på svenska trädet där UDES 03 nyligen fått bästa kanonen och jag precis låst upp sista på Leo. Planen är väl att någon gång även låsa upp Comet från min Cromwell. Så det blir en del grind i vagnar som inte är fullt uppgraderade tyvärr. En polare låste igår upp bästa tornet på Comet och helt plötsligt blev det en helt annan vagn med så många fler möjligheter.

Samtidigt som det är kul att känna att man kommer vidare och låser upp nya häftiga saker känner man även att man inte får spela vagnen som den är tänkt förrän man pinat och lidit igenom en otäck "stock grind". Belöningen kommer sen och det känns trist att man ska behöva sabba sin statistik för att bli bättre sen när så många fokuserar på vad man har för stats. Därför tänker jag inte lika mycket på vare sig min eller andras wn8. Man har ingen aning om vilka skitvagnar som de försökt spela med och kanske även gett upp om för att det inte känns lönt att hålla på. Det är i början när man har sämst förutsättningar som man behöver som mest exp.

När jag var ny i spelet var det tjock plåt och hög skada samt penetration som lockade mest. IS-7, Maus, Jagdpanzer E100. Jag har de två första men det är bara Maus som kan vara kul. Tycker mer och mer att det är roligare att spela Medium. Gärna med lite tjäckare plåt i alla fall i tornet så man kan panga lite utan att vara rädd att någon ska dra en kula i min riktning. Så all grind första tiden är bortslösad om man ska se det så. Då blir det ny grind för nya intressanta mål.

Vad är det för vagnar du sparat och spelar med om man får fråga?

Permalänk
Medlem

Vad känner ni för nya premium account? Både ni som spelar WoWs och core, ja även freemiums som videoy?
Jag kör permanent premium och nästan enbart WoT så jag gagnas ju på sådant sätt. Tänker mig att jag förmodligen kommer fortsätta som tidigare, men nu lite mindre premiumtanktid. Plutts har jag oftast ändå inte tid med så extra bonus därifrån är moot.
Mapbans är inte min grej, jag kör vad som var som helst. Skönt att slippa andra LT på ruinberg ex, så man kan 1v1 motståndaren och vinna t.ex. tracksen i midgame, utan att Yolo-Jonas kastar bort sina 100% för mina 5. Arty är inte värt det ens på Prokhorovka nuförtiden om inte uppdrag så whatevs.
Att andra kanske skjuter mer guld eller failpluttar rör inte mig på annat sätt än att det kanske kanske påverkar motståndarlaget mer än vad det påverkar mig och min sida, på gott och ont.
Ett meh, men tack ändå, lixom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.