Se hit ett riktigt monster bygge med vatten.

Permalänk
Medlem

Se hit ett riktigt monster bygge med vatten.

Då var de dags att skapa ett riktigt grymt vattenkylning system ett problem med de bara är att jag inte är så grym på de då de är min första gång. Jag har sett allt med Jaytwocent och har fått en del självförtroende för projektet.

Kommer att använda mig utav ett väldigt stort chassi som har plats för Quad radiatorer 480mm. Det finns nu väldigt tjocka radiatorer vilket är 89 mm tjocka, sen finns det väldigt smala. Vilka ska jag köra? Dessa tjocka kommer verkligen att få plats i chassit utan problem top och front. Är de värt ens då de är inte jätte storskillnad på temperatur. Och dessa kostar en del ,mer än dem väldigt tunna. Om plats o pengarna finns skulle ni kört dem? Pros and cons?

Kommer att vattenkyla 2 stycken 2080ti oc version samt kommer jag att vattenkyla modekortet och processorn med custom loop. Någon har tips på en bra värmepistol då jag kommer använda hårda tubes.

Kommer en pump att räcka till detta??

Visa signatur

hallåjah

Permalänk
Medlem

@Effs
Bygg lugnt å fint å se till att detta inte händer

Bättre kvala.
https://v.redd.it/3r157x48fhc11/DASH_1_2_M?source=fallback.mp...

Visa signatur

[ Fractal Design Define S Svart ] [ ASUS ProArt X670E-Creator WIFI ] [ Amd Ryzen 9 7950x3D ]
[ G.Skill Trident 64GB DDR5 6000MHz ] [ Noctua NH-D15 Chromax Black ]
[ Western Digital Black SN850X 1TB Gen4 ] [ Samsung 870 QVO 2TB MZ-77Q2T0BW ]
[ ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC ]
[ Corsair AX860 80 Plus Platinum ] [ Gigabyte 32" M32U IPS 4K 144 Hz HDMI 2.1 ]

Permalänk
Medlem

Hahaha Detta vore då inte roligt då datorn kommer landa på 100 lax

Visa signatur

hallåjah

Permalänk
Medlem

yeah de blir dyrt om de händer ^^

Visa signatur

[ Fractal Design Define S Svart ] [ ASUS ProArt X670E-Creator WIFI ] [ Amd Ryzen 9 7950x3D ]
[ G.Skill Trident 64GB DDR5 6000MHz ] [ Noctua NH-D15 Chromax Black ]
[ Western Digital Black SN850X 1TB Gen4 ] [ Samsung 870 QVO 2TB MZ-77Q2T0BW ]
[ ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC ]
[ Corsair AX860 80 Plus Platinum ] [ Gigabyte 32" M32U IPS 4K 144 Hz HDMI 2.1 ]

Permalänk
Medlem

Dock kommer jag ha väldigt enkla positioner på mina radiatorer fram och på toppen. Inga jätte konstiga böjningar. samt har jag shields över hela modekortet i stort sett. Det borde inte hända om man tar sin tid och gör ett väldigt bra jobb. Det är oftast mjuka tubes som gör att de läcker. Då om du är duktig på att mäta hårda tubes så kommer de sitta som berg.

Visa signatur

hallåjah