Den stora Playstation 4-tråden

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017

Hej. Min ena pojk har brutit strömmen när ps4an är på g att stänga av. Så har han gjort massvis med gånger trots att jag sagt till. Den här gången så sket det sig rejält. Den startar inte alls.

Jag är nu helt fast. Det går inte att uppdatera för den fastnar när den kontrollerar lagringsytan efter den gjort uppdateringen, och så blir det även när jag ska bygga om databasen.

Det jag läst mig till så dom alternativen som är kvar tar bort allt på konsolen.
För mig är detta egentligen inget alternativ att bli av med ungarnas sparade spel....

Utan att ha kollat via google (jävligt stressad och irriterad då jag ska iväg) så undrar jag om det på nåt sätt går att plocka ut hdd:n och föra över filerna till datorn och sen tillbaka på nåt sätt ?

Har en ps4 slim, tacksam för svar.

Asus Z170 Pro Gaming - Intel i5 6600K @4.8GHz - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX FURY 16 GB DDR4 @3000MHz - MSI GTX980 - Corsair RM850I - Intel 335 SSD 240 GB - Fractal Design Define R5 - Asus MG248Q - Hyper X Cloud II

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Jan 2002

Var det inte tänkt att det skulle bli möjligt att ändra kontonamn i början av året? Har Sony glömt bort det eller är det uppskjutet eller något?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Okt 2008

Hur är detta med att lämna kvar spel skivan i konsolen tills nästa spel session, eller är sådant ajjabajja och något man bör undvika?

ALIENWARE Predator 2.0 Black Case | i5 4670K @ 3,7Ghz | ASUS GTX 970 STRIX OC 4GB | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth 2016 | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av Kevlarheart:

Hur är detta med att lämna kvar spel skivan i konsolen tills nästa spel session, eller är sådant ajjabajja och något man bör undvika?

Varför skulle det vara ett problem att låta skivan sitta i så länge man inte är färdigt med spelet även om det tar veckor tror du?

Nej det är helt okej att låta den sitta i.

Apple iMac early 2009 (ATI 4850)
Apple Mac mini 2011 (server)
Apple Mac mini 2012 (Plex-server)
Apple Macbook Pro 2011 15-tum (när iPad inte räcker till)
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Kevlarheart:

Att flytta konsollen med skiva i är väl möjligen det man bör vara försiktig med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av Bläjd:

Hej. Min ena pojk har brutit strömmen när ps4an är på g att stänga av. Så har han gjort massvis med gånger trots att jag sagt till. Den här gången så sket det sig rejält. Den startar inte alls.

Jag är nu helt fast. Det går inte att uppdatera för den fastnar när den kontrollerar lagringsytan efter den gjort uppdateringen, och så blir det även när jag ska bygga om databasen.

Det jag läst mig till så dom alternativen som är kvar tar bort allt på konsolen.
För mig är detta egentligen inget alternativ att bli av med ungarnas sparade spel....

Utan att ha kollat via google (jävligt stressad och irriterad då jag ska iväg) så undrar jag om det på nåt sätt går att plocka ut hdd:n och föra över filerna till datorn och sen tillbaka på nåt sätt ?

Enkelt svar. Nej det går inte. PS4 kör ett eget filsystem som inte en dator kan läsa. Om du kan startar konsolen normalt och komma in i inställningar så finns säkerhetskopiering där.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1550718-ps4-harddisk-b... TS undrar samma lite längre fram.

Har ni PS Plus på kontot så kan ni ha turen att de mesta av sparfilerna till de flesta av spelen blir automatiskt sparade i molnet samtidigt som det sparas på konsolen och då är det bara att ladda ner de igen efter en ominstallation om det behövs.

Tips till framtiden: Se till att det inte går att bryta strömmen på ett enkelt sätt. Skippa fördelare med brytare och tejpa fast kontakterna. Och låt nu verkligen detta bli en läxa att lära för honom, om du inte redan gjort det

Lycka till

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av Bläjd:

Prova att installera om PS4an om den startar igen..
Tar inte mer än ett par minuter att installera om den, tar längre tid att installera om alla spel sen
https://www.playstation.com/en-us/support/system-updates/ps4/...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017

@ExcZist @Mega-Dark tack för svaren. Har testat installera om men när den kommer till System Storage Checking så låser det sig och jag får meddelandet att det inte går starta ps4an. Går heller inte med nåt annat av dom andra alternativen som finns vid safe mode booten. Har tyvärr inte ps+ så inget sparat på molnet.

Easeus säger sig själva ha nåt program som kan hitta kraschade filer på ps4 men internet håller inte med om deras påstående...

Skickades från m.sweclockers.com

Asus Z170 Pro Gaming - Intel i5 6600K @4.8GHz - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX FURY 16 GB DDR4 @3000MHz - MSI GTX980 - Corsair RM850I - Intel 335 SSD 240 GB - Fractal Design Define R5 - Asus MG248Q - Hyper X Cloud II

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av Bläjd:

@ExcZist @Mega-Dark tack för svaren. Har testat installera om men när den kommer till System Storage Checking så låser det sig och jag får meddelandet att det inte går starta ps4an. Går heller inte med nåt annat av dom andra alternativen som finns vid safe mode booten. Har tyvärr inte ps+ så inget sparat på molnet.

Easeus säger sig själva ha nåt program som kan hitta kraschade filer på ps4 men internet håller inte med om deras påstående...

Kan det vara hårddisken som är kass?
Har aldrig haft just det problemet men när spel har hängt sig så har jag fått dra ur strömmen och då har den ju inte alltid startat som den ska men fick installera om den 1 gång.. Du kan ju prova en 2.5 HDD eller SSD och se om det funkar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2018

Extern hårddisk ps4pro

Tja, nån som har nått tips på bra å billig extern hårddisk till ps4pro?
Mvh