Samsung låter *blong* hela jäkla tiden

Permalänk

Samsung låter *blong* hela jäkla tiden

Hej,

Har ett irriterande problem.

Installerade senaste uppdateringen där samsung themes ingick. Ovetandes men nyfiken om problematiken så installerade jag ett theme och såg direkt att det var skit. Försökte avinstallera temat men gick inte. Valde något tema som ser ut som default men blev inte sig likt ändå. Har tvingat stopp men hjälper inte. Det som är irriterande är att oavsett jag öppnar ett nytt fönster för surf, går in i någon meny eller helt enkelt bara har telefonen upplåst och tittar på bilder så låter telefonen *blong* hela j*vla tiden. Har kollat igenom alla inställningar jag kan hitta men inga ljudinställningar, avancerade inställningar eller att blockera themes hjälper. Någon som har något bra tips om vad jag ska göra?! Sätta den på ljudlös är ingen lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shropshre:

Hej,

Har ett irriterande problem.

Installerade senaste uppdateringen där samsung themes ingick. Ovetandes men nyfiken om problematiken så installerade jag ett theme och såg direkt att det var skit. Försökte avinstallera temat men gick inte. Valde något tema som ser ut som default men blev inte sig likt ändå. Har tvingat stopp men hjälper inte. Det som är irriterande är att oavsett jag öppnar ett nytt fönster för surf, går in i någon meny eller helt enkelt bara har telefonen upplåst och tittar på bilder så låter telefonen *blong* hela j*vla tiden. Har kollat igenom alla inställningar jag kan hitta men inga ljudinställningar, avancerade inställningar eller att blockera themes hjälper. Någon som har något bra tips om vad jag ska göra?! Sätta den på ljudlös är ingen lösning.

Längst upp i tematabben har du "visa alla" bredvid "mina teman". Välj standard där.

Annars låter det som att du installerat något annat konstigt som inte har med temat att göra, någon launcher kanske? Kika under inställningar-appar om du hittar något tokigt.

Kolla även vilken launcher du har under inställningar-appar-tre prickar uppe i hörnet-standardappar-hemskärm. Borde vara Samsungs egna.

Och, under inställningar-ljud och vibration-systemljud och vibration så ska pekljud vara avstängt.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk

Har kollat igenom alla appar i listan och hittar inget nytt där. Standard på temat är valt.. *blong*!

Permalänk
Medlem

Om det är samma sak som för en arbetskamrat, stäng av NFC.

Hans mobil läste av NFC chippet på VISA kortet i plånboksfodralet konstant

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle-anka:

Om det är samma sak som för en arbetskamrat, stäng av NFC.

Hans mobil läste av NFC chippet på VISA kortet i plånboksfodralet konstant

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt samma hände mig med min gamla telefon, även om det nog var SL Accesskortet, tog ett tag innan jag insåg vad det var!

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! NFC är avstängt! Det värsta av allt. Tror jag var med om det här för ett år sedan... Tack igen för hjälpen! Har ett ID06 kort med chip i fodralet som registreras så fort jag vänder telefonen "utochin" om ni förstår.. GAH vad skönt att det är borta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Längst upp i tematabben har du "visa alla" bredvid "mina teman". Välj standard där.

Annars låter det som att du installerat något annat konstigt som inte har med temat att göra, någon launcher kanske? Kika under inställningar-appar om du hittar något tokigt.

Kolla även vilken launcher du har under inställningar-appar-tre prickar uppe i hörnet-standardappar-hemskärm. Borde vara Samsungs egna.

Och, under inställningar-ljud och vibration-systemljud och vibration så ska pekljud vara avstängt.
Skickades från m.sweclockers.com

....när jag nu läste om det gällande NFC så fann jag att i fickan på mitt "case" låg min brors busskort med chip i och detta reagerade min telefon på....tog bort kortet och nu fungerar den UTAN det där j*la *plong*-ljudet. Så kolla det...