Födelsedagspresent med en tvist/lek??

Permalänk

Födelsedagspresent med en tvist/lek??

Tjenare,
Tjejen fyller år idag och jag har såklart köpt ett paket!
Dock så tycker jag det är väldigt tråkigt att bara ge över paketet och säga grattis och vill istället göra något roligt av det hela, en typ av lek eller en skattkarta!? Man är aldrig för gammal för det!
Ett exempel på detta är att slå in paketet i flera paket som man sedan får öppna en efter en.

I brist på fantasi såhär tidigt på morgonen, samtidigt som jag har mindre än 6 timmar på mig att komma på något och verkställa detta, så behöver jag er hjälp, och det fort!

För tips så:
Tjejen fyller 25.
Älskar att spela dator
Älskar katter och djur i allmänhet.
Glad och positiv tjej som gör vardagen lite bättre för alla hon möter!

Någon som har något sjukt kul man kan göra iordning i samband med paketet?
Hon ska få ett presentkort och till vad vill jag inte säga, då jag fått för mig att hon på något sätt ska hitta sweclockers, och detta inlägget(nojjig som fan!) :D.

Tack för alla tips och tricks!

Permalänk
Medlem

Vad tror du om nån form av mindre skattjakt?
Om det handlar om presentkort behöver paketet (ett kuvert?) inte vara så stort, alltså skulle du kunna gömma ett gäng kuvert där varje är en ledtråd till nästa osv. Sen är det bara att hitta på lite lagom nördiga referenser som gör det lagom svårt att lista ut var nästa är.

Gillar hon spel så tror jag att det kommer gå hem med en liten utmaning.

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk

@kirayatail: Väldigt bra förslag!
Ska se vad jag kan göra med detta, tack

Väntar och ser om det kommer lite mer förslag innan jag bestämmer mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirayatail:

Vad tror du om nån form av mindre skattjakt?
Om det handlar om presentkort behöver paketet (ett kuvert?) inte vara så stort, alltså skulle du kunna gömma ett gäng kuvert där varje är en ledtråd till nästa osv. Sen är det bara att hitta på lite lagom nördiga referenser som gör det lagom svårt att lista ut var nästa är.

Gillar hon spel så tror jag att det kommer gå hem med en liten utmaning.

Skrivet av albin2009:

@kirayatail: Väldigt bra förslag!
Ska se vad jag kan göra med detta, tack

Väntar och ser om det kommer lite mer förslag innan jag bestämmer mig.

Detta gjorde jag fast med polarioid-kort och ett kort rim per kort. Det gick hem totalt, blanda bus/spel med paket och hon kommer känna sig speciell. Precis som när man var liten.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Beror på vad du skall ge bort? Vad skall du ge henne, och om du inte vet vilken budget pratar vi om?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk

@Lodisen: Se längst ner i min tråd. priset cirka 2 000

Permalänk

@Sh4d0wfi3nd: Jävla synd att jag inte har en sån kamera, hade varit supercoolt!
Känslan du beskriver som liten är precis den känslan jag är ute efter! Att man ska få känna sig liten och speciell och som att denna dagen endast är hennes dag! Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin2009:

@Lodisen: Se längst ner i min tråd. priset cirka 2 000

Kör en skattjakt med ledtrådar utgömda då, med lite egengjorda "checkar" på varje ställe som hon kan lösa in.
Exempelvis att du masserar henne i en timme, går ut på middag eller liknande.
Så gömmer du sista presentkortet i hennes dator.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk

Tack för din input!
Får säkerligen dra ihop något av alla era förslag. Tack så mycket