Liten speldator, är Zotac något att ha?

Permalänk
Medlem

Liten speldator, är Zotac något att ha?

Tjena,

Jag tänkte bygga mig en liten speldator, men kom på att jag inte orkade bygga en liten burk
med allt pill...
Så, jag sökte runt lite och hittade denna amazon: ZOTAC Magnus EC52070D Super Compact Mini PC GeForce RTX 2070, Intel Core i5-8400T 6-core Processor

Någon som har erfarenhet av Zotac? Tycker burken verkar trevlig och bra, samt lätt att peta dit eget
minne etc.

E Intel i5 8400t bra nog?

Ska lira allt möjligt, på en 1080-skärm med gsync.

Permalänk
Medlem

Jag personligen hade i så fall lagt till det minsta chassit ihop med tillhörande mindre komponenter och låtit exempelvis Inet bygga ihop den åt dig. Då får du mer för pengarna!

Visa signatur

Datorer är kul!

Permalänk
Medlem

Tack för svar!

Ja, det vore så klart ganska smart att göra så.. Kruxet är lite att jag bor i USA nu för tiden..

Finns säkert liknande tjänster här också, jag får leta runt lite! Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhilmoen:

Tack för svar!

Ja, det vore så klart ganska smart att göra så.. Kruxet är lite att jag bor i USA nu för tiden..

Finns säkert liknande tjänster här också, jag får leta runt lite! Tack!

Gratulerar. ALlt är mycket billigare där borta.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Hedersmedlem

@zhilmoen: Ett problem med 8400T är att den är gjord för att vara strömsnål och utveckla så lite värme som möjligt. Därför är klockhastigheten väldigt låg; endast 3,3GHz som max på en enda kärna och lägre än så om fler kärnor används. Det kommer straffa sig i spel som i stort sett alltid tjänar rejält på högre klockhastighet.

Permalänk
Medlem

Aha tack, jag backar ur den idéen då... Kanske får bli en MSI Trident X https://smile.amazon.com/dp/B07KTLGTXM/ref=cm_sw_r_cp_apa_i_Y...

Dock lite väl dyr. Men verkar rätt bra och tyst

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Gratulerar. ALlt är mycket billigare där borta.

Säg det till min hyresvärd som tar 3500 dollar i månaden i hyra för en etta...

Permalänk
Medlem

Ang din fråga om Zotac, det jag vet om dem objektivt är att de har 24mån garantitid på grafikkort till skillnad från andra som har 36mån. Har dock inte kollat efter garantitiden på kort så mycket, utan snubblade mest över det faktumet här för ett tag sen.

Permalänk
Medlem

Tack, bra att veta!

Just nu lutar det åt att istället köra på MSI Trident X, som verkar köra på "vanliga" komponenter, samt vara tyst och rätt liten. Ska kolla upp deras garanti.