Lenovo ThinkPad X1 Extreme för emulatorverksamhet

Permalänk

Lenovo ThinkPad X1 Extreme för emulatorverksamhet

Hej!

Kompis skrev såhär:
Ska köra upp till 8 surfplattor på datorn

Hur kraftig teknik är att föredra till aktivitet i den omfattningen? Han ska köpa något från ...

http://www.lenovo.com/hk/en/laptops/thinkpad/thinkpad-x-serie...

.. och modifiera om det är nödvändigt. 2,2ghz lr up to 4,1 CPU? 16/32/64 RAM? Vi kollar spontant på den för 20600kr.

Tacksam för inputs!

Mvh

Permalänk

En av de tröttare trådstarten kanske, bråttom till mitt försvar 😁

Jag har ingen aning om vad det kräver av en dator att emulera 8st surfplattor. Kanske inte ens drar nåt nämnvärt? CPU med Turbo Boost? ThinkPaden för att den verkar portabel som tusan och snubben är mycket på språng. Anar att det inte blir helt tokigt oavsett men jag lovade prova höra mig för med folk som kan bättre!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du behöver nog beskriva bättre vad det innebär att "emulera 8 surfplattor". T.ex. touchskärm känns väl inte fel isf.

Permalänk
Skrivet av improwise:

Du behöver nog beskriva bättre vad det innebär att "emulera 8 surfplattor". T.ex. touchskärm känns väl inte fel isf.

Ja så är det, dumt av mig!

Han kör iaf emulatorprogram och har sen upp till 8st paddskärmar på dataskärmen. Som när jag lirade 8-bits emulator. Styr gör han nog med musen. Primärt undrade vi nog mest om det räcker med 8750H 2,2 ghz lr om det behövs gå upp till 8850h som har Turbo Boost(?)

Nåväl, kansle svinsvårt att svara på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Äger just den laptopen ni funderar på så kan väl ge lite input på den iaf. Tycker den går alldeles för varm (45w tdp på cpu) och batteri tiden är inte i närheten av dom 14 timmar som dom uppger. Idag använder den mer som stationär på jobbet och använder min gamla thinkpad när jag rör på mig. Den kräver även thunderbolt 3 dockan som inte framgick från deras konfigurator när jag köpte den. 4K skärmen är fin men drar alldeles för mycket ström och den enda funktionen jag gillar med skärmen är just att man kan köra touch/penna.

Personligen hade jag nog köpt en snabb stationär om jag skulle göra mycket utvecklande arbete som man kan fjärrstyra vid behov och köpa en billigare laptop med strömsnål cpu, tex en i7 med 15watt tdp och 20h+ batteritid tex T480/T580.

Permalänk

Stationär går bort tyvärr, han bor mycket på tillfälliga adresser på andra sidan jordklotet. Tror batteritiden inte spelar nån roll för den kommer stå som en stationär i väggen mest hela tiden. Tack ändå!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

.. och förmodar fjärrstyrning inte fungerar så bra om man spelar massa bord poker?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inte för jag har testat men tror det skall fungera okej iaf med remote desktop connection. Då bör han kunna nå hem via VPN och sen köra RDP mot maskinen. Kräver dock rätt stabil lina och bannbredd. Vi kör många terminal servrar med 4 skärmslösningar med tunna klienter på jobbet. har han tillgång till vägguttag mycket så funkar extreme modellen men räkna inte på mer än 3 timmars batteritid vid tyngre applikationer.