Permalänk
Medlem

Saphire RX 570

Hej!

Nästan varje gång som jag ska starta ett spel så blir grafiken helt distad. Skärmen liksom delar sig. Jag får hålla på att alt tabba och till sist efter några gånger ser grafiken normal ut. Likaså om jag inte använder fullscreen och kör i window mode så funkar det utan problem. Någon som varit med om detta?

Permalänk
Inaktiv

Behövs mer info. Övriga komponeneter, skärm, operativsystem. Gäller det alla spel?

Nyligen uppdaterat drivrutin? Installerat nya komponenter?

Du kör inte möjligtvis med skärmen kopplad med nån HDMI till DVI-adapter eller liknande?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Låter galet. Testa köra en DDU. Total rensa drivrutinerna och installera om. Och ifall du har någon annan kabel att koppla in och testa.

https://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstall...

Visa signatur

NZXT H400i Black N Blue | ASUS ROG STRIX B350-I GAMING | AMD Ryzen 7 1700 @ 4.0GHz | G.Skill 16GB DDR4 3200MHz CL14 Trident Z RGB | Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB GameRock Premium Edition | Fractal Design Celsius S24 240mm | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Firecuda 2TB 7200rpm 64MB | Samsung 960 EVO 250GB | Acer 32" Predator XZ321QU Curved 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon307719:

Behövs mer info. Övriga komponeneter, skärm, operativsystem. Gäller det alla spel?

Nyligen uppdaterat drivrutin? Installerat nya komponenter?

Du kör inte möjligtvis med skärmen kopplad med nån HDMI till DVI-adapter eller liknande?

Skickades från m.sweclockers.com

Cpu: Ryzen 5 1600
Gpu: Saphire 570RX 4GB
Op: Win 10 64bit
Ram: 16GB 2666Mhz
Skärm: AOC G2460PF

Problemet kan hända de flesta spel som tex Division 2, Tomb Raider...

Jag har både provat och avinstallera och installera om grafik drivrutinerna. Likaså till skärmen.

Jag kör med den kabeln som rekommenderas för 144Hz.