Permalänk

Asus VG278QR, bra?

Någon som har denna skärm och kan dela med sig av vad ni tycker?

På pappret så är denna skärm helt perfekt för mig nästan.
165hz
0.5ms
G-sync
27"

Runt 3600 för allt det känns ju nästan för bra för att vara sant.
Är skärmen värd att köpa? Lirar bara fps spel som cs, bf osv.

Trevlig helg.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av drakelito:

Någon som har denna skärm och kan dela med sig av vad ni tycker?

På pappret så är denna skärm helt perfekt för mig nästan.
165hz
0.5ms
G-sync
27"

Runt 3600 för allt det känns ju nästan för bra för att vara sant.
Är skärmen värd att köpa? Lirar bara fps spel som cs, bf osv.

Trevlig helg.

Blir säkert bra. Har du nvidia graffe?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life. /Frank Zappa

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Någon som har denna skärm och kan dela med sig av vad ni tycker?

På pappret så är denna skärm helt perfekt för mig nästan.
165hz
0.5ms
G-sync
27"

Runt 3600 för allt det känns ju nästan för bra för att vara sant.
Är skärmen värd att köpa? Lirar bara fps spel som cs, bf osv.

Trevlig helg.

Två negativa saker om skärmen att ha i åtanke:
* 1080p på 27", inte så nice
* TN-panel, dassiga färger gentemot IPS

I övrigt väldigt prisvärd och populär skärm.

Permalänk

@Måttband ja precis det har jag.
@Billy Joe Bob jo jag vet, har dock haft en 27" innan i 1080p och TN och håller med om att det inte är det finaste men funkar för gaming hehe.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av drakelito:

@Måttband ja precis det har jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Givet köp då.

Visa signatur

There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life. /Frank Zappa

Permalänk
Medlem
Visa signatur

NZXT H400i Black N Blue | ASUS ROG STRIX B350-I GAMING | AMD Ryzen 7 1700 @ 4.0GHz | G.Skill 16GB DDR4 3200MHz CL14 Trident Z RGB | Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB GameRock Premium Edition | Fractal Design Celsius S24 240mm | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Firecuda 2TB 7200rpm 64MB | Samsung 960 EVO 250GB | Acer 32" Predator XZ321QU Curved 144Hz

Permalänk

Kör du med den?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

@drakelito: Nej, har haft ASUS VG258QR. Riktigt bra skärm. Ångrade att jag sålde den ändå. Har haft en uppsjö av skärmar och trots att dom precis kommit med en ny sorts TN-panel så känner jag att VA eller IPS passar mig bättre. Det är ju en smaksak, och prisfråga såklart. Kul att jag länkar om IPS när jag är på jakt, haha. Dock inte nu. Det kommer fler

Osäker om den här är kompatibel med G-sync dock. Någon som kan bekfräfta?

Visa signatur

NZXT H400i Black N Blue | ASUS ROG STRIX B350-I GAMING | AMD Ryzen 7 1700 @ 4.0GHz | G.Skill 16GB DDR4 3200MHz CL14 Trident Z RGB | Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB GameRock Premium Edition | Fractal Design Celsius S24 240mm | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Firecuda 2TB 7200rpm 64MB | Samsung 960 EVO 250GB | Acer 32" Predator XZ321QU Curved 144Hz

Permalänk
Skrivet av t0bbec:

@drakelito: Nej, har haft ASUS VG258QR. Riktigt bra skärm. Ångrade att jag sålde den ändå. Har haft en uppsjö av skärmar och trots att dom precis kommit med en ny sorts TN-panel så känner jag att VA eller IPS passar mig bättre. Det är ju en smaksak, och prisfråga såklart. Kul att jag länkar om IPS när jag är på jakt, haha. Dock inte nu. Det kommer fler

Osäker om den här är kompatibel med G-sync dock. Någon som kan bekfräfta?

Hade en Samsung skärm med deras qled i 1440p, tror den var IPS. Har typ alltid kört TN annars haha

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

@drakelito: Alright! Ja men, kör på den du tänkt då. Nog fet som fan. Ångerrätt och öppet köp och allt vad det är finns ju till hands

Visa signatur

NZXT H400i Black N Blue | ASUS ROG STRIX B350-I GAMING | AMD Ryzen 7 1700 @ 4.0GHz | G.Skill 16GB DDR4 3200MHz CL14 Trident Z RGB | Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB GameRock Premium Edition | Fractal Design Celsius S24 240mm | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Firecuda 2TB 7200rpm 64MB | Samsung 960 EVO 250GB | Acer 32" Predator XZ321QU Curved 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Någon som har denna skärm och kan dela med sig av vad ni tycker?

På pappret så är denna skärm helt perfekt för mig nästan.
165hz
0.5ms
G-sync
27"

Runt 3600 för allt det känns ju nästan för bra för att vara sant.
Är skärmen värd att köpa? Lirar bara fps spel som cs, bf osv.

Trevlig helg.

Va skärmen bra? Funderar på att köpa den men är osäker om ja ska köpa 27" elr 25". Tycker du att de funkar bra med 27" 1080p?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Lobbann:

Va skärmen bra? Funderar på att köpa den men är osäker om ja ska köpa 27" elr 25". Tycker du att de funkar bra med 27" 1080p?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jag är nöjd med den, färgerna är helt okej för att vara TN liksom. Detta är min andra 27" i 1080p, ibland kan det kännas lite överdrivet men det funkar, blir det en till/en annan skärm i framtiden så blir det nog en 1440p iaf.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk

Jag köpte asus vg278qr och tycker att den är bra men

Det är ett problem jag har haft sen jag köpte den och det är att jag får väldigt mycket motion blur på 60-90 fps är det här normalt (jag kör inte elmb). Jag kör 40 eller 60 trace free och freesync/gsync på.
Det här är ett problem för mig eftersom jag inte bara kör fps spel även gta v och ghost recon.
Jag märkte även när min polare körde på sin 60hz VA panel så såg det jätte mycket bättre på hans än på min.
Det såg ungefär ut som på min när jag kör 130fps.

RTX 2070 och Intel i5 9600k

Permalänk
Skrivet av Country_Gooose:

Det är ett problem jag har haft sen jag köpte den och det är att jag får väldigt mycket motion blur på 60-90 fps är det här normalt (jag kör inte elmb). Jag kör 40 eller 60 trace free och freesync/gsync på.
Det här är ett problem för mig eftersom jag inte bara kör fps spel även gta v och ghost recon.
Jag märkte även när min polare körde på sin 60hz VA panel så såg det jätte mycket bättre på hans än på min.
Det såg ungefär ut som på min när jag kör 130fps.

RTX 2070 och Intel i5 9600k

Nu har jag inte haft den skärmen på ett tag men den var en av de bättre jag haft för gaming.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)