Permalänk
Medlem

Allt om Apple Watch

Hejsan folks! Jag har letat en del i olika forum men tyvärr inte hittat nån tråd där man diskuterar Apple Watch i all allmänhet. Vore kul om vi tillsammans kan ställa dumma som grymma frågor och gärna svar och diverse lösningar på problem.

Jag kan börja med några frågor/önskemål och hoppas på en trevlig tråd!

1. Finns det nån mp3-app där jag kan ha mina låtar istället för genom Apple egen "musik-app"? Jag inte vill ha dubbla uppsättning av låtar som Apple Music kräver.

2. Hittar ingen standalone gps kartprogram. Några tips? Nåt som liknar tomtom/Navigon/Here m.m.

3. Tips på spel/appar!

Permalänk
Medlem

Hoppar in med en fråga jag med.

Kan man styra låtar från Google Play Music appen på en iPhone från Apple Watch 4? Höja och sänka ljudet på BT-lurar?

Har varken iPhone eller Apple Watch i nuläget med funderar på att köpa dessa. Apple Watch 4 fungerar ju bara med iPhones 6S/SE och senare.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av nacud:

1. Finns det nån mp3-app där jag kan ha mina låtar istället för genom Apple egen "musik-app"? Jag inte vill ha dubbla uppsättning av låtar som Apple Music kräver.

Vet ej om jag förstår precis vad du menar men jag kan t.ex. köra Youtube Music och byta låt med Apple Watchs remote-ruta eller vad det nu heter. Det är inte samma som Apple Music-remoten som är installerad på klockan. Vet inte om den där funktionen jag tänker på heter typ Now Playing eller vad det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Vet ej om jag förstår precis vad du menar men jag kan t.ex. köra Youtube Music och byta låt med Apple Watchs remote-ruta eller vad det nu heter. Det är inte samma som Apple Music-remoten som är installerad på klockan. Vet inte om den där funktionen jag tänker på heter typ Now Playing eller vad det är.

Tror du citerade fel inlägg
men det jag menar är om det går att styra andra musik appar än Apples egna?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Tror du citerade fel inlägg

Nja jag citerade nacud...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Vet ej om jag förstår precis vad du menar men jag kan t.ex. köra Youtube Music och byta låt med Apple Watchs remote-ruta eller vad det nu heter. Det är inte samma som Apple Music-remoten som är installerad på klockan. Vet inte om den där funktionen jag tänker på heter typ Now Playing eller vad det är.

Ska försöka förklara. För att ha musik lagrad i klockan måste jag först föra över musik till min iPhone och sen synka. Det gör att jag måste ha musiken lagrad både i mobilen och klockan samtidigt vilket jag tycker är lite onödigt. Tar jag bort musiken från mobilen efter synkningen så kommer även låtarna i klockan att försvinna nästa gång jag laddar klockan(synkar automatisk när man laddar) jag vill helst ha en app till klockan som ör helt oberoende från mobilen och vilket innehåll som finns i!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@nacud: Jaha ok då vet jag ej tyvärr.

Permalänk
Medlem

Har ni tips på intressanta appar till Apple Watch som ni använder? Själv kör jag AutoSleep och HearthWatch på min AW3.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk

Trasig GPS?

Innan jag skaffade min Series 4 läste jag på och GPS skulle vara jämförbar med Garmins klockor för löpning. Det är inte min erfarenhet!
Det är nästan så jag tror att min klocka är trasig, så dålig är GPSen. den visar hundratals meter fel, minuter i sträck ibland. Kolla här: https://imgur.com/a/nigWCb8
Kolla särskilt sista bilden!

Vad är er erfaranhet? Ska den verkligen vara så här dålig? Den har totalt pajjat min Strava-statistik, jag har snart värdsrekordet på 400m 44 sekunder!

Permalänk
Medlem
Skrivet av harryangel:

Trasig GPS?

Innan jag skaffade min Series 4 läste jag på och GPS skulle vara jämförbar med Garmins klockor för löpning. Det är inte min erfarenhet!
Det är nästan så jag tror att min klocka är trasig, så dålig är GPSen. den visar hundratals meter fel, minuter i sträck ibland. Kolla här: https://imgur.com/a/nigWCb8
Kolla särskilt sista bilden!

Vad är er erfaranhet? Ska den verkligen vara så här dålig? Den har totalt pajjat min Strava-statistik, jag har snart värdsrekordet på 400m 44 sekunder!

Har du kalibrerat din apple watch?

Permalänk

Japp, två gånger.

Jag tror jag provat allt jag kan tänka mig, t ex sprungit med och utan telefonen. Provat att starta en work out, pausat, kollat att den blåa pilen är ifylld (vilket ska indikera bra positionsdata) innan jag sprungit iväg.