SweClockers drar igång Gallerikampen

Trädvy Permalänk
Pattern Juggler
Registrerad
Dec 1999

SweClockers drar igång Gallerikampen

Tillsammans med Corsair lanserar SweClockers den ständigt pågående tävlingen Gallerikampen, där flinka hemmabyggare varje säsong har chansen att ta hem prispaket värda tusentals kronor.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2003

KUL! Blir nice att följa alla duktiga moddare!

[Asus P8Z68-V PRO/Gen3] [Intel i7 2600K@4,5 Ghz] [Noctua NH-U12P] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [Corsair Vengeance 16 gb 1600mhz] [2x Samsung EVO 250 GB] [Corsair Force 3 120 Gb] [2x OCZ Agility 3 120 GB] [Seasonic Focus+ Gold 650 W] [FD Meshify C][Synology DS212 2x2 TB NAS] [Konnekt 8 FW ljudkort] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [Corsair K70 RGB] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Tyvärr så vinner alltid de som har råd att lägga ut mest pengar på sitt bygge.

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2004

Fan va kul! Blir spännande detta

Mina skapelser:
Spectrum Spegel MK3D
Kontakt:
Facebook Youtube Instagram

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2003
Skrivet av crew seven:

Jupp, Gallerikampen är oftast en materialgren. Fast en del gallerier har ju fått höga poäng för att galleriskaparen faktiskt har skills!

Dator 1: ASUS Z97M-Plus | Intel i5 4690K@4,0GHz | Asus Geforce GTX 960 | 32GB DDR3-1600 | 8TB
Dator 2: ASUS P7H55D-M Pro | Intel i5 650@3,20GHz | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 20TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35@1,6GHz | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 12TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450@1,6GHz | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 1TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530@3,0GHz | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 0,16TB

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Metropolen Ånge
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av crew seven:

Verkligen inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Crystal 280X ~ i7 6700K ~ Maximus VIII Gene ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ V-Moda Crossfade Wireless
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Västerås
Registrerad
Jun 2006

Kul! Hoppas det kan sporra ännu fler att lägga lite extra krut på presentationen av sina skapelser

VISION | TILT | CM6 | Iris | TORQUE | AVOID | Masterpulse | DAWN | ISO | FRAMED | IP66-M
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2008

Tänk om man bara hade den estetiska ådran att faktiskt producera ett visuellt tilltalande resultat...
Det mesta ser ut som skit med funktion mer än vackert med funktion...

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1060 6GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av crew seven:

min tanke med

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Twilight Zone
Registrerad
Nov 2001

I samband med detta kanske vi skulle starta en ”tjänster till förfogande”-tråd.
Ex så kanske någon med en svarv behöver något fräst medan någon med en fräs behöver något svarvat.

Alt någon som saknar maskin helt kanske kan få hjälp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av SuperNova:

I samband med detta kanske vi skulle starta en ”tjänster till förfogande”-tråd.
Ex så kanske någon med en svarv behöver något fräst medan någon med en fräs behöver något svarvat.

Alt någon som saknar maskin helt kanske kan få hjälp.

Toppenidé! Jag jobbar själv med bland annat bilwrapping och dekalproduktion vilket ofta kommer väl till pass. Försöker i nuläget övertala chefen att vi behöver ett fräshuvud till planskäraren så man kan börja trolla lite med akryler och dylikt

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015
Skrivet av crew seven:

Glöm inte tid! Tid, svett, blod och tårar!

i7 6700k | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x8 GB Corsair Vengence 2400MHz Cl 14| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 1000TB thin provision

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015
Skrivet av C4B12:

Verkligen inte.

Visst finns det undantag, men om man kollar tidigare vinnare så ser man att "verkligen inte" är helt fel ordval. De flesta vinnarna har använt sig av material/komponenter/maskiner som de flesta nog skulle tycka är ganska dyra. Men visst, med lite lur och klur kan man komma långt på en mindre budget, även om det verkar vara betydligt svårare.

Själv saknar jag såväl ekonomin som designådran så för mig spelar det ingen roll oavsett

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2016

Tråkigt, kommer aldrig använda corsair dynga, och gissar att corsair är dom som godkänner saker.

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Ballistix Elite 3466
Används för korsord online, och harpan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2016
Skrivet av patteSatan:

Tråkigt, kommer aldrig använda corsair dynga, och gissar att corsair är dom som godkänner saker.

säg ett märke som har ett program som styra, övervaka och konfigurera psu, AIO, ram, fläktar, mus, tangentbord, hörlurar och rgb på nästan allt jag skrev upp?!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2006
Skrivet av patteSatan:

Håller INTE med. För mig är Corsair bra kvalité och/eller prisvärt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
♫♪♫ I ditt hjärta ♪♫♪♫♪
Registrerad
Maj 2017
Skrivet av patteSatan:

Corsair är bra, jag har inte haft några problem med deras produkter än.

Men såklart..måndagsexemplar kan drabba alla.

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

-Glöm inte EU-valet i maj!

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av patteSatan:

Valet av varumärke på komponenterna har noll inverkan på vad som blir nominerat och medlemmarna är de som röstar fram vinnaren!

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Twilight Zone
Registrerad
Nov 2001

Något som hade varit skitkul är om det sattes upp regler för material i någon tävling. Så att alla börjar med samma (eller väldigt lika) saker. Typ 1m² aluplåt, ett chassi för under 500:- , valfria datorkomponenter och 500:- till valfritt material (gratismaterial får man väl uppskatta värde på så det blir rättvist).

Nu är det bara förslag ovan och man man tweaka dem massor men som grundidé tycker jag det skulle vara intressant. Sen får det bli lite på heder och samvete att folk inte fuskar men det är ju mest för skojs skull ändå.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015
Skrivet av SuperNova:

Något som hade varit skitkul är om det sattes upp regler för material i någon tävling. Så att alla börjar med samma (eller väldigt lika) saker. Typ 1m² aluplåt, ett chassi för under 500:- , valfria datorkomponenter och 500:- till valfritt material (gratismaterial får man väl uppskatta värde på så det blir rättvist).

Nu är det bara förslag ovan och man man tweaka dem massor men som grundidé tycker jag det skulle vara intressant. Sen får det bli lite på heder och samvete att folk inte fuskar men det är ju mest för skojs skull ändå.

Kul idé!

i7 6700k | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x8 GB Corsair Vengence 2400MHz Cl 14| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 1000TB thin provision

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Metropolen Ånge
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Tdoll:

Visst finns det undantag, men om man kollar tidigare vinnare så ser man att "verkligen inte" är helt fel ordval. De flesta vinnarna har använt sig av material/komponenter/maskiner som de flesta nog skulle tycka är ganska dyra. Men visst, med lite lur och klur kan man komma långt på en mindre budget, även om det verkar vara betydligt svårare.

Själv saknar jag såväl ekonomin som designådran så för mig spelar det ingen roll oavsett

Jag blir bara så less när de alltid kommer såna kommentarer.

"Hade jag bara haft lika mycket pengar" "Hade jag bara haft tillgång till en fräs"

Handlar inte om hårdvara eller vilka verktyg man har till hand. Vissa vinnare har byggt ihop något med en sticksåg och handfilar bara, andra har använt sig av en fräs, vissa har byggt sin egen fräs. Vissa av dessa projekt har hållit på i väldigt många år.

Det handlar mera om tid, tålamod, design och ideer.

Crystal 280X ~ i7 6700K ~ Maximus VIII Gene ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ V-Moda Crossfade Wireless
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015
Skrivet av C4B12:

Jag blir bara så less när de alltid kommer såna kommentarer.

"Hade jag bara haft lika mycket pengar" "Hade jag bara haft tillgång till en fräs"

Handlar inte om hårdvara eller vilka verktyg man har till hand. Vissa vinnare har byggt ihop något med en sticksåg och handfilar bara, andra har använt sig av en fräs, vissa har byggt sin egen fräs. Vissa av dessa projekt har hållit på i väldigt många år.

Det handlar mera om tid, tålamod, design och ideer.

Jag tror du lägger in för mycket mening i det jag skriver. Eller så uttrycker jag mig klumpigt.

Jag menar inte att man är dömd att misslyckas bara för att man inte har tillgång till fina verktyg och dyra komponenter. Det jag menade var bara att den stora majoriteten av tidigare vinnare har använt sig av material/utrustning som för de flesta kostar mer än det smakar. Men som sagt, det finns också undantag.

Observera också att jag bara syftar till de som vinner dessa tävlingar. Ser man till projekt överlag så finns det mängder med bra jobb som (nästan) vem som helst kan göra med blod, svett, tårar och intresse.