behöver ett par nya lurar

Permalänk
Medlem

behöver ett par nya lurar

hallå gott folk. jag har ett par qpad qh90 idag, har fungerat så jävla bra. har råkat köra över sladden så det blir "glapp" i ljudet lite då o då och nångång har det bara slutat fungera helt.

tycker dessa har fungerat klockrent, lirar mest pubg, o jag har kunnat höra både steg o skott mm..

jag testade ett par arctis 7 wireless, tyckte ljudet var klockrent ändå tills jag började skjuta. höll på att bli döv samt skita ner mig. helvete vad det small i öronen.
mixade lite med EQ o kändes som att det blev lite bättre men långt ifrån nöjd. (jag är inte supervass på alla inställningar osv längre, har inte lika mkt tid för datorn längre)

testade även ett par hyperx cloud II. var inte speciellt nöjd med ljudet heller, var tvungen att sänka ljudet så pass att jag inte hörde fotstegen osv. (smäller för högt vid skott osv)

eftersom jag har ganska dålig kunskap med hur Eqs fungerar o vad jag ska ändra osv så tänkte jag kolla med er om ni vet några bra lurar som är "rätt inställda" från början. som mina qpads gör.

funderat på xtrify, erfarenhet någon?

min budget är upp till ca 15-1700

eller om någon av er här har haft samma problem med ljudet som jag med steelseries lurarna(skitnajs med trådlösa)

Permalänk

Jag har både Arctis 7 (2019 Edition) och HyperX Cloud II, Jag har (haft) samma problem med mina Arctis 7, Tycker dock det fungerar bra när jag kör igång 7.1 läget i steelseries mjukvaran, Ljudet blir mkt mer balanserat och man blir inte döv när man skjuter längre (Upplever jag iaf)

Även Dolby Atmos for headphones ger ett betyligt bättre/behagligare ljud, Med något av dessa alternativ så tycker jag att Arctis 7 är klockrena.

HyperX Cloud II är betyligt skönare men det är det enda dom gör bättre än Arctis lurarna enligt mig. Ljudet, Iaf "Out of box" är inte bra för spel som PUBG, Väldigt svårt att höra var fotsteg/skott kommer ifrån, Har dock inte testat Atmos med dessa, Kanske gör stor skillnad

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599